
Posadź z nami drzewa w Krakowie
On byW piątek 28 października, w Centrum Handlowym Bonarka odbędą się warsztaty przygotowane przez startup społeczny Dotlenieni.org, działający na rzecz poprawy jakości środowiska naturalnego. Mieszkańcy Krakowa będą mogli dowiedzieć się, dlaczego warto dbać o tereny zielone i jak mogą zaangażować się w sadzenie drzew w najbliższym otoczeniu. Następnie zostaną zaproszeni do sadzenia Wirtualnych Drzew, które jeszcze tej jesieni, zostaną zamienione na prawdziwe i zasadzone w regionie Krakowa. Akcję rzeczywistych nasadzeń poprzedzą warsztaty z sadzenia skrzydłokwiatów w kokedamach, czyli wywodzących się z Japonii naturalnych doniczkach stworzonych z ziemi i mchu. Warsztaty połączone z zielonym konkursem są bezpłatne i nie obowiązują na nie wcześniejsze zapisy. Akcja jest kolejną odsłoną kampanii edukacyjnej „Nie bądź plastik”.
Dlaczego sadzimy drzewa
Terenom zielonym zawdzięczamy znacznie więcej niż tylko życiodajny tlen. Drzewa oczyszczają powietrze ze szkodliwych substancji, działają jak naturalne klimatyzatory i pełnią wiele innych pożytecznych funkcji. Ponadto regulują obieg wody w przyrodzie, zmniejszają zagrożenie powodziami i łagodzą skutki suszy. Są także odpowiedzialne za ochładzanie powietrza atmosferycznego. Odpowiednie rozmieszczenie drzew w przestrzeni miejskiej pozwala obniżyć temperaturę powietrza nawet o 8 stopni. Na potrzebę sadzenia drzew zwracają uwagę naukowcy oraz organizacje zajmujące się ekologią, takie jak Dotlenieni.org. Ten startup społeczny nagrodzony został tytułem „Startup Pozytywnego Wpływu”, bo nie tylko edukuje na temat korzyści związanych z obecnością zieleni w przestrzeni publicznej, ale także, angażuje firmy w nasadzenia drzew w miejscach, w których szczególnie brakuje roślinności. W akcje zaangażowała się krakowska Bonarka, który w ramach współpracy z tym doświadczonym partnerem posadzi jesienią 2000 drzew.
– Zdrowe dziesięciometrowe drzewo produkuje średnio około 118 kg tlenu rocznie, człowiek zużywa 176 kg. Zatem łatwo wyliczyć, że dwa drzewa średniej wielkości zaspokajają potrzeby jednej osoby. Właśnie dlatego Dotlenieni od lat angażują się w tworzenie nowych miejsc zielonych w całej Polsce. Sadząc nowe drzewa, tworzymy również naturalne filtry, które doskonale pochłaniają i neutralizują substancje toksyczne, takie jak: dwutlenek węgla, dwutlenek siarki oraz metale ciężkie. Nasze zielone przestrzenie dają też możliwość zrelaksowania się po ciężkim dniu. W leśnym powietrzu znajdują się fitoncydy, które mają działanie antystresowe i uspokajające. Cieszymy się, że możemy zaprosić mieszkańców Zielonej Góry i okolic do wspólnego sadzenia. Naszą akcję wzbogaciliśmy o warsztaty i konkurs, bo zdajemy sobie sprawę z tego, że ekologia nie może istnieć bez edukacji – mówi Marek Kołkowski z Dotlenieni.org.
Edukacja ekologiczna
Akcję rzeczywistych nasadzeń poprzedzą bezpłatne warsztaty z sadzenia skrzydłokwiatów w kokedamach, które odbędą się w CH Bonarka w piątek, 28 października br. w godz. od 12 do 19. Stoisko z warsztatami będzie ustawione na poziomie 0 pasażu w pobliżu sklepu Apart. Własnoręcznie stworzone naturalne dekoracje będzie można zabrać do domu i w ten sposób choć odrobinę zazielenić
swoje najbliższe otoczenie. Warsztaty będą również okazją do poszerzenia wiedzy o roślinach. Każdy będzie mógł także wziąć udział w specjalnym quizie sprawdzającym wiedzę z zakresu ekologii, w którym będzie można wygrać nagrody, m.in. hulajnogę.
– To już kolejna odsłona naszej kampanii „Nie bądź plastik”. W sierpniu zapraszaliśmy osoby odwiedzające Bonarkę do udziału w warsztatach z robienia woskowijek. Teraz zapraszamy na warsztaty z sadzenia skrzydłokwiatów w kokedamach, które odbędą się o godz. 12, 14, 16 i 18.Jednorazowo będzie mogło wziąć w nich udział ok. 20 osób. Warsztatom będzie towarzyszył konkurs. Zachęcamy do wspólnej nauki i zabawy, której namacalnym efektem będzie zasadzenie dwóch tysięcy drzew w naszej okolic. Wierzę, że nasza inicjatywa będzie kolejnym elementem integrującym lokalną społeczność do wspólnych działań na rzecz ochrony środowiska w bliskim nam otoczeniu – podkreśla Katarzyna Kasprzak Marketing Manager Centrum Handlowego Bonarka.
Drzewa wirtualne zamienimy na prawdziwe
Każdy, kto w dniu warsztatów odwiedzi centrum będzie mógł zasadzić wirtualnie swoje drzewo. Wystarczy w tym celu zeskanować specjalny kod QR umieszczony na plakacie w miejscu warsztatów lub wejść na stronę www.wirtualnedrzewa.pl. Każde z takich Wirtualnych Drzew zostanie jesienią zamienione na prawdziwą sadzonkę, która w przyszłości będzie współtworzyć nowy obszar zielony. Osoba, która weźmie udział w akcji, zostanie następnie zaproszona na uroczyste wspólne sadzenie drzew w przestrzeni miejskiej. Będzie to kolejna okazja, by zaangażować się na rzecz ochrony środowiska, a także możliwość poznania innych ludzi ceniących sobie kontakt z naturą.
Sadzenie drzew i warsztaty ekologiczne odbywają się w ramach akcji „Nie bądź plastik” zainicjowanej przez NEPI Rockcastle. Partnerem merytorycznym akcji w 12 miejscach na terenie całej Polski, podczas których zostanie zasadzone łącznie 24 tys. drzew, jest organizacja Dotlenieni.org. Nasadzenia będą realizowane we współpracy z samorządem lokalnym i podległymi im zarządami zieleni.
Branding w biznesie – budowanie marki
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz