
TTO – bezproblemowe znakowanie opakowań elastycznych
On byElastyczne opakowania produktów szybkozbywalnych stanowią wyzwanie dla druku przemysłowego. Aby zagwarantować wysoką jakość nadruku na cienkich powierzchniach takich jak plastikowe folie, zakłady przemysłowe wykorzystują nowoczesną technologię TTO. Daje ona możliwość wykonania z dużą wydajnością trwałych i czytelnych nadruków jeszcze na linii produkcyjnej.
Czym charakteryzuje się technologia TTO?
Technologia TTO, czyli Thermal Transfer Overprinting, jest przeznaczona do realizacji nadruku na elastycznych materiałach, takich jak foliowe worki lub rękawy. Od tradycyjnego druku termotransferowego różni się więc nośnikiem, na którym zostanie wykonany nadruk. Metodę tę stosuje się do nanoszenia zmiennych danych w postaci daty przydatności do spożycia, partii produkcji, opisu produktów z wykazem składników czy też logotypów. Co istotne, informacje te zostają umieszczone na opakowaniach jeszcze na etapie przemieszczania się ich po linii produkcyjnej. Obecnie po rozwiązanie to sięga chętnie coraz większa liczba producentów. Co oferuje im w tym zakresie rynek?
– W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania wykorzystujące technologię TTO oferujemy Graphite Mix Pack, czyli taśmę z barwnikiem na bazie mieszanki woskowo-żywicznej. Przeznaczona jest ona do bezpośredniego znakowania produktu. Tak przygotowana formuła gwarantuje wysoką trwałość druku oraz odporność na zadrapania. Eliminuje także ładunki elektrostatyczne, chroniąc głowicę drukującą przed jej przedwczesnym uszkodzeniem. Uniwersalne taśmy dostępne w różnych szerokościach są kompatybilne z urządzeniami znanych producentów drukarek przemysłowych.– tłumaczy Mariusz Baranowski, menedżer produktu w Dziale Rozwoju Produktu w firmie Etisoft.
Zastosowanie TTO w branży FMCG
Technologia TTO znajduje zastosowanie przede wszystkim w branży FMCG. Produkcja tego typu artykułów wymaga utrzymania wysokiej wydajności procesów – drukowanie inline nie może generować przestojów. Prędkość linii produkcyjnej w trakcie pracy dochodzi nawet do 500 mm/s. TTO nie tylko bez problemu utrzymuje to tempo, ale też jednocześnie zapewnia wysoką jakość nadruku, współpracując z wyjątkowo cienkimi, elastycznymi materiałami.
Jedną z największych zalet technologii TTO jest druk bezpośrednio na opakowaniu. Producenci chętnie stosują tę metodę do tworzenia nadruków na produktach takich jak proszki do prania, pieluchy czy przekąski. Jednak równie chętnie opcję tę wykorzystują także dostawcy niewielkich akcesoriów elektrycznych czy artykułów metalowych pakowanych w opakowania zbiorcze, na przykład gwoździ, śrubek, podkładek czy nakrętek.
TTO – korzyści dla producenta
Wymagania co do wydajności oraz jakości procesów stale rosną. Rynek oczekuje od producentów, że będą nadążać za tymi potrzebami. Wykorzystanie technologii TTO pozwala spełniać coraz wyższe oczekiwania odbiorców, a także stanowi doskonały sposób na utrzymywanie konkurencyjnej pozycji na rynku.
TTO gwarantuje czytelny druk, zachowujący nienaganną trwałość na elastycznych powierzchniach, co wpływa korzystnie na wskaźniki jakościowe zakładu, a także wzrost zaufania odbiorców, którzy zyskują bezproblemowy dostęp do niezbędnych informacji o produkcie. Jednak największą zaletą tej technologii jest możliwość wysoce wydajnego druku bezpośrednio na opakowaniu realizowanego jeszcze na linii produkcyjnej.
– Formuła Graphite Mix Pack jest zdolna do przekazania barwnika na powierzchnię surowca przy prędkości dochodzącej do 1000 mm/s, zachowując przy tym wysoką jakość druku. Rozwiązanie to zapewnia dobre krycie powierzchni, a także kontrast między powierzchnią materiału a nadrukowanym kodem kreskowym czy QR, gwarantującym czytelność niezbędną na dalszych etapach produkcji. Technologia ta sprawdza się także przy drukowaniu niewielkich znaków. W takim przypadku pomocne jest zastosowanie modułu drukującego z głowicą o rozdzielczości 600 dpi – radzi ekspert z Etisoft.
Bezpośredni druk eliminuje konieczność stosowania dodatkowego nośnika, stanowiącego kolejny koszt – zbędny z punktu widzenia cyklu życia produktów szybkozbywalnych. Technologia TTO przynosi więc zakładom produkcyjnym korzyści w postaci wysokiej jakości druku, utrzymania wydajnej produkcji, eliminacji niepotrzebnych kosztów, a także nadążania za coraz szybciej rosnącymi wymaganiami rynku.
Branding w biznesie – budowanie marki
Marka jest wartością niematerialną, wymykającą się jednoznacznym definicjom oraz twardym ramom. Niektórzy specjaliści ds. marketingu twierdzą, że żyje ona w umysłach klientów. American Marketing Association podaje nieco bardziej przyziemną definicję, która zakłada, że marka to nazwa, termin, znak, symbol albo kombinacja wszystkich elementów, a jej celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Wydaje się jednak, że sprowadzenie marki jedynie do pojedynczych elementów, takich jak nazwa czy znak (logo), nie jest już aktualne. Czasy, w których sam fakt posiadania markowego produktu, np. kultowych jeansów, robił duże wrażenie na otoczeniu i sprawiał, że ich właściciel czuł się wyjątkowo, minęły. Dzisiaj marki niosą ze sobą konkretne przekazy, emocje i historie. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Claire Underwood z House of Cards ma telefon z jabłkiem, a Frank niszczy kolejne modele sygnujące się jeżynami? Nikt nie kwestionuje potęgi firmy Apple, ale są osoby, które wybierają biznesowe BlackBerry, bo produkty tej właśnie marki oceniają jako bardziej funkcjonalne i dopasowane do swojej osobowości.
Pojęcie marki kojarzy nam się głównie z największymi koncernami, cieszącymi się uznaniem i szeroką rozpoznawalnością. Zazwyczaj, aby osiągnąć swoją pozycję, musiały pracować na to latami, angażując w to siły i umiejętności wielu osób. Czy jednak marka zawsze musi być związana bezpośrednio z przedsiębiorstwem i oferowanymi przez nie produktami czy usługami? Oczywiście, że nie. Termin ten wyszedł poza dawne ramy i w naszej świadomości funkcjonuje w zdecydowanie szerszym zakresie. Za „dobrą markę” uznajemy niemal wszystko, co jesteśmy w stanie wyodrębnić z bogatych rynkowych zasobów i obdarzyć zaufaniem. Coraz większe znaczenie zyskuje przy tym marka osobista, która okazuje się kluczem do zbudowania relacji z klientami i osiągnięcia biznesowych sukcesów. Personal branding powinien stać się podstawowym narzędziem w tworzeniu strategii marketingowej i PR-owej.
Branding jest niezbędny dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy mówimy o produktach, usługach, czy o prawie wszystkim innym. Jest to sposób, w jaki klient postrzega firmę, jej produkty i usługi. Im lepszy branding, tym bardziej prawdopodobne jest, że klient zaufa firmie i poleci ją innym. Uczucie, jakie ludzie mają, kiedy myślą o firmie lub produkcie, odgrywa najważniejszą rolę w tworzeniu marki firmy. Pozytywne odczucia mogą zaważyć na przyszłości firmy, natomiast negatywne z pewnością ją zepsują.
Budowanie biznesu na własnej marce wymaga silnej, zaangażowanej marki, a także społeczności. Aby móc osiągnąć ten pułap, należy systematycznie i konsekwentnie budować swój profesjonalny wizerunek.
Pierwszym etapem jest świadome określenie swoich mocnych stron i umiejętności, na podstawie których budowany będzie późniejszy biznes. Te aspekty powinny odpowiadać zainteresowaniom, ale także wpasowywać się w potrzeby rynku. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie opłacalnego biznesu dającego wiele pozytywnych emocji i motywacji.
Na etapie definiowania marki należy odpowiedzieć sobie na pytanie „co mnie wyróżnia?”. Umożliwi to stworzenie produktu lub usługi, z którą będzie można dotrzeć do odbiorców. Unikatowy aspekt marki osobistej spowoduje, że będzie ona silna i budząca zaufanie.
Drugim krokiem do budowania biznesu na własnej marce jest stworzenie wizerunku spójnego z wartościami, którymi w przyszłości będzie rządzić się firma. Muszą być one dopasowane zarówno do indywidualnego temperamentu, jak i do profilu odbiorcy – niemniej jednak muszą być prawdziwe i szczere, oszustwo na tym etapie wyjdzie bardzo szybko i zburzy zaufanie odbiorców.
Identyfikacja wizualna marki własnej również jest bardzo istotna. Nie tylko rodzaj komunikatu, ale też jego forma liczą się w obecnych czasach. Wszystkie aspekty powinny być maksymalnie jednolite. Zdjęcia, kolorystyka, logo, itp.
Ostatnim kluczem do silnej, poprawnie zbudowanej marki osobistej, którą można przekuć w dobrze prosperujący biznes, jest regularna i charakterystyczna komunikacja. Bez kontaktowania się z obserwatorami nie da się wzbudzić ich sympatii i zaufania – a to właśnie one sprzedają późniejsze usługi.
Samodzielne zbudowanie marki osobistej oraz oparcie o nią własnego biznesu jest długoterminowym zadaniem. Wymaga systematyczności, wiary w siebie i czasu.
Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki.
Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem.
Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.
Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.
Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz