
Aż 86% polskich singli chciałoby przeżyć wakacyjną miłość
On by- Blisko połowa respondentów w badaniu Badoo chodzi na randki częściej w okresie letnim, 39% nawet kilka razy w miesiącu.
- Aż 36% badanych uważa, że wakacyjna miłość to szansa na poznanie kogoś na całe życie.
- Z kolei 24% kojarzy wakacyjną miłość z poznawaniem swojej seksualności.
- Jaka jest wymarzona, wakacyjna randka? Romantyczna kolacja na plaży – podobnie uważają zarówno kobiety, jak i mężczyźni.
25 lipca 2022 r., Warszawa: Ciepłe, słoneczne dni, plaża, góry, beztroska – wszystko, co łączy się z wakacjami, nasuwa przyjemne skojarzenia dobrze spędzonego czasu. Dotyczy to także romantycznych uniesień i spotkań z ludźmi, z którymi może połączyć nas miłość, przyjaźń albo płomienny romans. Wszystko wskazuje na to, że Amorowi sprzyjają długie, letnie dni. Czy jednak single w Polsce czekają na wakacyjne zauroczenia? Badoo, jedna z najpopularniejszych aplikacji randkowych w Polsce[1], postanowiła to sprawdzić.
Lato sprzyja miłości
- Aż 68% badanych uważa, że latem łatwiej jest się zakochać.
- Prawie 1/5 respondentów zwykle doświadcza aż 3 wakacyjnych miłości w okresie letnim.
- 51% jest zdania, że to zasługa słońca i ciepłych dni, które sprawiają, że jesteśmy bardziej zrelaksowani i beztroscy. Ponad połowa badanych uważa, że latem łatwiej znaleźć miłość, ponieważ mamy wtedy więcej wolnego czasu i częściej podróżujemy, a to sprzyja poznawaniu nowych osób.
Wyniki badania Badoo jasno pokazują, że letni okres to doskonały czas na nawiązywanie nowych znajomości i znalezienie miłości. Sprzyja temu wakacyjna aura, z której z pewnością warto skorzystać. Jedną z pomocnych metod nawiązania relacji jest aplikacja randkowa, w której można zarówno porozmawiać z drugą osobą, poflirtować czy właśnie umówić się na randkę. Warto wykorzystać potencjał lata – w badaniu aż 86% singli zadeklarowało, że chciałoby przeżyć wakacyjną miłość, zaś 39% w okresie letnim chodzi na randki nawet kilka razy w miesiącu. Na co więc czekać?
Z czym kojarzy nam się wakacyjna miłość?
- 49% badanych kojarzy letnią miłość z miłym sposobem na spędzanie czasu bez zbędnych zobowiązań.
- Aż 36% uważa, że letnie zauroczenie może być szansą na poznanie kogoś na całe życie.
- Dla 24% wakacyjna miłość oznacza odkrywanie swojej seksualności, tyle samo osób jest zdania, że będzie to krótki romans bez szansy na kontynuację po zakończeniu wakacji lub urlopu.
Wielu singli chce stworzyć trwały związek i poznać osobę, z którą można spędzić resztę życia. Zarówno kobiety (37%), jak i mężczyźni (36%) dostrzegają szansę na poznanie kogoś wartościowego w okresie letnim, myśląc jednocześnie poważnie o takiej relacji. Z drugiej zaś strony prawie 1/4 respondentów skojarzyła wakacyjną miłość z odkrywaniem swojej seksualności i eksperymentowaniem. To dobra wiadomość – seks jest ważną sferą życia codziennego, dlatego też poznanie własnych preferencji łóżkowych może wpływać pozytywnie na późniejsze życie seksualne. W znalezieniu odpowiedniej osoby, która szuka w relacji tego samego może pomóc funkcja Intencje w aplikacji Badoo. Pozwala ona jasno określić swoje preferencje – wystarczy zaznaczyć, czy szukamy związku czy raczej wolimy swobodnie porozmawiać, albo może spotkać się na randkę bez zbędnej presji. Dzięki temu szybciej można osiągnąć to, czego tak naprawdę się pragnie.
Wymarzona, wakacyjna randka
- 50% badanych wybrałaby się na romantyczną kolację na plaży (52% kobiet, 47% mężczyzn), a 26% na rejs statkiem.
- 11% na wakacyjnym spotkaniu chętnie zrobiłoby coś szalonego, np. skoczyło na bungee.
- 12% wybrałoby randkę na festiwalu muzycznym lub filmowym.
Mówiąc o wakacyjnej miłości, nie można uniknąć romantycznych skojarzeń. Kolacja na plaży, w świetle zachodzącego słońca, to coś, co na pewno chwyta za serce i otwiera nas na bliższe znajomości. Letnie festiwale to według badanych singli (12%) także dobry pomysł na randkę, choć część z nich (11%) wolałaby poczuć podczas niej adrenalinę! Nieważne, jaki typ randki preferujemy – lato to czas imprez, koncertów i innych atrakcji, które pobudzają do życia i inspirują. Dlatego warto próbować nowych rzeczy, które umilą wspólnie spędzony czas i pozwolą poznać się w różnych sytuacjach. Na przykład ¼ badanych twierdzi, że najłatwiej poznać wakacyjną miłość na imprezie ze znajomymi, zaś 23% kojarzy wakacyjne randkowanie z urlopem w kraju (góry, jezioro). By je ułatwić, w aplikacji Badoo można poznawać ludzi, którzy znajdują się w okolicy – wystarczy przejrzeć interesujące profile i napisać wiadomość, aby znaleźć towarzysza lub towarzyszkę wakacyjnych aktywności.
Ile trwa wakacyjna miłość?
- Łącznie 20% badanych wskazało, że ich letnia miłość przerodziła się w relację na rok, kilka lat, a czasem nawet trwa do dzisiaj!
- 31% potwierdziło, że ich wakacyjne zauroczenie trwało kilka miesięcy.
- 15% nigdy nie doświadczyło letniej miłości, ale aż 86% chciałoby ją przeżyć.
Wakacyjna miłość ma szansę przerodzić się w uczucie na dłużej, warto więc dać sobie szansę i otworzyć się na innych. Bez względu na to ile może potrwać, znaczna większość badanych i tak chciałaby jej doświadczyć jeszcze tego lata! To zawsze szansa na dobrą, pozytywną relację, niezależnie od tego, czego szukamy. Jest w tym nadzieja zarówno dla osób pragnących stałego związku, jak i tych szukających przygód – niezależnie od preferencji, lato to idealny czas na nowe doświadczenia, również w sferze miłości.
Więcej randkowych porad znajdziesz także na blogu Badoo: https://badoo.com/pl/the-truth
###
O badaniu:
Badanie zostało zrealizowane w Polsce metodą CAWI (kwestionariusz online) w dniach 07-14.07.2022 przez agencję SW Research, na próbie 1000 randkujących singli (18+).
[1] https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/aplikacje-randkowe-najlepsze-tinder-sympatia
Branding w biznesie – budowanie marki
Marka jest wartością niematerialną, wymykającą się jednoznacznym definicjom oraz twardym ramom. Niektórzy specjaliści ds. marketingu twierdzą, że żyje ona w umysłach klientów. American Marketing Association podaje nieco bardziej przyziemną definicję, która zakłada, że marka to nazwa, termin, znak, symbol albo kombinacja wszystkich elementów, a jej celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Wydaje się jednak, że sprowadzenie marki jedynie do pojedynczych elementów, takich jak nazwa czy znak (logo), nie jest już aktualne. Czasy, w których sam fakt posiadania markowego produktu, np. kultowych jeansów, robił duże wrażenie na otoczeniu i sprawiał, że ich właściciel czuł się wyjątkowo, minęły. Dzisiaj marki niosą ze sobą konkretne przekazy, emocje i historie. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Claire Underwood z House of Cards ma telefon z jabłkiem, a Frank niszczy kolejne modele sygnujące się jeżynami? Nikt nie kwestionuje potęgi firmy Apple, ale są osoby, które wybierają biznesowe BlackBerry, bo produkty tej właśnie marki oceniają jako bardziej funkcjonalne i dopasowane do swojej osobowości.
Pojęcie marki kojarzy nam się głównie z największymi koncernami, cieszącymi się uznaniem i szeroką rozpoznawalnością. Zazwyczaj, aby osiągnąć swoją pozycję, musiały pracować na to latami, angażując w to siły i umiejętności wielu osób. Czy jednak marka zawsze musi być związana bezpośrednio z przedsiębiorstwem i oferowanymi przez nie produktami czy usługami? Oczywiście, że nie. Termin ten wyszedł poza dawne ramy i w naszej świadomości funkcjonuje w zdecydowanie szerszym zakresie. Za „dobrą markę” uznajemy niemal wszystko, co jesteśmy w stanie wyodrębnić z bogatych rynkowych zasobów i obdarzyć zaufaniem. Coraz większe znaczenie zyskuje przy tym marka osobista, która okazuje się kluczem do zbudowania relacji z klientami i osiągnięcia biznesowych sukcesów. Personal branding powinien stać się podstawowym narzędziem w tworzeniu strategii marketingowej i PR-owej.
Branding jest niezbędny dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy mówimy o produktach, usługach, czy o prawie wszystkim innym. Jest to sposób, w jaki klient postrzega firmę, jej produkty i usługi. Im lepszy branding, tym bardziej prawdopodobne jest, że klient zaufa firmie i poleci ją innym. Uczucie, jakie ludzie mają, kiedy myślą o firmie lub produkcie, odgrywa najważniejszą rolę w tworzeniu marki firmy. Pozytywne odczucia mogą zaważyć na przyszłości firmy, natomiast negatywne z pewnością ją zepsują.
Budowanie biznesu na własnej marce wymaga silnej, zaangażowanej marki, a także społeczności. Aby móc osiągnąć ten pułap, należy systematycznie i konsekwentnie budować swój profesjonalny wizerunek.
Pierwszym etapem jest świadome określenie swoich mocnych stron i umiejętności, na podstawie których budowany będzie późniejszy biznes. Te aspekty powinny odpowiadać zainteresowaniom, ale także wpasowywać się w potrzeby rynku. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie opłacalnego biznesu dającego wiele pozytywnych emocji i motywacji.
Na etapie definiowania marki należy odpowiedzieć sobie na pytanie „co mnie wyróżnia?”. Umożliwi to stworzenie produktu lub usługi, z którą będzie można dotrzeć do odbiorców. Unikatowy aspekt marki osobistej spowoduje, że będzie ona silna i budząca zaufanie.
Drugim krokiem do budowania biznesu na własnej marce jest stworzenie wizerunku spójnego z wartościami, którymi w przyszłości będzie rządzić się firma. Muszą być one dopasowane zarówno do indywidualnego temperamentu, jak i do profilu odbiorcy – niemniej jednak muszą być prawdziwe i szczere, oszustwo na tym etapie wyjdzie bardzo szybko i zburzy zaufanie odbiorców.
Identyfikacja wizualna marki własnej również jest bardzo istotna. Nie tylko rodzaj komunikatu, ale też jego forma liczą się w obecnych czasach. Wszystkie aspekty powinny być maksymalnie jednolite. Zdjęcia, kolorystyka, logo, itp.
Ostatnim kluczem do silnej, poprawnie zbudowanej marki osobistej, którą można przekuć w dobrze prosperujący biznes, jest regularna i charakterystyczna komunikacja. Bez kontaktowania się z obserwatorami nie da się wzbudzić ich sympatii i zaufania – a to właśnie one sprzedają późniejsze usługi.
Samodzielne zbudowanie marki osobistej oraz oparcie o nią własnego biznesu jest długoterminowym zadaniem. Wymaga systematyczności, wiary w siebie i czasu.
Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki.
Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem.
Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.
Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.
Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz