Zwierzęce e-hulajnogi TIER „ożywiają” ulice Krakowa
On byKraków, 23.08.2022 r. – Limitowana edycja 50 e-hulajnóg TIER z nadrukiem inspirowanym światem zwierząt wjechała na ulice Krakowa. Oryginalne pojazdy z motywem żyrafy, lamparta i zebry są częścią kreatywnej kampanii edukacyjnej „Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER”, promującej bezpieczne przemieszczanie się w przestrzeni miejskiej. Aby zachęcić do zapoznania się z tajnikami odpowiedzialnej jazdy, od poniedziałku każdy użytkownik, który wypożyczy „zwierzęcą” hulajnogę, otrzyma 10 darmowych minut do wykorzystania przy kolejnym przejeździe. Akcja trwa od 29 sierpnia do 4 września.
„Inspirowana zwierzętami edycja e-hulajnóg to kolejna inicjatywa przeznaczona dla użytkowników w Krakowie. Sukces zeszłorocznej kampanii edukacyjnej TIER w komunikacji miejskiej oraz systemu gratyfikacji za poprawne parkowania (pilotażowo wprowadzonych właśnie w stolicy Małopolski) upewniły nas z przekonaniu, jak ważne jest promowanie bezpiecznego poruszania się po mieście. Mamy nadzieję, że oryginalne wzory naszych e-hulajnóg zachwycą mieszkańców Krakowa i turystów, a perspektywa darmowych minut zachęci ich do przetestowania zasad odpowiedzialnej jazdy w praktyce” – komentuje Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER w Europie Środkowo-Wschodniej.
„Poruszaj się jak zwierzę. Jedź TIER” to lokalna adaptacja globalnej kampanii „Behave like an animal”, za której kreację odpowiada holenderska agencja 180 Amsterdam, a lokalnie działania komunikacyjne marki wspiera zespół Havas PR Warsaw. Zwierzęta stanowią motyw przewodni kampanii, a także wzór do naśladowania i inspirację do tworzenia nowoczesnych, niskoemisyjnych i szczęśliwych miast, w których najistotniejsze są wzajemny szacunek oraz dobro społeczności.
Harmonia w miejskiej dżungli
W kampanijnych przekazach TIER podkreśla, że poruszając się e-hulajnogą i parkując ją w wyznaczonych miejscach, należy przestrzegać lokalnych przepisów oraz zwrócić uwagę na innych uczestników ruchu. Na e-hulajnodze można jeździć wyłącznie w pojedynkę, zabronione są przejazdy po spożyciu alkoholu, a co istotne – zaparkowany pojazd nie powinien blokować przejścia lub przejazdu. Warto pamiętać, że zasady parkowania oznaczone odpowiednimi znakami drogowymi, obowiązują również kierowców hulajnóg.
Od roku użytkownicy w Krakowie mogą przekonać się, że poprawne parkowania przynosi również indywidualne korzyści – po zakończeniu przejazdu w odpowiedniej strefie otrzymują oni darmowe minuty do wykorzystania podczas kolejnych wypożyczeń e-pojazdów TIER.
Dodatkowe informacje o kampanii: https://www.tier.app/pl/behavelikeananimal
Wideo manifest: https://www.youtube.com/watch?v=zMCbrEDJCSM
Branding w biznesie – budowanie marki
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
Branding to termin, który odnosi się do wszystkich różnych sposobów, jakie firma wykorzystuje w celu stworzenia właściwego i pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Branding jest ściśle powiązany z procesem marketingowym firmy, ale nie jest to tożsamy. Budowanie marki jest strategią, podczas gdy marketing jest taktyką, która będzie realizowana, aby ta strategia działała. Można powiedzieć, że branding jest terminem parasolowym, który obejmuje taktykę firmy w celu promowania swoich produktów, usług i nazwy.
W ciągu ostatnich kilku lat w budowaniu marki zaszły ogromne zmiany. Przed rokiem 2000 budowanie marki odnosiło się do nazwy konkretnego produktu lub usług danej firmy. To, co dziś określamy mianem " znaku towarowego". Dziś branding nabrał zupełnie innego znaczenia. Odnosi się do "wizerunku" samej firmy. Zaufanie, jakim konsumenci darzą firmę oraz jej produkty i usługi.
Moc marki decyduje o tym, czy uda nam się przebić i utrzymać na rynku. Silne marki zdobywają pozycje lidera, a firmy z markami słabymi (albo co gorsza bez nich), wypadają z gry lub na zawsze pozostają na szarym końcu w wyścigu o klienta, a ich jedyną strategią przetrwania jest zaniżanie cen. Z tego względu odpowiedź na pytanie: wykreować markę czy nie, nie powinna przysparzać żadnemu przedsiębiorcy trudności.
Czy firma sprzedaje produkty lub świadczy usługi, trzeba ustanowić dobrą strategię budowania marki i trzymać się go. Zmiany mogą nadejść, ale idea musi pozostać. Znajdź odpowiednią strategię budowania marki dla swojej firmy już dziś i zacznij budować na niej swoją przyszłość.
W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.
Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.
Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.
Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.
Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz