Jak zautomatyzować aplikację etykiet antykradzieżowych?
On byW wielu sklepach samoobsługowych można zaobserwować, że droższe produkty przeznaczone do sprzedaży są opatrzone zabezpieczeniem antykradzieżowym. Jego aplikacja często odbywa się nie na etapie pakowania produktu, ale już w momencie tworzenia opakowania. Z jakich rozwiązań warto skorzystać, aby znakowanie etykietami antykradzieżowymi przebiegało sprawnie i nie kosztowało fortuny?
Gdy automatyczne znakowanie staje się koniecznością
Klipsy, przewieszki, naklejki – etykiety typu sensormatic mogą mieć różną formę, ale ich cel zawsze jest ten sam – ochrona towaru przed kradzieżą. Szacuje się, że w wyniku kradzieży sklepy detaliczne w Polsce tracą rocznie nawet 1,7 mld euro[1], stąd tak duży nacisk na to, aby produkty były zabezpieczane. Pojawia się jednak pytanie – jak to robić, aby koszty ponoszone na znakowanie nie powodowały dużego wzrostu cen opakowań?
Jak tłumaczy Michał Wąs, odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet print&apply w firmie Etisoft: Ręczna aplikacja etykiet antykradzieżowych generuje ogromne koszty i pochłania mnóstwo czasu, dlatego nie ma mowy, aby praktykować ją w zakładach na dużą skalę. Producenci zwykle poszukują rozwiązań opartych na automatyzacji, które nie tylko rozwiązują wspomniane problemy, ale i zapobiegają sytuacjom, w których produkt zostanie omyłkowo pominięty w procesie znakowania lub etykieta zostanie na nim umieszczona niestarannie, przez co nie będzie mogła spełniać swojej funkcji prawidłowo.
Wielu przedsiębiorców obawia się zautomatyzowanych rozwiązań. Zwykle tkwią oni w błędnych przeświadczeniach, jakoby urządzenia przeznaczone do automatycznej aplikacji były skomplikowane w obsłudze i posiadały ograniczenia, przez które niemożliwe jest użycie ich do każdego typu opakowań. Tymczasem nowoczesne sprzęty dostępne na rynku doskonale radzą sobie z różnorodnością. W kilka chwil można ustawić je tak, aby zgrywały się z tempem produkcji, rodzajem opakowań i wykonywały swoje zadanie dokładnie tak, jak zażyczy sobie tego użytkownik.
Automatyczny aplikator do etykiet antykradzieżowych
Na rynku dostępnych jest niewiele rozwiązań do zautomatyzowanej aplikacji etykiet antykradzieżowych. Jednym z nich jest aplikator Label-Aire 3114 EAS, który w połączeniu z transporterem taśmowym, automatycznym podajnikiem rozłożonych opakowań kartonowych i magazynkiem odbiorczym na gotowe, oznakowane produkty, doskonale się spisuje. Imponująca jest zwłaszcza wydajność takiego sposobu znakowania – wynosi ona od 10 do 12 tysięcy opakowań na godzinę. Co jeszcze zasługuje na pochwałę?
W automatycznej aplikacji z użyciem aplikatora Label-Aire 3114 EAS konieczne jest zastosowanie odpowiednio zaprojektowanego podajnika ściągającego kartony ułożone na stosie tak, aby niewielkie regulacje pozwoliły na obsługę jak największego asortymentu opakowań kartonowych. Zapewnia to szerokie pole do wykorzystania tego rozwiązania w różnych branżach, ale jest także korzyścią dla producentów, którzy wytwarzają wiele rodzajów opakowań, gdyż nie muszą nabywać osobnego aplikatora do znakowania każdego z nich. Nie ma także ograniczeń co do miejsca, w którym etykieta ma zostać umieszczona na opakowaniu ani co do orientacji kartonika – pionowej lub poziomej. Wszystko dzięki temu, że aplikator może być dowolnie przesuwany i obracany na konstrukcji wsporczej – tłumaczy specjalista Etisoft.
Co ważne, aplikator Label-Aire 3114 EAS pozwala na znakowanie nie tylko opakowań kartonowych, ale i innego rodzaju powierzchni. Istotne jest również to, że może zostać wykorzystany na różnych etapach pakowania albo do znakowania bezpośrednio na produkcie finalnym. Niezależnie od tego, którą opcję wybierzemy, możemy liczyć na dużą precyzję i powtarzalność aplikacji.
Automatyczna aplikacja etykiet antykradzieżowych to rozwiązanie, na które decyduje się coraz więcej firm. Tylko dzięki niemu istnieje szansa, aby tworzyć produkty zgodne z oczekiwaniami sklepów detalicznych i oferować je w konkurencyjnej cenie.
[1] Kradzieże w sklepach detalicznych – sklepy tracą rocznie miliardy euro – Handel – Newseria Biznes
Branding w biznesie – budowanie marki
W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.
Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.
Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.
Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.
Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz