Audiobooki zmniejszają ryzyko zaśnięcia za kółkiem w trasie. Yanosik Autoplac rozdaje je za free kierowcom!
On byPolacy nie mają czasu na czytanie książek, ale rokrocznie tracą po kilkadziesiąt godzin na stanie w korkach. Yanosik Autoplac wraz z Audioteką chcąc zwiększyć poziom czytania wśród polskich kierowców, rozpoczynają dużą kampanię udostępniania bezpłatnych audiobooków zmotoryzowanym Polakom, którzy mogą ich słuchać w trasie na wakacje, w korkach, w drodze do pracy, a nawet w trakcie jazdy do sklepu czy na zakupach.
Czytelnictwo w Polsce jest na niskim poziomie
Ponad połowa Polaków nie przeczytała książki w ciągu ostatniego roku. Według Krajowego Instytutu Mediów 56% Polaków nie sięgnęło po ani jedną książkę w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Dlaczego Polacy tak mało czytają?
Prawdopodobieństwo przeczytania książki maleje wraz z wiekiem, a do tego na czytanie trzeba mieć czas. A to już luksus, na który nie każdy może sobie pozwolić. W świetle codziennych zobowiązań, pracy, życia rodzinnego i innych form rozrywek, okazuje się, że ciężko jest wygospodarować czas na przeczytanie książki. Zwykle sięga się po nią wieczorami, przed zaśnięciem, aby się wyciszyć i zrelaksować. O ile ta praktyka zdaje się być dobrym pomysłem, o tyle trzeba wziąć również pod uwagę całodzienne zmęczenie, które nierzadko uniemożliwia przeczytanie większej liczby stron.
Zgodnie z danymi z raportu Krajowego Instytutu Mediów, książek nie czyta więcej mężczyzn (64%) niż kobiet (48,8%). Najmniej zaczytaną grupą wiekową jest ta od 45 do 54 lat.
Z kolei, najczęściej czytającymi osobami są te w wieku 18-24 lat (63,9%), 25-34 lat (48,4%) i 35-44 lat (46,4%).
Aż 3 dni w roku poświęcasz na stanie w korku
Czy wiesz, że średnio 3 dni w roku tracisz na stanie w korkach? To czas, który poświęcasz na stres i obgryzanie paznokci. A możesz wykorzystać go znacznie lepiej. Według raportu INRIX poznańscy kierowcy w ubiegłym roku w korkach spędzili 87 godzin, zmotoryzowani wrocławianie 84 godziny, warszawiacy 62 godziny, a krakowianie 61 godzin.
- Korki to jedna z przyczyn pojawiającej się agresji i gniewu u kierowców, które z kolei zwiększają ryzyko spowodowania wypadku. Zamiast tracić czas spędzany w korkach, warto go zainwestować w inną czynność, możliwą do wykonywania w tej sytuacji. Audiobook “Wiedźmin. Czas pogardy.” trwa 8 godzin i 1 minutę, chcąc odsłuchać całą sagę o przygodach Wiedźmina w audiobookach, potrzebujemy więc kilkudziesięciu godzin. I na to możemy poświęcić swój czas w samochodzie, którym dojeżdżamy do pracy, stoimy w korkach, czy jedziemy w dalsza trasę na wakacje. W ten sposób, w ciągu roku można “przeczytać” więcej książek, niż dzięki codziennemu czytaniu kilku stron wieczorami, przed zaśnięciem – komentuje Andrzej Mejer, Yanosik
Korki uliczne nie biorą się wyłącznie z powodu stłuczek, kolizji czy wypadków. Często to wynik zachowania samych kierowców, którym zależy na czasie i chcą jak najszybciej dojechać do celu. Nieumiejętna jazda na suwak nie sprzyja szybkiemu rozładowaniu korków, a potęguje stres i zdenerwowanie u kierowców. Korki są również spowodowane remontami dróg i nawierzchni, które często zaskakują kierowców w porannej jeździe do pracy. A takie zaskoczenie może kosztować nie tylko czas, ale również kolizję z innym pojazdem.
- W Yanosiku zależy nam na tym, by kierowca był bezpieczny na trasie i tworzymy funkcje w aplikacji, które będą o to bezpieczeństwo dbały. Jedną z nich jest zgłaszanie miejsc remontów, wypadków czy innych zagrożeń na trasie, celem poinformowania wszystkich kierowców poruszających się tym odcinkiem o utrudnieniach. – mówi Andrzej Mejer, Yanosik
Mniejsze ryzyko wypadków w długiej trasie
Słuchanie audiobooków w czasie jazdy sprzyja koncentracji. 40% kolizji drogowych powstaje w wyniku rozproszenia uwagi kierowców. Prowadząc samochód w długiej trasie obciążamy mózg, który nie pracuje wystarczająco intensywnie, ze względu na monotonię i zbyt małą stymulację. Wówczas myśli zaczynają błądzić, a kierowcy łatwiej się rozpraszają. Takie sytuacje są o tyle groźne, że mogą również doprowadzić do zaśnięcia za kółkiem. A to… z kolei do wypadku. Jak sobie z tym poradzić?
W Kanadzie przeprowadzono eksperyment z udziałem kierowców, którzy w trakcie jazdy słuchali audiobooków. Wybrali ostatni tom sagi o Harrym Potterze, który wciąga, ale też nie rozprasza uwagi zbyt intensywnie. W specjalnie przygotowanym symulatorze, w którym testuje się różne scenariusze zachowań na drodze, kierowcy odbywali jazdę autentycznym pojazdem. Jedni słuchali audiobooków, inni jechali w ciszy.
Okazało się, że ci kierowcy, którzy słuchali audiobooków w reakcji na zagrożenia hamowali znacznie szybciej, a także zachowywali większą czujność na prostych odcinkach dróg, na których istnieje największe ryzyko rozproszenia uwagi.
Darmowe audiobooki w trasę od Yanosik Autoplac i Audioteki
- W trosce o bezpieczeństwo kierowców w trasie na wakacje nawiązaliśmy współpracę z Audioteka.pl i zorganizowaliśmy akcję rozdawania bezpłatnych audiobooków na trasę. Wystarczy wejść na platformę Yanosik Autoplac i zdrapać kod do audiobooka. W ten sposób chcemy zwiększyć poziom czytelnictwa polskich kierowców, jak również zadbać o ich koncentrację na trasie. Słuchanie audiobooka sprzyja skupieniu, minimalizuje ryzyko rozproszenia uwagi w wyniku monotonnej podróży autostradą czy prostymi odcinkami dróg, a co za tym idzie – zmniejsza ryzyko spowodowania wypadku – komentuje Andrzej Mejer, Yanosik
Twórcy Yanosik Autoplac oferują kierowcom dostęp do subskrypcji Audioteka Klub na 30 dni. Wśród kolekcji audiobooków czekają bestsellerowe tytuły znanych autorów, takich jak Żulczyk, Sapkowski, Rowling czy Mróz.
- Z doświadczenia wiemy, że audiobooki są bardzo dobrym rozwiązaniem na dłuższe trasy. W bardzo prosty sposób wgrywa się je do telefonu i odsłuchuje w samochodzie. Oczywiście, nie każdy kierowca może być nimi zainteresowany myśląc, że mogą go nudzić w trasie. Tu jednak warto im dać większy kredyt zaufania, ponieważ niektóre audiobooki są tak wciągającym słuchowiskiem, że słuchacz może być naprawdę zaskoczony. Ponadto plusem audiobooków jest to, że nie trzeba przerywać ich słuchania po zakończeniu podróży. Można je zabrać ze sobą na plażę, spacer po lesie czy górską wycieczkę – podpowiada Andrzej Mejer, Yanosik
Czas wakacji niestety sprzyja wypadkom na polskich drogach. Wiele z nich spowodowanych jest utratą koncentracji przez kierowców. Do niektórych dochodzi nawet z powodu zaśnięcia za kółkiem. W trosce o bezpieczeństwo polskich kierowców Yanosik Autoplac wraz z Audioteką rozpoczynają akcję rozdawania bezpłatnych audiobooków na długie trasy. Celem kampanii jest poprawa poziomu polskiego czytelnictwa, a także wsparcie bezpiecznych podróży samochodem. Audiobooki zwiększają poziom koncentracji w trakcie jazdy, a do tego redukują ryzyko rozproszenia kierowcy. Chcąc zdobyć dostęp do subskrypcji serwisu Audioteka Klub, kierowcy mogą zdrapać kod w serwisie Autoplac.pl i korzystać z niego przez 30 dni.
Branding w biznesie – budowanie marki
W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.
Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.
Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.
Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.
Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
Branding to termin, który odnosi się do wszystkich różnych sposobów, jakie firma wykorzystuje w celu stworzenia właściwego i pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Branding jest ściśle powiązany z procesem marketingowym firmy, ale nie jest to tożsamy. Budowanie marki jest strategią, podczas gdy marketing jest taktyką, która będzie realizowana, aby ta strategia działała. Można powiedzieć, że branding jest terminem parasolowym, który obejmuje taktykę firmy w celu promowania swoich produktów, usług i nazwy.
W ciągu ostatnich kilku lat w budowaniu marki zaszły ogromne zmiany. Przed rokiem 2000 budowanie marki odnosiło się do nazwy konkretnego produktu lub usług danej firmy. To, co dziś określamy mianem " znaku towarowego". Dziś branding nabrał zupełnie innego znaczenia. Odnosi się do "wizerunku" samej firmy. Zaufanie, jakim konsumenci darzą firmę oraz jej produkty i usługi.
Moc marki decyduje o tym, czy uda nam się przebić i utrzymać na rynku. Silne marki zdobywają pozycje lidera, a firmy z markami słabymi (albo co gorsza bez nich), wypadają z gry lub na zawsze pozostają na szarym końcu w wyścigu o klienta, a ich jedyną strategią przetrwania jest zaniżanie cen. Z tego względu odpowiedź na pytanie: wykreować markę czy nie, nie powinna przysparzać żadnemu przedsiębiorcy trudności.
Czy firma sprzedaje produkty lub świadczy usługi, trzeba ustanowić dobrą strategię budowania marki i trzymać się go. Zmiany mogą nadejść, ale idea musi pozostać. Znajdź odpowiednią strategię budowania marki dla swojej firmy już dziś i zacznij budować na niej swoją przyszłość.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz