Iliard zaprojektował nowe biuro Gaspol
Przestrzennie i funkcjonalnie – w stylu soft-industrial
On by
Pracownikom firmy Gaspol zależało na większej interakcji oraz jasnej, otwartej, funkcjonalnej przestrzeni biurowej, w której działy rozlokowane zostaną w sposób odpowiadający codziennym zadaniom. W odpowiedzi na przebadane potrzeby, w miejsce funkcjonującego od kilkunastu lat układu gabinetowego, w warszawskim Babka Tower powstała nowoczesna, zróżnicowana przestrzeń, zapewniająca bardziej efektywną współpracę. Za pełen proces design & build odpowiadała Grupa Reesco.
Gaspol postawił przed Grupą Reesco zadanie przebudowy ponad 1400 mkw. powierzchni biurowej i zmianę funkcjonującego dotychczas układu gabinetowego na elastyczną przestrzeń, sprzyjającą integracji i pracy zespołowej. W ramach przeprowadzonego procesu design & build za część analizy workplace i projekt wnętrza odpowiedzialny był zespół Iliard Architecture & Interior Design, a za wykonanie i koordynację prac zespół Reesco.
Prace projektowe zostały poprzedzone analizą środowiska pracy, obejmującą wywiady z kadrą zarządzającą Gaspol, ankietę oraz warsztaty z pracownikami. Zbadaliśmy potrzeby i oczekiwania użytkowników, wzajemne powiązania, sposób ich codziennej pracy oraz częstotliwość i charakter spotkań. Dzięki temu opracowaliśmy program funkcjonalny, który stał się podstawą prac projektowych – mówi Dominika Stygar, szefowa zespołu workplace w Iliard Architecture & Interior Design, Grupa Reesco.
Dzięki otworzeniu większości ścian działowych i zorganizowaniu wspólnych stref pracy, nowe biuro Gaspol bardziej integruje pracowników. Poszczególne działy zostały rozlokowane w sposób odpowiadający strukturze firmy. W biurze przewidziano zróżnicowane miejsca do spotkań i telekonferencji: między innymi budki telefoniczne, wydzielone miejsca na spontaniczne spotkania i pracę zespołową oraz różnej wielkości salki spotkań. Zespół Iliard zaproponował również miejsca pracy kreatywnej, odpoczynku oraz przestronną kuchnię, której w takiej formie brakowało w poprzedniej przestrzeni. Dzięki wykorzystaniu ścian mobilnych, projektanci zapewnili zespołowi Gaspol możliwość dostosowania biura do zmiennych potrzeb – na co dzień 3 sale spotkań w strefie wejściowej mogą zmienić się dużą salę konferencyjną, a przestrzeń spotkań można połączyć z open space, tworząc miejsce na duże spotkanie całego zespołu. W nowym biurze na każdego pracownika przypada aż 15 mkw. przestrzeni.
Celem prac projektowych było stworzenie współczesnej przestrzeni biurowej w stylu soft-industrial. Nowe biuro Gaspol zaprojektowaliśmy i wykonaliśmy w stonowanej biało-szarej kolorystyce, ocieplonej drewnianymi elementami. Całość uzupełniają akcenty w kolorach: czarnym i nawiązujących do identyfikacji wizualnej klienta – czerwonym oraz granatowym. Na ścianach zaplanowaliśmy fototapety przedstawiające ofertę Gaspol, a w strefie wejściowej zorganizowaliśmy mały showroom z produktami – mówi Dominika Stygar.
W zakresie prac zrealizowanych i koordynowanych przez Reesco znalazły się roboty sanitarne, wykonanie nowego układu instalacji elektrycznych i dostosowanie systemu HVAC. Zakres obejmował także podłogi i wykładziny, sufity (częściowo otwarte oraz wyspowe), zabudowy meblowe stałe, drzwi pełne, oraz szklane, ściany mobilne, okablowanie komunikacyjne, oświetlenie podstawowe i dekoracyjne, wykończenie, a także instalację sprzętu audio-video.
Proces design & build to wieloetapowe przedsięwzięcie obejmujące między innymi stworzenie koncepcji sprofilowanej pod indywidualne potrzeby i możliwości klienta, stworzenie kosztorysu, zakończone realizacją projektu w przewidzianym budżecie i czasie. Każdy projekt to wyzwania, na które musimy elastycznie reagować. Konieczność prowadzenia prac budowlanych w budynku przeznaczonym na funkcje biurowe oraz mieszkaniowe. ograniczał istotnie okno czasowe wykonywania prac głośnych. Uwzględniając napięty harmonogram oraz zakres prac, było to dla nas dużym wyzwaniem – tłumaczy Aneta Zembowicz, dyrektor projektów w Reesco – Wartym podkreślania czynnikiem sprawnego przeprowadzenia procesu design & build istotny był fakt, że prace realizowane były bezpośrednio dla najemcy. Pozwoliło to na dostarczenie oczekiwanej przez inwestora koncepcji i myśli projektowej na każdym etapie projektu – dodaje Aneta Zembowicz.
Więcej na temat Grupy Reesco można znaleźć:
www: http://www.reesco.pl
Linkedin: https://www.linkedin.com/company/10443559/
Instagram: https://www.instagram.com/reesco.pl/
***
O Grupie Reesco
Reesco jest firmą projektowo – wykonawczą, specjalizującą się w robotach budowlanych polegających przebudowie nieruchomości komercyjnych, z uwzględnieniem mieszkań na wynajem. Bazując na wiedzy i doświadczeniu swojego zespołu, stworzyła Grupę czterech spółek specjalizujących się zarządzaniem całym procesem – od studium wykonalności, projektowania. przez prace budowlane, po oddanie przestrzeni do użytku.
Grupę tworzą spółki:
- Reesco – specjalizująca się w sektorze nieruchomości biurowych;
- Reesco Retail – specjalizująca się w sektorze nieruchomości handlowych;
- Reesco Hospitality – specjalizująca się w sektorze hotelowym oraz mieszkań na wynajem;
- Iliard Architecture & Interior Design – specjalizująca się w projektowaniu budynków i wnętrz hoteli, biur oraz PRS.
Na przestrzeni 12 lat, firma zrealizowała wiele projektów o łącznej powierzchni przekraczającej 1 mln mkw, oddając do użytku nową przestrzeń biurową, handlową i hotelową dla deweloperów, funduszy i najemców.
Grupa Reesco jest współzałożycielem i członkiem Studio Alliance – grupy ekspertów sektora Workplace w Europie.
Branding w biznesie – budowanie marki
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.
Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.
Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.
Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.
Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
Wynajem agregatów w budownictwie
Wynajmując agregat prądotwórczy otrzymasz kompleksową i profesjonalną usługę wspartą wiedzą i pomocą w każdej chwili. Profesjonalna wypożyczalnia agregatów prądotwórczych Warszawa oraz cała Polska. Dostarczymy agregat w każde miejsce w Polsce. https://www.power-factory.pl/
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz