Jak zautomatyzować aplikację etykiet antykradzieżowych?
On byW wielu sklepach samoobsługowych można zaobserwować, że droższe produkty przeznaczone do sprzedaży są opatrzone zabezpieczeniem antykradzieżowym. Jego aplikacja często odbywa się nie na etapie pakowania produktu, ale już w momencie tworzenia opakowania. Z jakich rozwiązań warto skorzystać, aby znakowanie etykietami antykradzieżowymi przebiegało sprawnie i nie kosztowało fortuny?
Gdy automatyczne znakowanie staje się koniecznością
Klipsy, przewieszki, naklejki – etykiety typu sensormatic mogą mieć różną formę, ale ich cel zawsze jest ten sam – ochrona towaru przed kradzieżą. Szacuje się, że w wyniku kradzieży sklepy detaliczne w Polsce tracą rocznie nawet 1,7 mld euro[1], stąd tak duży nacisk na to, aby produkty były zabezpieczane. Pojawia się jednak pytanie – jak to robić, aby koszty ponoszone na znakowanie nie powodowały dużego wzrostu cen opakowań?
Jak tłumaczy Michał Wąs, odpowiedzialny za systemy automatycznego druku i aplikacji etykiet print&apply w firmie Etisoft: Ręczna aplikacja etykiet antykradzieżowych generuje ogromne koszty i pochłania mnóstwo czasu, dlatego nie ma mowy, aby praktykować ją w zakładach na dużą skalę. Producenci zwykle poszukują rozwiązań opartych na automatyzacji, które nie tylko rozwiązują wspomniane problemy, ale i zapobiegają sytuacjom, w których produkt zostanie omyłkowo pominięty w procesie znakowania lub etykieta zostanie na nim umieszczona niestarannie, przez co nie będzie mogła spełniać swojej funkcji prawidłowo.
Wielu przedsiębiorców obawia się zautomatyzowanych rozwiązań. Zwykle tkwią oni w błędnych przeświadczeniach, jakoby urządzenia przeznaczone do automatycznej aplikacji były skomplikowane w obsłudze i posiadały ograniczenia, przez które niemożliwe jest użycie ich do każdego typu opakowań. Tymczasem nowoczesne sprzęty dostępne na rynku doskonale radzą sobie z różnorodnością. W kilka chwil można ustawić je tak, aby zgrywały się z tempem produkcji, rodzajem opakowań i wykonywały swoje zadanie dokładnie tak, jak zażyczy sobie tego użytkownik.
Automatyczny aplikator do etykiet antykradzieżowych
Na rynku dostępnych jest niewiele rozwiązań do zautomatyzowanej aplikacji etykiet antykradzieżowych. Jednym z nich jest aplikator Label-Aire 3114 EAS, który w połączeniu z transporterem taśmowym, automatycznym podajnikiem rozłożonych opakowań kartonowych i magazynkiem odbiorczym na gotowe, oznakowane produkty, doskonale się spisuje. Imponująca jest zwłaszcza wydajność takiego sposobu znakowania – wynosi ona od 10 do 12 tysięcy opakowań na godzinę. Co jeszcze zasługuje na pochwałę?
W automatycznej aplikacji z użyciem aplikatora Label-Aire 3114 EAS konieczne jest zastosowanie odpowiednio zaprojektowanego podajnika ściągającego kartony ułożone na stosie tak, aby niewielkie regulacje pozwoliły na obsługę jak największego asortymentu opakowań kartonowych. Zapewnia to szerokie pole do wykorzystania tego rozwiązania w różnych branżach, ale jest także korzyścią dla producentów, którzy wytwarzają wiele rodzajów opakowań, gdyż nie muszą nabywać osobnego aplikatora do znakowania każdego z nich. Nie ma także ograniczeń co do miejsca, w którym etykieta ma zostać umieszczona na opakowaniu ani co do orientacji kartonika – pionowej lub poziomej. Wszystko dzięki temu, że aplikator może być dowolnie przesuwany i obracany na konstrukcji wsporczej – tłumaczy specjalista Etisoft.
Co ważne, aplikator Label-Aire 3114 EAS pozwala na znakowanie nie tylko opakowań kartonowych, ale i innego rodzaju powierzchni. Istotne jest również to, że może zostać wykorzystany na różnych etapach pakowania albo do znakowania bezpośrednio na produkcie finalnym. Niezależnie od tego, którą opcję wybierzemy, możemy liczyć na dużą precyzję i powtarzalność aplikacji.
Automatyczna aplikacja etykiet antykradzieżowych to rozwiązanie, na które decyduje się coraz więcej firm. Tylko dzięki niemu istnieje szansa, aby tworzyć produkty zgodne z oczekiwaniami sklepów detalicznych i oferować je w konkurencyjnej cenie.
[1] Kradzieże w sklepach detalicznych – sklepy tracą rocznie miliardy euro – Handel – Newseria Biznes
Branding w biznesie – budowanie marki
Marka jest wartością niematerialną, wymykającą się jednoznacznym definicjom oraz twardym ramom. Niektórzy specjaliści ds. marketingu twierdzą, że żyje ona w umysłach klientów. American Marketing Association podaje nieco bardziej przyziemną definicję, która zakłada, że marka to nazwa, termin, znak, symbol albo kombinacja wszystkich elementów, a jej celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Wydaje się jednak, że sprowadzenie marki jedynie do pojedynczych elementów, takich jak nazwa czy znak (logo), nie jest już aktualne. Czasy, w których sam fakt posiadania markowego produktu, np. kultowych jeansów, robił duże wrażenie na otoczeniu i sprawiał, że ich właściciel czuł się wyjątkowo, minęły. Dzisiaj marki niosą ze sobą konkretne przekazy, emocje i historie. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Claire Underwood z House of Cards ma telefon z jabłkiem, a Frank niszczy kolejne modele sygnujące się jeżynami? Nikt nie kwestionuje potęgi firmy Apple, ale są osoby, które wybierają biznesowe BlackBerry, bo produkty tej właśnie marki oceniają jako bardziej funkcjonalne i dopasowane do swojej osobowości.
Pojęcie marki kojarzy nam się głównie z największymi koncernami, cieszącymi się uznaniem i szeroką rozpoznawalnością. Zazwyczaj, aby osiągnąć swoją pozycję, musiały pracować na to latami, angażując w to siły i umiejętności wielu osób. Czy jednak marka zawsze musi być związana bezpośrednio z przedsiębiorstwem i oferowanymi przez nie produktami czy usługami? Oczywiście, że nie. Termin ten wyszedł poza dawne ramy i w naszej świadomości funkcjonuje w zdecydowanie szerszym zakresie. Za „dobrą markę” uznajemy niemal wszystko, co jesteśmy w stanie wyodrębnić z bogatych rynkowych zasobów i obdarzyć zaufaniem. Coraz większe znaczenie zyskuje przy tym marka osobista, która okazuje się kluczem do zbudowania relacji z klientami i osiągnięcia biznesowych sukcesów. Personal branding powinien stać się podstawowym narzędziem w tworzeniu strategii marketingowej i PR-owej.
Branding jest niezbędny dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy mówimy o produktach, usługach, czy o prawie wszystkim innym. Jest to sposób, w jaki klient postrzega firmę, jej produkty i usługi. Im lepszy branding, tym bardziej prawdopodobne jest, że klient zaufa firmie i poleci ją innym. Uczucie, jakie ludzie mają, kiedy myślą o firmie lub produkcie, odgrywa najważniejszą rolę w tworzeniu marki firmy. Pozytywne odczucia mogą zaważyć na przyszłości firmy, natomiast negatywne z pewnością ją zepsują.
Budowanie biznesu na własnej marce wymaga silnej, zaangażowanej marki, a także społeczności. Aby móc osiągnąć ten pułap, należy systematycznie i konsekwentnie budować swój profesjonalny wizerunek.
Pierwszym etapem jest świadome określenie swoich mocnych stron i umiejętności, na podstawie których budowany będzie późniejszy biznes. Te aspekty powinny odpowiadać zainteresowaniom, ale także wpasowywać się w potrzeby rynku. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie opłacalnego biznesu dającego wiele pozytywnych emocji i motywacji.
Na etapie definiowania marki należy odpowiedzieć sobie na pytanie „co mnie wyróżnia?”. Umożliwi to stworzenie produktu lub usługi, z którą będzie można dotrzeć do odbiorców. Unikatowy aspekt marki osobistej spowoduje, że będzie ona silna i budząca zaufanie.
Drugim krokiem do budowania biznesu na własnej marce jest stworzenie wizerunku spójnego z wartościami, którymi w przyszłości będzie rządzić się firma. Muszą być one dopasowane zarówno do indywidualnego temperamentu, jak i do profilu odbiorcy – niemniej jednak muszą być prawdziwe i szczere, oszustwo na tym etapie wyjdzie bardzo szybko i zburzy zaufanie odbiorców.
Identyfikacja wizualna marki własnej również jest bardzo istotna. Nie tylko rodzaj komunikatu, ale też jego forma liczą się w obecnych czasach. Wszystkie aspekty powinny być maksymalnie jednolite. Zdjęcia, kolorystyka, logo, itp.
Ostatnim kluczem do silnej, poprawnie zbudowanej marki osobistej, którą można przekuć w dobrze prosperujący biznes, jest regularna i charakterystyczna komunikacja. Bez kontaktowania się z obserwatorami nie da się wzbudzić ich sympatii i zaufania – a to właśnie one sprzedają późniejsze usługi.
Samodzielne zbudowanie marki osobistej oraz oparcie o nią własnego biznesu jest długoterminowym zadaniem. Wymaga systematyczności, wiary w siebie i czasu.
Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki.
Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem.
Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.
Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.
Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz