Negocjacje z deweloperem – co możesz zyskać poza dodatkowym rabatem?
On byNegocjacje z deweloperem to ważny etap procesu zakupu nieruchomości. Poza obniżeniem ostatecznej ceny za 1 mkw mieszkania możesz zyskać o wiele więcej i dzięki temu zaoszczędzić nawet od kilku do kilkunastu tysięcy złotych! Jakie kwestie podlegają negocjacji?
Ceny mieszkań wciąż idą w górę
Ogólna sytuacja geopolityczna wpływa na całą gospodarkę – również na rynek nieruchomości oraz decyzje zakupowe klientów. Wysoka inflacja, rosnące ceny materiałów budowlanych i ich ograniczona dostępność to tylko jedne z wielu czynników, które kształtują wyższe ceny mieszkań. Obecnie musimy zapłacić nawet o 17% więcej za lokal mieszkalny niż rok temu.
Całkiem niedawno cena ofertowa za najmniejsze mieszkania (<38 mkw) w Warszawie po raz pierwszy w historii przekroczyła barierę 15 tys. zł/mkw. Za nieruchomość z rynku pierwotnego w stolicy średnio zapłacimy 13 702 zł/mkw, w Trójmieście 11 445 zł/mkw, a w Krakowie – 11 676 zł/mkw. Szanse na obniżki w najbliższej przyszłości są nikłe. Jednak to wcale nie oznacza, że musimy porzucić marzenia o własnych czterech kątach. Wbrew pozorom jest to dobry moment na inwestycję w nieruchomość, co potwierdzają wyniki i analizy niektórych przedstawicieli branży deweloperskiej.
„Zakup mieszkania to świetne posunięcie w obecnej sytuacji. Można potraktować to jako opcję bezpiecznej lokaty kapitału i ochrony przed rosnącą inflacją” – mówi Urszula Krukowska, kierownik sprzedaży i marketingu w RealCo – „Ceny będą rosły. Rekordowa inflacja wpływa na zachowania konsumenckie – widać ostrożność w podejmowaniu decyzji o zakupie mieszkania. W kwietniu 2022 roku rozpoczęto ponad 20% mniej inwestycji niż rok wcześniej. To wszystko prowadzi do zmniejszenia podaży mieszkań na rynku, co wpłynie na dalszy wzrost cen nieruchomości” – dodaje ekspert RealCo.
Co można negocjować poza ceną nieruchomości?
„Negocjacje z deweloperem nie są najłatwiejsze, ale warto podjąć próbę. Oszczędności można szukać w różnych obszarach inwestycji. Warto mieć świadomość, że w przypadku nieruchomości z rynku pierwotnego mamy też pole do rozmów.” – podkreśla kierownik RealCo. Na jakie inne opcje może liczyć klient? Co podlega negocjacji?
1. Koszt dodatkowych przestrzeni
Do ceny mieszkania zwykle nie wlicza się kosztów zakupu miejsca parkingowego czy komórki lokatorskiej. Za każdą dodatkową przestrzeń trzeba dopłacić nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Czasem zdarzają się oferty promocyjne, np. zakup komórki w cenie mieszkania czy atrakcyjny rabat na miejsce postojowe. Jeśli nie uda nam się załapać na promocję, można spróbować wynegocjować z deweloperem niższą cenę.
2. Koszty notarialne
Zakup mieszkania wiąże się z koniecznością sporządzenia odpowiedniej dokumentacji. Koszty notarialne, które zwykle dzielone są na pół między klienta a dewelopera, również mogą być przedmiotem negocjacji. Można na przykład przekonać dewelopera do pokrycia całości lub większej części opłat.
3. Zmiany lokatorskie
Jeśli nieruchomość dopiero powstaje, klient może negocjować z deweloperem wykonanie drobnych zmian w mieszkaniu, wliczających się w ostateczną cenę za nieruchomość. Przeróbki na etapie budowy takie jak, przesunięcie ściany działowej czy inne rozmieszczenie drzwi, wcale nie muszą oznaczać większych kosztów dla dewelopera – ale dla osoby kupującej już tak. Dlatego warto poruszyć tę kwestię na spotkaniu w biurze sprzedaży.
4. Karty rabatowe na zakupy
Wykończenie mieszkania wiąże się z niemałym kosztem. Jeśli deweloper współpracuje z firmami oferującymi materiały wykończeniowe i elementy wyposażenia wnętrz, można spróbować wynegocjować atrakcyjne rabaty na zakupy.
Odpowiednie przygotowanie do spotkania z deweloperem to podstawa! Stwórz listę merytorycznych, wartościowych argumentów i
Poniżej kilka sprawdzonych argumentów:
– wysokie ceny kredytów
– niska dostępność kredytów
– układ mieszkania do zmiany
Nie bój się pytać o zniżki czy poruszać trudnych kwestii. Deweloper jest tam dla Ciebie i dołoży wszelkich starań do tego, żeby spełnić Twoje oczekiwania.
Branding w biznesie – budowanie marki
Marka jest wartością niematerialną, wymykającą się jednoznacznym definicjom oraz twardym ramom. Niektórzy specjaliści ds. marketingu twierdzą, że żyje ona w umysłach klientów. American Marketing Association podaje nieco bardziej przyziemną definicję, która zakłada, że marka to nazwa, termin, znak, symbol albo kombinacja wszystkich elementów, a jej celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Wydaje się jednak, że sprowadzenie marki jedynie do pojedynczych elementów, takich jak nazwa czy znak (logo), nie jest już aktualne. Czasy, w których sam fakt posiadania markowego produktu, np. kultowych jeansów, robił duże wrażenie na otoczeniu i sprawiał, że ich właściciel czuł się wyjątkowo, minęły. Dzisiaj marki niosą ze sobą konkretne przekazy, emocje i historie. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Claire Underwood z House of Cards ma telefon z jabłkiem, a Frank niszczy kolejne modele sygnujące się jeżynami? Nikt nie kwestionuje potęgi firmy Apple, ale są osoby, które wybierają biznesowe BlackBerry, bo produkty tej właśnie marki oceniają jako bardziej funkcjonalne i dopasowane do swojej osobowości.
Pojęcie marki kojarzy nam się głównie z największymi koncernami, cieszącymi się uznaniem i szeroką rozpoznawalnością. Zazwyczaj, aby osiągnąć swoją pozycję, musiały pracować na to latami, angażując w to siły i umiejętności wielu osób. Czy jednak marka zawsze musi być związana bezpośrednio z przedsiębiorstwem i oferowanymi przez nie produktami czy usługami? Oczywiście, że nie. Termin ten wyszedł poza dawne ramy i w naszej świadomości funkcjonuje w zdecydowanie szerszym zakresie. Za „dobrą markę” uznajemy niemal wszystko, co jesteśmy w stanie wyodrębnić z bogatych rynkowych zasobów i obdarzyć zaufaniem. Coraz większe znaczenie zyskuje przy tym marka osobista, która okazuje się kluczem do zbudowania relacji z klientami i osiągnięcia biznesowych sukcesów. Personal branding powinien stać się podstawowym narzędziem w tworzeniu strategii marketingowej i PR-owej.
Branding jest niezbędny dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy mówimy o produktach, usługach, czy o prawie wszystkim innym. Jest to sposób, w jaki klient postrzega firmę, jej produkty i usługi. Im lepszy branding, tym bardziej prawdopodobne jest, że klient zaufa firmie i poleci ją innym. Uczucie, jakie ludzie mają, kiedy myślą o firmie lub produkcie, odgrywa najważniejszą rolę w tworzeniu marki firmy. Pozytywne odczucia mogą zaważyć na przyszłości firmy, natomiast negatywne z pewnością ją zepsują.
Marka jest wartością niematerialną, wymykającą się jednoznacznym definicjom oraz twardym ramom. Niektórzy specjaliści ds. marketingu twierdzą, że żyje ona w umysłach klientów. American Marketing Association podaje nieco bardziej przyziemną definicję, która zakłada, że marka to nazwa, termin, znak, symbol albo kombinacja wszystkich elementów, a jej celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Wydaje się jednak, że sprowadzenie marki jedynie do pojedynczych elementów, takich jak nazwa czy znak (logo), nie jest już aktualne. Czasy, w których sam fakt posiadania markowego produktu, np. kultowych jeansów, robił duże wrażenie na otoczeniu i sprawiał, że ich właściciel czuł się wyjątkowo, minęły. Dzisiaj marki niosą ze sobą konkretne przekazy, emocje i historie. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Claire Underwood z House of Cards ma telefon z jabłkiem, a Frank niszczy kolejne modele sygnujące się jeżynami? Nikt nie kwestionuje potęgi firmy Apple, ale są osoby, które wybierają biznesowe BlackBerry, bo produkty tej właśnie marki oceniają jako bardziej funkcjonalne i dopasowane do swojej osobowości.
Pojęcie marki kojarzy nam się głównie z największymi koncernami, cieszącymi się uznaniem i szeroką rozpoznawalnością. Zazwyczaj, aby osiągnąć swoją pozycję, musiały pracować na to latami, angażując w to siły i umiejętności wielu osób. Czy jednak marka zawsze musi być związana bezpośrednio z przedsiębiorstwem i oferowanymi przez nie produktami czy usługami? Oczywiście, że nie. Termin ten wyszedł poza dawne ramy i w naszej świadomości funkcjonuje w zdecydowanie szerszym zakresie. Za „dobrą markę” uznajemy niemal wszystko, co jesteśmy w stanie wyodrębnić z bogatych rynkowych zasobów i obdarzyć zaufaniem. Coraz większe znaczenie zyskuje przy tym marka osobista, która okazuje się kluczem do zbudowania relacji z klientami i osiągnięcia biznesowych sukcesów. Personal branding powinien stać się podstawowym narzędziem w tworzeniu strategii marketingowej i PR-owej.
Branding jest niezbędny dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy mówimy o produktach, usługach, czy o prawie wszystkim innym. Jest to sposób, w jaki klient postrzega firmę, jej produkty i usługi. Im lepszy branding, tym bardziej prawdopodobne jest, że klient zaufa firmie i poleci ją innym. Uczucie, jakie ludzie mają, kiedy myślą o firmie lub produkcie, odgrywa najważniejszą rolę w tworzeniu marki firmy. Pozytywne odczucia mogą zaważyć na przyszłości firmy, natomiast negatywne z pewnością ją zepsują.
Branding to termin, który odnosi się do wszystkich różnych sposobów, jakie firma wykorzystuje w celu stworzenia właściwego i pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Branding jest ściśle powiązany z procesem marketingowym firmy, ale nie jest to tożsamy. Budowanie marki jest strategią, podczas gdy marketing jest taktyką, która będzie realizowana, aby ta strategia działała. Można powiedzieć, że branding jest terminem parasolowym, który obejmuje taktykę firmy w celu promowania swoich produktów, usług i nazwy.
W ciągu ostatnich kilku lat w budowaniu marki zaszły ogromne zmiany. Przed rokiem 2000 budowanie marki odnosiło się do nazwy konkretnego produktu lub usług danej firmy. To, co dziś określamy mianem " znaku towarowego". Dziś branding nabrał zupełnie innego znaczenia. Odnosi się do "wizerunku" samej firmy. Zaufanie, jakim konsumenci darzą firmę oraz jej produkty i usługi.
Moc marki decyduje o tym, czy uda nam się przebić i utrzymać na rynku. Silne marki zdobywają pozycje lidera, a firmy z markami słabymi (albo co gorsza bez nich), wypadają z gry lub na zawsze pozostają na szarym końcu w wyścigu o klienta, a ich jedyną strategią przetrwania jest zaniżanie cen. Z tego względu odpowiedź na pytanie: wykreować markę czy nie, nie powinna przysparzać żadnemu przedsiębiorcy trudności.
Czy firma sprzedaje produkty lub świadczy usługi, trzeba ustanowić dobrą strategię budowania marki i trzymać się go. Zmiany mogą nadejść, ale idea musi pozostać. Znajdź odpowiednią strategię budowania marki dla swojej firmy już dziś i zacznij budować na niej swoją przyszłość.
Wynajem agregatów w budownictwie
Wynajmując agregat prądotwórczy otrzymasz kompleksową i profesjonalną usługę wspartą wiedzą i pomocą w każdej chwili. Profesjonalna wypożyczalnia agregatów prądotwórczych Warszawa oraz cała Polska. Dostarczymy agregat w każde miejsce w Polsce. https://www.power-factory.pl/
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz