
Spadek sprzedaży mieszkań – jak znaleźć „perełkę”, jeśli posiadasz wolny kapitał?
On byChoć popyt na rynku nieruchomości zmalał, to jednak wciąż znajdują się konsumenci, którzy posiadają wolny kapitał. Co ciekawe, nawet pandemia nie wstrzymała wzrostu liczby zamożnych oraz bogatych. Jak podaje KPMG – rośnie grupa osób o zarobkach brutto przekraczających 50 tys. zł miesięcznie. To sprawia, że mimo ogólnej negatywnej tendencji, wciąż znajdują się odbiorcy dóbr luksusowych, ale także nieruchomości. Jeśli zatem należysz do nich, sprawdź, w jaki sposób w gąszczu wielu ofert możesz znaleźć atrakcyjną nieruchomość.
Zweryfikuj opinię na temat dewelopera w internecie
Piękne prezentacje nieruchomości skusić mogą każdego. Natomiast warto pamiętać, że obrazki to nie wszystko. Jednym z pierwszych kroków, jakie należy poczynić, jest weryfikacja opinii na temat firmy. W jaki sposób można to zrobić? – Najprostszym sposobem będzie wpisanie w wyszukiwarkę frazy: „nazwa firmy + opinie” – mówi Sebastian Kopiej z Commplace, agencji wspierającej firmy w budowaniu wizerunku. – To jedna z tzw. wrażliwych fraz, która pozwoli nam zweryfikować wizerunek dewelopera w sieci. Obecnie wiele firm zaczęło zwracać uwagę na ten aspekt. Mają bowiem świadomość, że jest to jeden z elementów, który w szczególności przeważa o decyzji zakupowej – dodaje ekspert z Commplace. Oprócz opinii warto także wykonać kilka dodatkowych czynności, które pokażą nam globalny wizerunek marki i jej podejście biznesu:
– Czy strona internetowa jest aktualizowana na bieżąco?
– Czy znajdują się na niej wszystkie dane kontaktowe do dewelopera?
– Czy strona posiada certyfikat SSL informujący o tym, że witryna jest bezpieczna (czy w adresie WWW znajduje się https://)?
– Jakie informacje o marce znaleźć można na portalach internetowych (newsy, informacje o nagrodach, wypowiedzi ekspertów marki)?
Sprawdź ogłoszenia – nie tylko na największych portalach
Szukający ofert z obszaru nieruchomości zapewne na pamięć znają już nazwy największych portali z ogłoszeniami. Warto jednak pójść o krok dalej. Oprócz wykorzystania pozycji i zasięgów większych graczy przejrzeć ogłoszenia także na portalach regionalnych w sekcji „nieruchomości”. Dzięki działaniu dwutorowemu zwiększamy szanse na znalezienie ciekawej nieruchomości, której być może ze względu na konieczność opłat, właściciel nie dodał na popularnym portalu.
Przeszukaj media społecznościowe
Media społecznościowe to narzędzie, które wykorzystać możemy na wiele sposobów. Jednym z nich jest poszukiwanie swojego wymarzonego M4. W przypadku samego Facebooka mamy kilka możliwości:
– przeglądanie ogłoszeń na grupach związanych z nieruchomościami
– przeglądanie ogłoszeń na grupach regionalnych
– dodanie ogłoszenia o poszukiwaniu nieruchomości na własnym profilu (być może „znajomy znajomego” posiada atrakcyjną nieruchomość, którą chciałby przekazać w „dobre ręce”).
– przeszukanie portalu z wykorzystaniem hashtagów #nieruchomości, #sprzedamdom, #sprzedammieszkanie (ten zabieg warto zastosować także na Instagramie).
A kiedy w szczególności warto szukać?
Jak podaje raport Evaluer Index 2022, choć obecnie podaż nieruchomości z rynku pierwotnego jest całkiem spora, należy wziąć pod uwagę zmniejszenie podaży po stronie firm deweloperskich. Autorzy dodają: „Prawdopodobne jest pojawienie się na przełomie roku okazji cenowych na rynku wtórnym, gdyż część osób, która zaciągnęła kredyty hipoteczne przy wyjątkowo niskich stopach będzie chciała ograniczyć rosnące koszty ich obsługi i zdecyduje się na sprzedaż kupionych wcześniej mieszkań.”
Branding w biznesie – budowanie marki
Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki.
Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem.
Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.
Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.
Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
Wynajem agregatów w budownictwie
Wynajmując agregat prądotwórczy otrzymasz kompleksową i profesjonalną usługę wspartą wiedzą i pomocą w każdej chwili. Profesjonalna wypożyczalnia agregatów prądotwórczych Warszawa oraz cała Polska. Dostarczymy agregat w każde miejsce w Polsce. https://www.power-factory.pl/
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz