
Spadek sprzedaży mieszkań – jak znaleźć „perełkę”, jeśli posiadasz wolny kapitał?
On byChoć popyt na rynku nieruchomości zmalał, to jednak wciąż znajdują się konsumenci, którzy posiadają wolny kapitał. Co ciekawe, nawet pandemia nie wstrzymała wzrostu liczby zamożnych oraz bogatych. Jak podaje KPMG – rośnie grupa osób o zarobkach brutto przekraczających 50 tys. zł miesięcznie. To sprawia, że mimo ogólnej negatywnej tendencji, wciąż znajdują się odbiorcy dóbr luksusowych, ale także nieruchomości. Jeśli zatem należysz do nich, sprawdź, w jaki sposób w gąszczu wielu ofert możesz znaleźć atrakcyjną nieruchomość.
Zweryfikuj opinię na temat dewelopera w internecie
Piękne prezentacje nieruchomości skusić mogą każdego. Natomiast warto pamiętać, że obrazki to nie wszystko. Jednym z pierwszych kroków, jakie należy poczynić, jest weryfikacja opinii na temat firmy. W jaki sposób można to zrobić? – Najprostszym sposobem będzie wpisanie w wyszukiwarkę frazy: „nazwa firmy + opinie” – mówi Sebastian Kopiej z Commplace, agencji wspierającej firmy w budowaniu wizerunku. – To jedna z tzw. wrażliwych fraz, która pozwoli nam zweryfikować wizerunek dewelopera w sieci. Obecnie wiele firm zaczęło zwracać uwagę na ten aspekt. Mają bowiem świadomość, że jest to jeden z elementów, który w szczególności przeważa o decyzji zakupowej – dodaje ekspert z Commplace. Oprócz opinii warto także wykonać kilka dodatkowych czynności, które pokażą nam globalny wizerunek marki i jej podejście biznesu:
– Czy strona internetowa jest aktualizowana na bieżąco?
– Czy znajdują się na niej wszystkie dane kontaktowe do dewelopera?
– Czy strona posiada certyfikat SSL informujący o tym, że witryna jest bezpieczna (czy w adresie WWW znajduje się https://)?
– Jakie informacje o marce znaleźć można na portalach internetowych (newsy, informacje o nagrodach, wypowiedzi ekspertów marki)?
Sprawdź ogłoszenia – nie tylko na największych portalach
Szukający ofert z obszaru nieruchomości zapewne na pamięć znają już nazwy największych portali z ogłoszeniami. Warto jednak pójść o krok dalej. Oprócz wykorzystania pozycji i zasięgów większych graczy przejrzeć ogłoszenia także na portalach regionalnych w sekcji „nieruchomości”. Dzięki działaniu dwutorowemu zwiększamy szanse na znalezienie ciekawej nieruchomości, której być może ze względu na konieczność opłat, właściciel nie dodał na popularnym portalu.
Przeszukaj media społecznościowe
Media społecznościowe to narzędzie, które wykorzystać możemy na wiele sposobów. Jednym z nich jest poszukiwanie swojego wymarzonego M4. W przypadku samego Facebooka mamy kilka możliwości:
– przeglądanie ogłoszeń na grupach związanych z nieruchomościami
– przeglądanie ogłoszeń na grupach regionalnych
– dodanie ogłoszenia o poszukiwaniu nieruchomości na własnym profilu (być może „znajomy znajomego” posiada atrakcyjną nieruchomość, którą chciałby przekazać w „dobre ręce”).
– przeszukanie portalu z wykorzystaniem hashtagów #nieruchomości, #sprzedamdom, #sprzedammieszkanie (ten zabieg warto zastosować także na Instagramie).
A kiedy w szczególności warto szukać?
Jak podaje raport Evaluer Index 2022, choć obecnie podaż nieruchomości z rynku pierwotnego jest całkiem spora, należy wziąć pod uwagę zmniejszenie podaży po stronie firm deweloperskich. Autorzy dodają: „Prawdopodobne jest pojawienie się na przełomie roku okazji cenowych na rynku wtórnym, gdyż część osób, która zaciągnęła kredyty hipoteczne przy wyjątkowo niskich stopach będzie chciała ograniczyć rosnące koszty ich obsługi i zdecyduje się na sprzedaż kupionych wcześniej mieszkań.”
Branding w biznesie – budowanie marki
Budowanie biznesu na własnej marce wymaga silnej, zaangażowanej marki, a także społeczności. Aby móc osiągnąć ten pułap, należy systematycznie i konsekwentnie budować swój profesjonalny wizerunek.
Pierwszym etapem jest świadome określenie swoich mocnych stron i umiejętności, na podstawie których budowany będzie późniejszy biznes. Te aspekty powinny odpowiadać zainteresowaniom, ale także wpasowywać się w potrzeby rynku. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie opłacalnego biznesu dającego wiele pozytywnych emocji i motywacji.
Na etapie definiowania marki należy odpowiedzieć sobie na pytanie „co mnie wyróżnia?”. Umożliwi to stworzenie produktu lub usługi, z którą będzie można dotrzeć do odbiorców. Unikatowy aspekt marki osobistej spowoduje, że będzie ona silna i budząca zaufanie.
Drugim krokiem do budowania biznesu na własnej marce jest stworzenie wizerunku spójnego z wartościami, którymi w przyszłości będzie rządzić się firma. Muszą być one dopasowane zarówno do indywidualnego temperamentu, jak i do profilu odbiorcy – niemniej jednak muszą być prawdziwe i szczere, oszustwo na tym etapie wyjdzie bardzo szybko i zburzy zaufanie odbiorców.
Identyfikacja wizualna marki własnej również jest bardzo istotna. Nie tylko rodzaj komunikatu, ale też jego forma liczą się w obecnych czasach. Wszystkie aspekty powinny być maksymalnie jednolite. Zdjęcia, kolorystyka, logo, itp.
Ostatnim kluczem do silnej, poprawnie zbudowanej marki osobistej, którą można przekuć w dobrze prosperujący biznes, jest regularna i charakterystyczna komunikacja. Bez kontaktowania się z obserwatorami nie da się wzbudzić ich sympatii i zaufania – a to właśnie one sprzedają późniejsze usługi.
Samodzielne zbudowanie marki osobistej oraz oparcie o nią własnego biznesu jest długoterminowym zadaniem. Wymaga systematyczności, wiary w siebie i czasu.
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
Wynajem agregatów w budownictwie
Wynajmując agregat prądotwórczy otrzymasz kompleksową i profesjonalną usługę wspartą wiedzą i pomocą w każdej chwili. Profesjonalna wypożyczalnia agregatów prądotwórczych Warszawa oraz cała Polska. Dostarczymy agregat w każde miejsce w Polsce. https://www.power-factory.pl/
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz