Skip to content
  • Interesy i Biznes
  • Technologia
  • Budownictwo
  • Aktualności

Kontakt

redakcja@galkastudio.pl

  • Interesy i Biznes
  • Technologia
  • Budownictwo
  • Aktualności
GALKA StudioPortal o markach, biznesie, finansach
Budownictwo

Zakup mieszkania i wynajem przez dewelopera z gwarancją zysku. Czy to nowy trend na rynku?

On by

Sprzedaż nowych mieszkań na rynku deweloperskim w siedmiu największych miastach w Polsce wzrosła we wrześniu o prawie 13 proc. w stosunku do sierpnia br[1]. Obserwujemy powolne ożywienie rynku, który nadal radzi sobie gorzej, niż przed rokiem. Deweloperzy poszukują sposobów na to, by zachęcić konsumentów i inwestorów do zakupu nieruchomości. Obecnie pojawia się na rynku nowy trend – zakup mieszkania i wynajem przez dewelopera z gwarancją zysku. Takie rozwiązanie wprowadził właśnie Profit Development – deweloper z Wrocławia.

Rosnące stopy procentowe, a także niepewność gospodarcza, zmniejszyły popyt na kredyty hipoteczne. Sytuacja odbiła się na rynku nieruchomości w Polsce. Sprzedaż mieszkań rok do roku drastycznie spadła. Porównując dane z września 2021 roku i bieżący okres, w Warszawie odnotowano spadek popytu na mieszkania o prawie 60 proc., podobnie jak Trójmieście i Łodzi. W Katowicach popyt zmniejszył się o blisko 36 proc., w Poznaniu o nieco ponad 32 proc., a we Wrocławiu – 17 proc. Czy to oznacza krach na rynku nieruchomości? Absolutnie nie. Widać bowiem lekkie ożywienie i wzrost sprzedaży mieszkań w krótkich okresach. W siedmiu miastach w Polsce we wrześniu sprzedaż wzrosła o 13 proc., porównując ją do sierpnia br. Aby zwiększyć popyt na zakup mieszkań, deweloperzy wprowadzają nowe rozwiązania.

Kup a my wynajmiemy

Podczas październikowych Dni Otwartych inwestycji przy Braniborskiej 10 we Wrocławiu, deweloper Profit Development przedstawił odwiedzającym zupełnie nowe rozwiązanie, które właśnie wprowadza do swojej oferty. To możliwość zakupu lokalu pod inwestycję z gwarancją zysku.

 – Obserwujemy gwałtowny wzrost popytu na wynajmowane mieszkania. Sytuacja ta spowodowana jest wieloma czynnikami. Do najważniejszych należy migracja, która istotnie wpłynęła na zmniejszenie się oferty mieszkań na wynajem oraz wzrost oprocentowania kredytów hipotecznych. Część Polaków jest zmuszona odłożyć zakup mieszkania do czasu, aż sytuacja na rynku kredytów hipotecznych nieco się ustabilizuje tym samym decydują się wciąż najmować mieszkania. Kolejny czynnik to zmiany kulturowe. Coraz więcej ludzi młodych stawia na najem, doceniając brak zobowiązań i mobilność, którą im gwarantuje. To wszystko sprawia, że w Polsce zapotrzebowanie na lokale do wynajęcia jest wciąż wysokie. To dobra okazja dla inwestorów. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, wprowadzamy do naszej oferty możliwość zakupu mieszkania wykończonego i w pełni wyposażonego z gwarancją najmu przez okres dwóch lat. Jest to idealna okazja dla tych, którzy chcieli zainwestować w nieruchomości, ale obawiali się procesu wykańczania mieszkania i obsługi najmu – wyjaśnia Artur Smoleń, Dyrektor Sprzedaży z Profit Development.

Słowa dewelopera mają swoje odzwierciedlenie w danych rynkowych. Pod koniec września w Polsce dostępnych było ok. 62 tysiące lokali. To aż o 40 proc. mniej niż przed rokiem[2]. Kto najczęściej poszukuje lokali na wynajem? W okresie jesiennym są to przede wszystkim uczniowie i studenci. Sporą grupę wynajmujących mieszkania w Polsce stanowią obcokrajowcy. Lokali poszukują także młode małżeństwa i single – osoby, które planowały zakup nieruchomości, ale wysokie stopy procentowe i ograniczenia na rynku kredytów hipotecznych uniemożliwiły im sfinalizowanie transakcji.

Należy zapełnić lukę podażową

Zdaniem dewelopera istotne jest zapełnienie luki podażowej. Wprowadzone właśnie rozwiązanie ma także zachęcić inwestorów do zakupu nieruchomości i dać im gwarancję zysku.

 – Konsumenci mają różne preferencje dotyczące najmu. Zauważamy, że dziś coraz więcej osób poszukuje wysokiej klasy lokali, w których będą mogli bezpiecznie i komfortowo mieszkać. Ograniczona perspektywa zakupu własnego mieszkania, przy stosunkowo wysokich dochodach miesięcznych spowodowała, że grupa ta dynamicznie rośnie. Nasza inwestycja przy Braniborskiej zaspokaja te potrzeby w pełni. Budynek wyróżnia elegancka, nowoczesna elewacja i standard wykończenia części wspólnych budynku. Dzięki wyśmienitej lokalizacji w centrum miasta mieszkańcy zyskują dostęp do wszystkich udogodnień jakie oferuje miasto w zakresie infrastruktury i kultury. Z kolei dla inwestorów to szansa na wzrost wartości nieruchomości w czasie.  – dodaje deweloper.

Wiele wskazuje na to, iż rynek najmu nadal będzie się rozwijać. To dobry moment, by zakupić nieruchomość i skorzystać z bezpiecznej opcji, jaką daje współpraca z deweloperem. Ten wykańcza mieszkanie pod klucz i dba o wprowadzenie wszelkich udogodnień. Dzięki wysokim standardom wynajmujący może pobierać atrakcyjne opłaty od najemcy, a ten zyskuje nowoczesną przestrzeń do życia. Zdaniem Profit Development trend zakupu mieszkań od dewelopera i najmu będzie przybierał w Polsce na sile.


[1] Dane tabelaofert.pl

[2] HRE Investments

Branding w biznesie – budowanie marki

Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki. 

Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem. 

Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.

Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.   

Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.

Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.

Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.

Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.

Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.

Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.

To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.

Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.

Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.

Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.

Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.

Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.

To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.

Wynajem agregatów w budownictwie

Wynajmując agregat prądotwórczy otrzymasz kompleksową i profesjonalną usługę wspartą wiedzą i pomocą w każdej chwili. Profesjonalna wypożyczalnia agregatów prądotwórczych Warszawa oraz cała Polska. Dostarczymy agregat w każde miejsce w Polsce. https://www.power-factory.pl/

You may also like

Marvipol zawiera umowę z Heimstaden i przenosi własność pakietu lokali dla II etapu MOKO BOTANIKA

Czy deweloperzy planują budować mieszkania na wynajem

Rynek inwestycyjny nieruchomości komercyjnych w Polsce Q3 2022_raport Avison Young

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

  • Aktualności
  • Budownictwo
  • Człowiek sukcesu
  • Interesy i Biznes
  • Kobiety
  • Technologia

Ostatnie wpisy

  • Przypinki reklamowe, magnesy i kalendarze – jak wybrać odpowiedni gadżet dla swojej kampanii?
  • Technologia druku na tkaninach
  • ESG oraz Well-being w biznesie
  • Polskie maszyny sadownicze
  • Jak robi się butelki plastikowe?

Kontakt

redakcja@galkastudio.pl

Marka w biznesie

Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.

Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.

Copyright GALKA Studio 2025 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress