
Zakup mieszkania i wynajem przez dewelopera z gwarancją zysku. Czy to nowy trend na rynku?
On bySprzedaż nowych mieszkań na rynku deweloperskim w siedmiu największych miastach w Polsce wzrosła we wrześniu o prawie 13 proc. w stosunku do sierpnia br[1]. Obserwujemy powolne ożywienie rynku, który nadal radzi sobie gorzej, niż przed rokiem. Deweloperzy poszukują sposobów na to, by zachęcić konsumentów i inwestorów do zakupu nieruchomości. Obecnie pojawia się na rynku nowy trend – zakup mieszkania i wynajem przez dewelopera z gwarancją zysku. Takie rozwiązanie wprowadził właśnie Profit Development – deweloper z Wrocławia.
Rosnące stopy procentowe, a także niepewność gospodarcza, zmniejszyły popyt na kredyty hipoteczne. Sytuacja odbiła się na rynku nieruchomości w Polsce. Sprzedaż mieszkań rok do roku drastycznie spadła. Porównując dane z września 2021 roku i bieżący okres, w Warszawie odnotowano spadek popytu na mieszkania o prawie 60 proc., podobnie jak Trójmieście i Łodzi. W Katowicach popyt zmniejszył się o blisko 36 proc., w Poznaniu o nieco ponad 32 proc., a we Wrocławiu – 17 proc. Czy to oznacza krach na rynku nieruchomości? Absolutnie nie. Widać bowiem lekkie ożywienie i wzrost sprzedaży mieszkań w krótkich okresach. W siedmiu miastach w Polsce we wrześniu sprzedaż wzrosła o 13 proc., porównując ją do sierpnia br. Aby zwiększyć popyt na zakup mieszkań, deweloperzy wprowadzają nowe rozwiązania.
Kup a my wynajmiemy
Podczas październikowych Dni Otwartych inwestycji przy Braniborskiej 10 we Wrocławiu, deweloper Profit Development przedstawił odwiedzającym zupełnie nowe rozwiązanie, które właśnie wprowadza do swojej oferty. To możliwość zakupu lokalu pod inwestycję z gwarancją zysku.
– Obserwujemy gwałtowny wzrost popytu na wynajmowane mieszkania. Sytuacja ta spowodowana jest wieloma czynnikami. Do najważniejszych należy migracja, która istotnie wpłynęła na zmniejszenie się oferty mieszkań na wynajem oraz wzrost oprocentowania kredytów hipotecznych. Część Polaków jest zmuszona odłożyć zakup mieszkania do czasu, aż sytuacja na rynku kredytów hipotecznych nieco się ustabilizuje tym samym decydują się wciąż najmować mieszkania. Kolejny czynnik to zmiany kulturowe. Coraz więcej ludzi młodych stawia na najem, doceniając brak zobowiązań i mobilność, którą im gwarantuje. To wszystko sprawia, że w Polsce zapotrzebowanie na lokale do wynajęcia jest wciąż wysokie. To dobra okazja dla inwestorów. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, wprowadzamy do naszej oferty możliwość zakupu mieszkania wykończonego i w pełni wyposażonego z gwarancją najmu przez okres dwóch lat. Jest to idealna okazja dla tych, którzy chcieli zainwestować w nieruchomości, ale obawiali się procesu wykańczania mieszkania i obsługi najmu – wyjaśnia Artur Smoleń, Dyrektor Sprzedaży z Profit Development.
Słowa dewelopera mają swoje odzwierciedlenie w danych rynkowych. Pod koniec września w Polsce dostępnych było ok. 62 tysiące lokali. To aż o 40 proc. mniej niż przed rokiem[2]. Kto najczęściej poszukuje lokali na wynajem? W okresie jesiennym są to przede wszystkim uczniowie i studenci. Sporą grupę wynajmujących mieszkania w Polsce stanowią obcokrajowcy. Lokali poszukują także młode małżeństwa i single – osoby, które planowały zakup nieruchomości, ale wysokie stopy procentowe i ograniczenia na rynku kredytów hipotecznych uniemożliwiły im sfinalizowanie transakcji.
Należy zapełnić lukę podażową
Zdaniem dewelopera istotne jest zapełnienie luki podażowej. Wprowadzone właśnie rozwiązanie ma także zachęcić inwestorów do zakupu nieruchomości i dać im gwarancję zysku.
– Konsumenci mają różne preferencje dotyczące najmu. Zauważamy, że dziś coraz więcej osób poszukuje wysokiej klasy lokali, w których będą mogli bezpiecznie i komfortowo mieszkać. Ograniczona perspektywa zakupu własnego mieszkania, przy stosunkowo wysokich dochodach miesięcznych spowodowała, że grupa ta dynamicznie rośnie. Nasza inwestycja przy Braniborskiej zaspokaja te potrzeby w pełni. Budynek wyróżnia elegancka, nowoczesna elewacja i standard wykończenia części wspólnych budynku. Dzięki wyśmienitej lokalizacji w centrum miasta mieszkańcy zyskują dostęp do wszystkich udogodnień jakie oferuje miasto w zakresie infrastruktury i kultury. Z kolei dla inwestorów to szansa na wzrost wartości nieruchomości w czasie. – dodaje deweloper.
Wiele wskazuje na to, iż rynek najmu nadal będzie się rozwijać. To dobry moment, by zakupić nieruchomość i skorzystać z bezpiecznej opcji, jaką daje współpraca z deweloperem. Ten wykańcza mieszkanie pod klucz i dba o wprowadzenie wszelkich udogodnień. Dzięki wysokim standardom wynajmujący może pobierać atrakcyjne opłaty od najemcy, a ten zyskuje nowoczesną przestrzeń do życia. Zdaniem Profit Development trend zakupu mieszkań od dewelopera i najmu będzie przybierał w Polsce na sile.
[1] Dane tabelaofert.pl
[2] HRE Investments
Branding w biznesie – budowanie marki
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
Marka jest wartością niematerialną, wymykającą się jednoznacznym definicjom oraz twardym ramom. Niektórzy specjaliści ds. marketingu twierdzą, że żyje ona w umysłach klientów. American Marketing Association podaje nieco bardziej przyziemną definicję, która zakłada, że marka to nazwa, termin, znak, symbol albo kombinacja wszystkich elementów, a jej celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Wydaje się jednak, że sprowadzenie marki jedynie do pojedynczych elementów, takich jak nazwa czy znak (logo), nie jest już aktualne. Czasy, w których sam fakt posiadania markowego produktu, np. kultowych jeansów, robił duże wrażenie na otoczeniu i sprawiał, że ich właściciel czuł się wyjątkowo, minęły. Dzisiaj marki niosą ze sobą konkretne przekazy, emocje i historie. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Claire Underwood z House of Cards ma telefon z jabłkiem, a Frank niszczy kolejne modele sygnujące się jeżynami? Nikt nie kwestionuje potęgi firmy Apple, ale są osoby, które wybierają biznesowe BlackBerry, bo produkty tej właśnie marki oceniają jako bardziej funkcjonalne i dopasowane do swojej osobowości.
Pojęcie marki kojarzy nam się głównie z największymi koncernami, cieszącymi się uznaniem i szeroką rozpoznawalnością. Zazwyczaj, aby osiągnąć swoją pozycję, musiały pracować na to latami, angażując w to siły i umiejętności wielu osób. Czy jednak marka zawsze musi być związana bezpośrednio z przedsiębiorstwem i oferowanymi przez nie produktami czy usługami? Oczywiście, że nie. Termin ten wyszedł poza dawne ramy i w naszej świadomości funkcjonuje w zdecydowanie szerszym zakresie. Za „dobrą markę” uznajemy niemal wszystko, co jesteśmy w stanie wyodrębnić z bogatych rynkowych zasobów i obdarzyć zaufaniem. Coraz większe znaczenie zyskuje przy tym marka osobista, która okazuje się kluczem do zbudowania relacji z klientami i osiągnięcia biznesowych sukcesów. Personal branding powinien stać się podstawowym narzędziem w tworzeniu strategii marketingowej i PR-owej.
Branding jest niezbędny dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy mówimy o produktach, usługach, czy o prawie wszystkim innym. Jest to sposób, w jaki klient postrzega firmę, jej produkty i usługi. Im lepszy branding, tym bardziej prawdopodobne jest, że klient zaufa firmie i poleci ją innym. Uczucie, jakie ludzie mają, kiedy myślą o firmie lub produkcie, odgrywa najważniejszą rolę w tworzeniu marki firmy. Pozytywne odczucia mogą zaważyć na przyszłości firmy, natomiast negatywne z pewnością ją zepsują.
W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.
Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.
Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.
Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.
Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.
Wynajem agregatów w budownictwie
Wynajmując agregat prądotwórczy otrzymasz kompleksową i profesjonalną usługę wspartą wiedzą i pomocą w każdej chwili. Profesjonalna wypożyczalnia agregatów prądotwórczych Warszawa oraz cała Polska. Dostarczymy agregat w każde miejsce w Polsce. https://www.power-factory.pl/
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz