TTO – bezproblemowe znakowanie opakowań elastycznych
On byElastyczne opakowania produktów szybkozbywalnych stanowią wyzwanie dla druku przemysłowego. Aby zagwarantować wysoką jakość nadruku na cienkich powierzchniach takich jak plastikowe folie, zakłady przemysłowe wykorzystują nowoczesną technologię TTO. Daje ona możliwość wykonania z dużą wydajnością trwałych i czytelnych nadruków jeszcze na linii produkcyjnej.
Czym charakteryzuje się technologia TTO?
Technologia TTO, czyli Thermal Transfer Overprinting, jest przeznaczona do realizacji nadruku na elastycznych materiałach, takich jak foliowe worki lub rękawy. Od tradycyjnego druku termotransferowego różni się więc nośnikiem, na którym zostanie wykonany nadruk. Metodę tę stosuje się do nanoszenia zmiennych danych w postaci daty przydatności do spożycia, partii produkcji, opisu produktów z wykazem składników czy też logotypów. Co istotne, informacje te zostają umieszczone na opakowaniach jeszcze na etapie przemieszczania się ich po linii produkcyjnej. Obecnie po rozwiązanie to sięga chętnie coraz większa liczba producentów. Co oferuje im w tym zakresie rynek?
– W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania wykorzystujące technologię TTO oferujemy Graphite Mix Pack, czyli taśmę z barwnikiem na bazie mieszanki woskowo-żywicznej. Przeznaczona jest ona do bezpośredniego znakowania produktu. Tak przygotowana formuła gwarantuje wysoką trwałość druku oraz odporność na zadrapania. Eliminuje także ładunki elektrostatyczne, chroniąc głowicę drukującą przed jej przedwczesnym uszkodzeniem. Uniwersalne taśmy dostępne w różnych szerokościach są kompatybilne z urządzeniami znanych producentów drukarek przemysłowych.– tłumaczy Mariusz Baranowski, menedżer produktu w Dziale Rozwoju Produktu w firmie Etisoft.
Zastosowanie TTO w branży FMCG
Technologia TTO znajduje zastosowanie przede wszystkim w branży FMCG. Produkcja tego typu artykułów wymaga utrzymania wysokiej wydajności procesów – drukowanie inline nie może generować przestojów. Prędkość linii produkcyjnej w trakcie pracy dochodzi nawet do 500 mm/s. TTO nie tylko bez problemu utrzymuje to tempo, ale też jednocześnie zapewnia wysoką jakość nadruku, współpracując z wyjątkowo cienkimi, elastycznymi materiałami.
Jedną z największych zalet technologii TTO jest druk bezpośrednio na opakowaniu. Producenci chętnie stosują tę metodę do tworzenia nadruków na produktach takich jak proszki do prania, pieluchy czy przekąski. Jednak równie chętnie opcję tę wykorzystują także dostawcy niewielkich akcesoriów elektrycznych czy artykułów metalowych pakowanych w opakowania zbiorcze, na przykład gwoździ, śrubek, podkładek czy nakrętek.
TTO – korzyści dla producenta
Wymagania co do wydajności oraz jakości procesów stale rosną. Rynek oczekuje od producentów, że będą nadążać za tymi potrzebami. Wykorzystanie technologii TTO pozwala spełniać coraz wyższe oczekiwania odbiorców, a także stanowi doskonały sposób na utrzymywanie konkurencyjnej pozycji na rynku.
TTO gwarantuje czytelny druk, zachowujący nienaganną trwałość na elastycznych powierzchniach, co wpływa korzystnie na wskaźniki jakościowe zakładu, a także wzrost zaufania odbiorców, którzy zyskują bezproblemowy dostęp do niezbędnych informacji o produkcie. Jednak największą zaletą tej technologii jest możliwość wysoce wydajnego druku bezpośrednio na opakowaniu realizowanego jeszcze na linii produkcyjnej.
– Formuła Graphite Mix Pack jest zdolna do przekazania barwnika na powierzchnię surowca przy prędkości dochodzącej do 1000 mm/s, zachowując przy tym wysoką jakość druku. Rozwiązanie to zapewnia dobre krycie powierzchni, a także kontrast między powierzchnią materiału a nadrukowanym kodem kreskowym czy QR, gwarantującym czytelność niezbędną na dalszych etapach produkcji. Technologia ta sprawdza się także przy drukowaniu niewielkich znaków. W takim przypadku pomocne jest zastosowanie modułu drukującego z głowicą o rozdzielczości 600 dpi – radzi ekspert z Etisoft.
Bezpośredni druk eliminuje konieczność stosowania dodatkowego nośnika, stanowiącego kolejny koszt – zbędny z punktu widzenia cyklu życia produktów szybkozbywalnych. Technologia TTO przynosi więc zakładom produkcyjnym korzyści w postaci wysokiej jakości druku, utrzymania wydajnej produkcji, eliminacji niepotrzebnych kosztów, a także nadążania za coraz szybciej rosnącymi wymaganiami rynku.
Branding w biznesie – budowanie marki
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
Budowanie biznesu na własnej marce wymaga silnej, zaangażowanej marki, a także społeczności. Aby móc osiągnąć ten pułap, należy systematycznie i konsekwentnie budować swój profesjonalny wizerunek.
Pierwszym etapem jest świadome określenie swoich mocnych stron i umiejętności, na podstawie których budowany będzie późniejszy biznes. Te aspekty powinny odpowiadać zainteresowaniom, ale także wpasowywać się w potrzeby rynku. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie opłacalnego biznesu dającego wiele pozytywnych emocji i motywacji.
Na etapie definiowania marki należy odpowiedzieć sobie na pytanie „co mnie wyróżnia?”. Umożliwi to stworzenie produktu lub usługi, z którą będzie można dotrzeć do odbiorców. Unikatowy aspekt marki osobistej spowoduje, że będzie ona silna i budząca zaufanie.
Drugim krokiem do budowania biznesu na własnej marce jest stworzenie wizerunku spójnego z wartościami, którymi w przyszłości będzie rządzić się firma. Muszą być one dopasowane zarówno do indywidualnego temperamentu, jak i do profilu odbiorcy – niemniej jednak muszą być prawdziwe i szczere, oszustwo na tym etapie wyjdzie bardzo szybko i zburzy zaufanie odbiorców.
Identyfikacja wizualna marki własnej również jest bardzo istotna. Nie tylko rodzaj komunikatu, ale też jego forma liczą się w obecnych czasach. Wszystkie aspekty powinny być maksymalnie jednolite. Zdjęcia, kolorystyka, logo, itp.
Ostatnim kluczem do silnej, poprawnie zbudowanej marki osobistej, którą można przekuć w dobrze prosperujący biznes, jest regularna i charakterystyczna komunikacja. Bez kontaktowania się z obserwatorami nie da się wzbudzić ich sympatii i zaufania – a to właśnie one sprzedają późniejsze usługi.
Samodzielne zbudowanie marki osobistej oraz oparcie o nią własnego biznesu jest długoterminowym zadaniem. Wymaga systematyczności, wiary w siebie i czasu.
Branding to termin, który odnosi się do wszystkich różnych sposobów, jakie firma wykorzystuje w celu stworzenia właściwego i pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Branding jest ściśle powiązany z procesem marketingowym firmy, ale nie jest to tożsamy. Budowanie marki jest strategią, podczas gdy marketing jest taktyką, która będzie realizowana, aby ta strategia działała. Można powiedzieć, że branding jest terminem parasolowym, który obejmuje taktykę firmy w celu promowania swoich produktów, usług i nazwy.
W ciągu ostatnich kilku lat w budowaniu marki zaszły ogromne zmiany. Przed rokiem 2000 budowanie marki odnosiło się do nazwy konkretnego produktu lub usług danej firmy. To, co dziś określamy mianem " znaku towarowego". Dziś branding nabrał zupełnie innego znaczenia. Odnosi się do "wizerunku" samej firmy. Zaufanie, jakim konsumenci darzą firmę oraz jej produkty i usługi.
Moc marki decyduje o tym, czy uda nam się przebić i utrzymać na rynku. Silne marki zdobywają pozycje lidera, a firmy z markami słabymi (albo co gorsza bez nich), wypadają z gry lub na zawsze pozostają na szarym końcu w wyścigu o klienta, a ich jedyną strategią przetrwania jest zaniżanie cen. Z tego względu odpowiedź na pytanie: wykreować markę czy nie, nie powinna przysparzać żadnemu przedsiębiorcy trudności.
Czy firma sprzedaje produkty lub świadczy usługi, trzeba ustanowić dobrą strategię budowania marki i trzymać się go. Zmiany mogą nadejść, ale idea musi pozostać. Znajdź odpowiednią strategię budowania marki dla swojej firmy już dziś i zacznij budować na niej swoją przyszłość.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz