Drogi Mikołaju… wiem, że list do Ciebie dotarł, bo Fundacja Świętego Mikołaja korzysta z elektronicznego obiegu dokumentów
On bySą różne rodzaje listów: miłosne, motywacyjne, referencyjne, lotnicze i formalne, ale w grudniu liczą się tylko te, których adresatem jest Święty Mikołaj. Ciężko sobie wyobrazić, że w tym przedświątecznym okresie znajdzie się choć jedna dziecięca korespondencja, która do niego nie dotrze. W biurze Świętego Mikołaja nie ma miejsca na błędy… także w fakturach, dlatego w tym roku Fundacja Świętego Mikołaja postawiła na bezpieczeństwo i korzysta z narzędzia, jakim jest Symfonia Obieg Dokumentów.
Symfonia wspiera Fundację Świętego Mikołaja w tym gorącym grudniowym czasie technologicznie i finansowo, aby ta mogła nie tylko zagwarantować setkom nadawców, że ich korespondencja do Świętego Mikołaja zostanie doręczona bezpiecznie i terminowo, ale też uporządkować wewnętrzny system rozliczania płatności. Dzięki temu pomocnicy Świętego Mikołaja z Fundacji nie muszą martwić się obowiązkami wynikającymi z upowszechnienia w Polsce nowego standardu ustrukturyzowanej faktury elektronicznej i mogą w pełni skupić się na spełnianiu dziecięcych marzeń.
– Fundacja Świętego Mikołaja pomaga dzieciom w potrzebie przez cały rok, ale to właśnie w grudniu potrzebujemy największego wsparcia. Postawiliśmy więc na pewne narzędzie Symfonia Obieg Dokumentów, które usprawni pracę Fundacji i nie dopuści, aby jakikolwiek dokument zaginął. Dzięki systemowi OCR, który odczytuje pola z faktur z plików PDF, znacznie skrócimy czas potrzebny na rejestrację faktur zakupów w systemie – mówi Monika Pleskot z Fundacji Świętego Mikołaja.
Korzystając z narzędzia, Fundacja jest w stanie usystematyzować procedury obiegu informacji, dzięki czemu unika chaosu problemów wynikających z długiego oczekiwania na akceptację dokumentów czy niedotrzymania ustalonych terminów. Zobaczcie wyjątkową opowieść o bardzo ważnych listach: https://www.youtube.com/watch?v=xCnur_JW4IA.
Zmień nadzieję na pewność
Symfonia Obieg Dokumentów to platforma chmurowa, która systematyzuje procedury obiegu informacji w firmie. Narzędzie pozwala między innymi na sprawne procesowanie i rejestrowanie faktur zakupu, umożliwia tworzenie, a także rozliczanie umów z kontrahentami, a także kategoryzowanie dokumentów dzięki wirtualnym segregatorom oraz elektronicznym koszulkom. W ten sposób wymiana informacji pomiędzy pracownikami jest szybsza i bardziej efektywna.
– Nasze technologie powstają, żeby usprawniać codzienną pracę i zapewniać bezpieczeństwo każdemu biznesowi. Tu w wyjątkowy sposób przyczyniają się do wspierania dobra. Z naszych usług na co dzień korzysta już kilkadziesiąt tysięcy firm w całej Polsce. Cieszymy się, że także Święty Mikołaj postawił na narzędzie Symfonia Obieg Dokumentów. Od lat wspieramy i pomagamy fundacjom. Dobroczynność trwa u nas cały rok i angażuje naszych pracowników, którzy każdego roku mogą wykorzystać pięć dni na wolontariat – dodaje Małgorzata Ściślak, dyrektor sprzedaży i marketingu w Symfonii.
Symfonia to polski producent oprogramowania, jeden z największych dostawców systemów ERP dla firm z sektora MŚP. Symfonia specjalizuje się w tworzeniu programów i aplikacji, w tym chmurowych, przeznaczonych do obsługi oraz automatyzacji finansów i księgowości, kadr i płac oraz HR, wsparcia sprzedaży (w tym w kanale e-commerce), zarządzania magazynem, zarządzania produkcją, elektronicznego obiegu dokumentów oraz analizy danych. Spółka świadczy także usługi wdrożeniowe, szkoleniowe oraz w zakresie wsparcia technicznego. Z rozwiązań Symfonii korzysta ponad 50 tysięcy mikro, małych i średnich firm oraz biur rachunkowych.
Historia marki sięga 1995 roku, kiedy to na rynku pojawił się jeden z pierwszych w Polsce programów do zarządzania finansami i księgowością pod nazwą Symfonia. Spółka należy do funduszu Mid Europa Partners, wiodącego inwestora finansowego w Europie Centralnej i Południowo-Wschodniej.
Więcej na temat Symfonii na www.symfonia.pl, blogu, na profilach Facebook oraz LinkedIn.
Branding w biznesie – budowanie marki
Budowanie biznesu na własnej marce wymaga silnej, zaangażowanej marki, a także społeczności. Aby móc osiągnąć ten pułap, należy systematycznie i konsekwentnie budować swój profesjonalny wizerunek.
Pierwszym etapem jest świadome określenie swoich mocnych stron i umiejętności, na podstawie których budowany będzie późniejszy biznes. Te aspekty powinny odpowiadać zainteresowaniom, ale także wpasowywać się w potrzeby rynku. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie opłacalnego biznesu dającego wiele pozytywnych emocji i motywacji.
Na etapie definiowania marki należy odpowiedzieć sobie na pytanie „co mnie wyróżnia?”. Umożliwi to stworzenie produktu lub usługi, z którą będzie można dotrzeć do odbiorców. Unikatowy aspekt marki osobistej spowoduje, że będzie ona silna i budząca zaufanie.
Drugim krokiem do budowania biznesu na własnej marce jest stworzenie wizerunku spójnego z wartościami, którymi w przyszłości będzie rządzić się firma. Muszą być one dopasowane zarówno do indywidualnego temperamentu, jak i do profilu odbiorcy – niemniej jednak muszą być prawdziwe i szczere, oszustwo na tym etapie wyjdzie bardzo szybko i zburzy zaufanie odbiorców.
Identyfikacja wizualna marki własnej również jest bardzo istotna. Nie tylko rodzaj komunikatu, ale też jego forma liczą się w obecnych czasach. Wszystkie aspekty powinny być maksymalnie jednolite. Zdjęcia, kolorystyka, logo, itp.
Ostatnim kluczem do silnej, poprawnie zbudowanej marki osobistej, którą można przekuć w dobrze prosperujący biznes, jest regularna i charakterystyczna komunikacja. Bez kontaktowania się z obserwatorami nie da się wzbudzić ich sympatii i zaufania – a to właśnie one sprzedają późniejsze usługi.
Samodzielne zbudowanie marki osobistej oraz oparcie o nią własnego biznesu jest długoterminowym zadaniem. Wymaga systematyczności, wiary w siebie i czasu.
Marka jest wartością niematerialną, wymykającą się jednoznacznym definicjom oraz twardym ramom. Niektórzy specjaliści ds. marketingu twierdzą, że żyje ona w umysłach klientów. American Marketing Association podaje nieco bardziej przyziemną definicję, która zakłada, że marka to nazwa, termin, znak, symbol albo kombinacja wszystkich elementów, a jej celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Wydaje się jednak, że sprowadzenie marki jedynie do pojedynczych elementów, takich jak nazwa czy znak (logo), nie jest już aktualne. Czasy, w których sam fakt posiadania markowego produktu, np. kultowych jeansów, robił duże wrażenie na otoczeniu i sprawiał, że ich właściciel czuł się wyjątkowo, minęły. Dzisiaj marki niosą ze sobą konkretne przekazy, emocje i historie. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Claire Underwood z House of Cards ma telefon z jabłkiem, a Frank niszczy kolejne modele sygnujące się jeżynami? Nikt nie kwestionuje potęgi firmy Apple, ale są osoby, które wybierają biznesowe BlackBerry, bo produkty tej właśnie marki oceniają jako bardziej funkcjonalne i dopasowane do swojej osobowości.
Pojęcie marki kojarzy nam się głównie z największymi koncernami, cieszącymi się uznaniem i szeroką rozpoznawalnością. Zazwyczaj, aby osiągnąć swoją pozycję, musiały pracować na to latami, angażując w to siły i umiejętności wielu osób. Czy jednak marka zawsze musi być związana bezpośrednio z przedsiębiorstwem i oferowanymi przez nie produktami czy usługami? Oczywiście, że nie. Termin ten wyszedł poza dawne ramy i w naszej świadomości funkcjonuje w zdecydowanie szerszym zakresie. Za „dobrą markę” uznajemy niemal wszystko, co jesteśmy w stanie wyodrębnić z bogatych rynkowych zasobów i obdarzyć zaufaniem. Coraz większe znaczenie zyskuje przy tym marka osobista, która okazuje się kluczem do zbudowania relacji z klientami i osiągnięcia biznesowych sukcesów. Personal branding powinien stać się podstawowym narzędziem w tworzeniu strategii marketingowej i PR-owej.
Branding jest niezbędny dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy mówimy o produktach, usługach, czy o prawie wszystkim innym. Jest to sposób, w jaki klient postrzega firmę, jej produkty i usługi. Im lepszy branding, tym bardziej prawdopodobne jest, że klient zaufa firmie i poleci ją innym. Uczucie, jakie ludzie mają, kiedy myślą o firmie lub produkcie, odgrywa najważniejszą rolę w tworzeniu marki firmy. Pozytywne odczucia mogą zaważyć na przyszłości firmy, natomiast negatywne z pewnością ją zepsują.
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz