Sala konferencyjna
On bySale konferencyjne powstają dziś nie tylko w modnych kurortach czy w okolicy dużych ośrodków miejskich. Baza stale się powiększa także o ośrodki, niekiedy kameralne, położone na uboczu lub w prawdziwej głuszy. Pierwszym pytaniem, przed jakim staje organizator, to odległość. Czy warto wynajmować hotel z salą konferencyjną gdzieś w pobliżu czy może lepiej wybrać ośrodek położony w innym regionie kraju? O wyborze decyduje nie tylko budżet, ale także czas oraz cel.
Nowoczesne sale konferencyjne powinny być wyposażone w sprzęt multimedialny. Niezbędne będą: porządne nagłośnienie, rzutnik, mikrofon, szybki internet. Sala powinna także gwarantować odpowiednią akustykę i być odpowiednio oświetlona. Możliwość ustawiania krzeseł na kilka sposobów: podkowa, okrągły stół, odwrócona podkowa, teatr czy szkolna sala — wybór zależny jest od interaktywności uczestników. Istotna jest też wielkość sali — organizacja małego szkolenia w ogromnej auli to pomysł chybiony, jak i niegwarantujący skupienia uczestników. Także ściśnięcie dużej liczby osób w małej sali nie jest wskazane — brak powietrza czy szum komunikacyjny będą doskwierać nie tylko prowadzącym. Na szczęście coraz częściej powstają ośrodki o kilku salach szkoleniowych różniących się wielkością i możliwością aranżacji.
Wybierając miejsce na kilkudniowe spotkanie naukowe czy biznesowe, warto znaleźć centrum konferencyjne. Połączenie hotelu z restauracją oraz kilkoma salami z odpowiednim wyposażeniem to jedyne warte uwagi rozwiązanie. Ważna jest też dodatkowa baza pozwalająca aktywnie spędzać czas wolny — basen, siłownia, sauna, kort tenisowy, boisko czy sala gimnastyczna. Jeżeli jeszcze centrum konferencyjne położone jest w malowniczej okolicy, to z pewnością cieszyć się będzie powodzeniem bez względu na porę roku i rodzaj organizowanego szkolenia.
Sposoby ustawienia sal konferencyjnych są dość typowe dla większości spotkań biznesowych czy konferencji. Warto jednak wcześniej o tym pomyśleć, ponieważ jeden układ będzie bardziej optymalny dla konferencji a inny na przykład dla spotkań rekrutacyjnych. Najczęściej spotyka się 4 rodzaje układów stołów:
- Układ podkowa – to jeden z popularniejszych układów w salach. Stoły i krzesła ustawione są w literę U, co daje możliwość dotarcia i interakcji z każdym uczestnikiem szkolenia. Układ ten bardzo dobrze sprawdza się zarówno dla małych spotkań biznesowych jak i dużych prezentacji. Pozwala na swobodną komunikację oraz uwalnia kreatywne myślenie.
- Układ konferencyjny – jest to najczęściej wybierany typ sali konferencyjnych. W tym układzie prostokątny stół stoi pośrodku pomieszczenia. Dzięki temu, podobnie jak w podkowie, każdy uczestnik widzi się nawzajem i może prowadzić swobodną konwersację.
- Układ szkolny – to ustawienie charakteryzuje się ustawieniem krzeseł i biurek przodem do prowadzącego szkolenie. Układ ten najczęściej wykorzystywany jest w szkoleniach oraz warsztatach.
- Układ teatralny – układ ten przypomina ustawienie na przedstawieniach teatralnych. Są to jedynie krzesła bez stołów, dzięki czemu można wykorzystać całą przestrzeń sali. Taki układ polecany jest w przypadku dużej ilości uczestników.
Planując konferencję lub szkolenie należy wykazać się bardzo wysokimi zdolnościami organizacyjnymi. Kluczem do rozplanowania całej logistyki przedsięwzięcia będzie zawsze ten sam punkt wyjścia – miejsce spotkania. Przystępując do wyboru sali konferencyjnej należy na wstępie odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki charakter będzie miało spotkanie? Dla wielogodzinnych konferencji przeznaczonych dla uczestników z różnych stron kraju czy nawet zza granicy konieczne będzie uwzględnienie zaplecza gastronomicznego i noclegowego. W przypadku szkolenia średniej wielkości firmy może się okazać, że potrzebne będzie większy od standardowego dostęp do urządzeń multimedialnych. Dla spotkania integracyjnego, które w planie zawiera wystąpienia prezesa, wręczanie nagród lub elementy szkolenia, kluczowa będzie lokalizacja zawierająca łatwy dostęp do atrakcji turystycznych lub innych możliwości organizacji czasu wolnego.
Organizacja konferencji to przedsięwzięcie wymagające zaplanowania wydarzenia do ostatniego elementu. W ramach dostępnego budżetu powinniśmy więc uwzględnić nie tylko salę i jej wyposażenie ale również wszystkie inne czynniki wpływające na ostateczny odbiór wydarzenia przez naszych współpracowników, partnerów czy innych gości imprezy.
Branding w biznesie – budowanie marki
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki.
Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem.
Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.
Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.
Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.
W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.
Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.
Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.
Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.
Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz