Sala konferencyjna
On bySale konferencyjne powstają dziś nie tylko w modnych kurortach czy w okolicy dużych ośrodków miejskich. Baza stale się powiększa także o ośrodki, niekiedy kameralne, położone na uboczu lub w prawdziwej głuszy. Pierwszym pytaniem, przed jakim staje organizator, to odległość. Czy warto wynajmować hotel z salą konferencyjną gdzieś w pobliżu czy może lepiej wybrać ośrodek położony w innym regionie kraju? O wyborze decyduje nie tylko budżet, ale także czas oraz cel.
Nowoczesne sale konferencyjne powinny być wyposażone w sprzęt multimedialny. Niezbędne będą: porządne nagłośnienie, rzutnik, mikrofon, szybki internet. Sala powinna także gwarantować odpowiednią akustykę i być odpowiednio oświetlona. Możliwość ustawiania krzeseł na kilka sposobów: podkowa, okrągły stół, odwrócona podkowa, teatr czy szkolna sala — wybór zależny jest od interaktywności uczestników. Istotna jest też wielkość sali — organizacja małego szkolenia w ogromnej auli to pomysł chybiony, jak i niegwarantujący skupienia uczestników. Także ściśnięcie dużej liczby osób w małej sali nie jest wskazane — brak powietrza czy szum komunikacyjny będą doskwierać nie tylko prowadzącym. Na szczęście coraz częściej powstają ośrodki o kilku salach szkoleniowych różniących się wielkością i możliwością aranżacji.
Wybierając miejsce na kilkudniowe spotkanie naukowe czy biznesowe, warto znaleźć centrum konferencyjne. Połączenie hotelu z restauracją oraz kilkoma salami z odpowiednim wyposażeniem to jedyne warte uwagi rozwiązanie. Ważna jest też dodatkowa baza pozwalająca aktywnie spędzać czas wolny — basen, siłownia, sauna, kort tenisowy, boisko czy sala gimnastyczna. Jeżeli jeszcze centrum konferencyjne położone jest w malowniczej okolicy, to z pewnością cieszyć się będzie powodzeniem bez względu na porę roku i rodzaj organizowanego szkolenia.
Sposoby ustawienia sal konferencyjnych są dość typowe dla większości spotkań biznesowych czy konferencji. Warto jednak wcześniej o tym pomyśleć, ponieważ jeden układ będzie bardziej optymalny dla konferencji a inny na przykład dla spotkań rekrutacyjnych. Najczęściej spotyka się 4 rodzaje układów stołów:
- Układ podkowa – to jeden z popularniejszych układów w salach. Stoły i krzesła ustawione są w literę U, co daje możliwość dotarcia i interakcji z każdym uczestnikiem szkolenia. Układ ten bardzo dobrze sprawdza się zarówno dla małych spotkań biznesowych jak i dużych prezentacji. Pozwala na swobodną komunikację oraz uwalnia kreatywne myślenie.
- Układ konferencyjny – jest to najczęściej wybierany typ sali konferencyjnych. W tym układzie prostokątny stół stoi pośrodku pomieszczenia. Dzięki temu, podobnie jak w podkowie, każdy uczestnik widzi się nawzajem i może prowadzić swobodną konwersację.
- Układ szkolny – to ustawienie charakteryzuje się ustawieniem krzeseł i biurek przodem do prowadzącego szkolenie. Układ ten najczęściej wykorzystywany jest w szkoleniach oraz warsztatach.
- Układ teatralny – układ ten przypomina ustawienie na przedstawieniach teatralnych. Są to jedynie krzesła bez stołów, dzięki czemu można wykorzystać całą przestrzeń sali. Taki układ polecany jest w przypadku dużej ilości uczestników.
Planując konferencję lub szkolenie należy wykazać się bardzo wysokimi zdolnościami organizacyjnymi. Kluczem do rozplanowania całej logistyki przedsięwzięcia będzie zawsze ten sam punkt wyjścia – miejsce spotkania. Przystępując do wyboru sali konferencyjnej należy na wstępie odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki charakter będzie miało spotkanie? Dla wielogodzinnych konferencji przeznaczonych dla uczestników z różnych stron kraju czy nawet zza granicy konieczne będzie uwzględnienie zaplecza gastronomicznego i noclegowego. W przypadku szkolenia średniej wielkości firmy może się okazać, że potrzebne będzie większy od standardowego dostęp do urządzeń multimedialnych. Dla spotkania integracyjnego, które w planie zawiera wystąpienia prezesa, wręczanie nagród lub elementy szkolenia, kluczowa będzie lokalizacja zawierająca łatwy dostęp do atrakcji turystycznych lub innych możliwości organizacji czasu wolnego.
Organizacja konferencji to przedsięwzięcie wymagające zaplanowania wydarzenia do ostatniego elementu. W ramach dostępnego budżetu powinniśmy więc uwzględnić nie tylko salę i jej wyposażenie ale również wszystkie inne czynniki wpływające na ostateczny odbiór wydarzenia przez naszych współpracowników, partnerów czy innych gości imprezy.
Branding w biznesie – budowanie marki
Branding to termin, który odnosi się do wszystkich różnych sposobów, jakie firma wykorzystuje w celu stworzenia właściwego i pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Branding jest ściśle powiązany z procesem marketingowym firmy, ale nie jest to tożsamy. Budowanie marki jest strategią, podczas gdy marketing jest taktyką, która będzie realizowana, aby ta strategia działała. Można powiedzieć, że branding jest terminem parasolowym, który obejmuje taktykę firmy w celu promowania swoich produktów, usług i nazwy.
W ciągu ostatnich kilku lat w budowaniu marki zaszły ogromne zmiany. Przed rokiem 2000 budowanie marki odnosiło się do nazwy konkretnego produktu lub usług danej firmy. To, co dziś określamy mianem " znaku towarowego". Dziś branding nabrał zupełnie innego znaczenia. Odnosi się do "wizerunku" samej firmy. Zaufanie, jakim konsumenci darzą firmę oraz jej produkty i usługi.
Moc marki decyduje o tym, czy uda nam się przebić i utrzymać na rynku. Silne marki zdobywają pozycje lidera, a firmy z markami słabymi (albo co gorsza bez nich), wypadają z gry lub na zawsze pozostają na szarym końcu w wyścigu o klienta, a ich jedyną strategią przetrwania jest zaniżanie cen. Z tego względu odpowiedź na pytanie: wykreować markę czy nie, nie powinna przysparzać żadnemu przedsiębiorcy trudności.
Czy firma sprzedaje produkty lub świadczy usługi, trzeba ustanowić dobrą strategię budowania marki i trzymać się go. Zmiany mogą nadejść, ale idea musi pozostać. Znajdź odpowiednią strategię budowania marki dla swojej firmy już dziś i zacznij budować na niej swoją przyszłość.
Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki.
Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem.
Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.
Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.
Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.
Marka jest wartością niematerialną, wymykającą się jednoznacznym definicjom oraz twardym ramom. Niektórzy specjaliści ds. marketingu twierdzą, że żyje ona w umysłach klientów. American Marketing Association podaje nieco bardziej przyziemną definicję, która zakłada, że marka to nazwa, termin, znak, symbol albo kombinacja wszystkich elementów, a jej celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Wydaje się jednak, że sprowadzenie marki jedynie do pojedynczych elementów, takich jak nazwa czy znak (logo), nie jest już aktualne. Czasy, w których sam fakt posiadania markowego produktu, np. kultowych jeansów, robił duże wrażenie na otoczeniu i sprawiał, że ich właściciel czuł się wyjątkowo, minęły. Dzisiaj marki niosą ze sobą konkretne przekazy, emocje i historie. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Claire Underwood z House of Cards ma telefon z jabłkiem, a Frank niszczy kolejne modele sygnujące się jeżynami? Nikt nie kwestionuje potęgi firmy Apple, ale są osoby, które wybierają biznesowe BlackBerry, bo produkty tej właśnie marki oceniają jako bardziej funkcjonalne i dopasowane do swojej osobowości.
Pojęcie marki kojarzy nam się głównie z największymi koncernami, cieszącymi się uznaniem i szeroką rozpoznawalnością. Zazwyczaj, aby osiągnąć swoją pozycję, musiały pracować na to latami, angażując w to siły i umiejętności wielu osób. Czy jednak marka zawsze musi być związana bezpośrednio z przedsiębiorstwem i oferowanymi przez nie produktami czy usługami? Oczywiście, że nie. Termin ten wyszedł poza dawne ramy i w naszej świadomości funkcjonuje w zdecydowanie szerszym zakresie. Za „dobrą markę” uznajemy niemal wszystko, co jesteśmy w stanie wyodrębnić z bogatych rynkowych zasobów i obdarzyć zaufaniem. Coraz większe znaczenie zyskuje przy tym marka osobista, która okazuje się kluczem do zbudowania relacji z klientami i osiągnięcia biznesowych sukcesów. Personal branding powinien stać się podstawowym narzędziem w tworzeniu strategii marketingowej i PR-owej.
Branding jest niezbędny dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy mówimy o produktach, usługach, czy o prawie wszystkim innym. Jest to sposób, w jaki klient postrzega firmę, jej produkty i usługi. Im lepszy branding, tym bardziej prawdopodobne jest, że klient zaufa firmie i poleci ją innym. Uczucie, jakie ludzie mają, kiedy myślą o firmie lub produkcie, odgrywa najważniejszą rolę w tworzeniu marki firmy. Pozytywne odczucia mogą zaważyć na przyszłości firmy, natomiast negatywne z pewnością ją zepsują.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz