
Fotografia produktowa
On byFotografia produktowa jest niezbędnym narzędziem przy prowadzeniu sklepu internetowego, wydawaniu katalogów, folderów i innych materiałów ofertowych.W odróżnieniu od zdjęć reklamowych – w fotografii produktowej główny nacisk kładziemy na aspekty wizualne fotografowanego przedmiotu. Odpowiednie ujęcie ukazujące wszystkie cechy produktu, odwzorowanie kolorów i jego strukturę.
Fotografia produktowa to jedna z najszybciej rozwijających się działek sztuki fotograficznej. Pod względem swoich cech packshoty należą do kategorii fotografii komercyjnej, która w wraz z rozwojem nowych technologii ewaluowała na całkiem nową skalę. Jest to także najbardziej praktyczna i dochodowa działka dla fotografów. Zdjęcia produktów potrzebuje niemalże każdy biznes – od małego przedsiębiorstwa poprzez sklep internetowy aż po dużą korporację.
Fotografia produktowa daje nieco więcej swobody i pozwala ukazać na fotografii nasz osobisty stosunek do przedmiotu. Interesujące może się okazać wykorzystanie obiektywów szerokokątnych, o długościach ogniskowych niezniekształcających zupełnie perspektywy, ale dających efekt przypominający oglądanie rzeczy przez szkło powiększające. Umożliwia to uzyskanie wrażenia, że przedmiot wychodzi niejako do oglądających i staje się dominującym elementem obrazu. Także przy tego typu zdjęciach stosuje się neutralne, stonowane, odcinające się od obiektu tło; pożądane są natomiast cienie i odbicia. Dobra fotografia produktowa zawiera w sobie także dużo autentycznego otoczenia, które nadaje obrazowi bardziej przestrzenny charakter.
Do stworzenia packshotów konieczne jest wybranie odpowiedniego oświetlenia. Najlepsze jest światło dzienne. Jeśli fotografia produktowa powstaje w plenerze, to najlepsza porą jest wczesne popołudnie. Dodatkowe lampy powinny stanowić jedynie wsparcie dla naturalnego oświetlenia podczas sesji produktowych. Należy wystrzegać się wszelkich ceni, które mogłyby przytłoczyć fotografowany obiekt. W związku z tym sięga się po dyfuzor do flesza, który ułatwia rozprowadzanie światła w bardziej równomierny sposób. Dzięki temu wygląda to naturalnie. Bardzo ważna kwestią jest też białe czy neutralne tło. To fotografowany produkt ma przyciągać uwagę, a nie kolorowe tło czy dodatki. W fotografii produktowej sięga się po typ tła nazywany krzywą nieskończonością. Dzięki niej można skupić uwagę wyłącznie na produkcie. Wystarczy zgiąć kawałek białego papieru czy płótna, po czym umieścić na jego środku fotografowany produkt. Podczas robienia packshotów stosuje się także statywy, aby uzyskać m.in. właściwą ostrość. Fotografia produktowa stawia przede wszystkim na naturalność, a więc konieczne jest zachowanie odpowiedniej perspektywy i wierne oddanie koloru. Nie bez znaczenia jest także samo przygotowanie produktu przed sesją.
Gdzie drukować?
Drukować projekty polecamy w sprawdzonych drukarniach, które korzystają z profesjonalnych maszyn wysokiej jakości, odpowiednich tuszy i mediów. W Warszawie taką drukarnią jest www.megraf.pl . Atrakcyjna oferta drukowania banerów na stronie: https://megraf.pl/druk-banerow-warszawa/
Branding w biznesie – budowanie marki
Branding to termin, który odnosi się do wszystkich różnych sposobów, jakie firma wykorzystuje w celu stworzenia właściwego i pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Branding jest ściśle powiązany z procesem marketingowym firmy, ale nie jest to tożsamy. Budowanie marki jest strategią, podczas gdy marketing jest taktyką, która będzie realizowana, aby ta strategia działała. Można powiedzieć, że branding jest terminem parasolowym, który obejmuje taktykę firmy w celu promowania swoich produktów, usług i nazwy.
W ciągu ostatnich kilku lat w budowaniu marki zaszły ogromne zmiany. Przed rokiem 2000 budowanie marki odnosiło się do nazwy konkretnego produktu lub usług danej firmy. To, co dziś określamy mianem " znaku towarowego". Dziś branding nabrał zupełnie innego znaczenia. Odnosi się do "wizerunku" samej firmy. Zaufanie, jakim konsumenci darzą firmę oraz jej produkty i usługi.
Moc marki decyduje o tym, czy uda nam się przebić i utrzymać na rynku. Silne marki zdobywają pozycje lidera, a firmy z markami słabymi (albo co gorsza bez nich), wypadają z gry lub na zawsze pozostają na szarym końcu w wyścigu o klienta, a ich jedyną strategią przetrwania jest zaniżanie cen. Z tego względu odpowiedź na pytanie: wykreować markę czy nie, nie powinna przysparzać żadnemu przedsiębiorcy trudności.
Czy firma sprzedaje produkty lub świadczy usługi, trzeba ustanowić dobrą strategię budowania marki i trzymać się go. Zmiany mogą nadejść, ale idea musi pozostać. Znajdź odpowiednią strategię budowania marki dla swojej firmy już dziś i zacznij budować na niej swoją przyszłość.
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz