
Fotografia produktowa
On byFotografia produktowa jest niezbędnym narzędziem przy prowadzeniu sklepu internetowego, wydawaniu katalogów, folderów i innych materiałów ofertowych.W odróżnieniu od zdjęć reklamowych – w fotografii produktowej główny nacisk kładziemy na aspekty wizualne fotografowanego przedmiotu. Odpowiednie ujęcie ukazujące wszystkie cechy produktu, odwzorowanie kolorów i jego strukturę.
Fotografia produktowa to jedna z najszybciej rozwijających się działek sztuki fotograficznej. Pod względem swoich cech packshoty należą do kategorii fotografii komercyjnej, która w wraz z rozwojem nowych technologii ewaluowała na całkiem nową skalę. Jest to także najbardziej praktyczna i dochodowa działka dla fotografów. Zdjęcia produktów potrzebuje niemalże każdy biznes – od małego przedsiębiorstwa poprzez sklep internetowy aż po dużą korporację.
Fotografia produktowa daje nieco więcej swobody i pozwala ukazać na fotografii nasz osobisty stosunek do przedmiotu. Interesujące może się okazać wykorzystanie obiektywów szerokokątnych, o długościach ogniskowych niezniekształcających zupełnie perspektywy, ale dających efekt przypominający oglądanie rzeczy przez szkło powiększające. Umożliwia to uzyskanie wrażenia, że przedmiot wychodzi niejako do oglądających i staje się dominującym elementem obrazu. Także przy tego typu zdjęciach stosuje się neutralne, stonowane, odcinające się od obiektu tło; pożądane są natomiast cienie i odbicia. Dobra fotografia produktowa zawiera w sobie także dużo autentycznego otoczenia, które nadaje obrazowi bardziej przestrzenny charakter.
Do stworzenia packshotów konieczne jest wybranie odpowiedniego oświetlenia. Najlepsze jest światło dzienne. Jeśli fotografia produktowa powstaje w plenerze, to najlepsza porą jest wczesne popołudnie. Dodatkowe lampy powinny stanowić jedynie wsparcie dla naturalnego oświetlenia podczas sesji produktowych. Należy wystrzegać się wszelkich ceni, które mogłyby przytłoczyć fotografowany obiekt. W związku z tym sięga się po dyfuzor do flesza, który ułatwia rozprowadzanie światła w bardziej równomierny sposób. Dzięki temu wygląda to naturalnie. Bardzo ważna kwestią jest też białe czy neutralne tło. To fotografowany produkt ma przyciągać uwagę, a nie kolorowe tło czy dodatki. W fotografii produktowej sięga się po typ tła nazywany krzywą nieskończonością. Dzięki niej można skupić uwagę wyłącznie na produkcie. Wystarczy zgiąć kawałek białego papieru czy płótna, po czym umieścić na jego środku fotografowany produkt. Podczas robienia packshotów stosuje się także statywy, aby uzyskać m.in. właściwą ostrość. Fotografia produktowa stawia przede wszystkim na naturalność, a więc konieczne jest zachowanie odpowiedniej perspektywy i wierne oddanie koloru. Nie bez znaczenia jest także samo przygotowanie produktu przed sesją.
Gdzie drukować?
Drukować projekty polecamy w sprawdzonych drukarniach, które korzystają z profesjonalnych maszyn wysokiej jakości, odpowiednich tuszy i mediów. W Warszawie taką drukarnią jest www.megraf.pl . Atrakcyjna oferta drukowania banerów na stronie: https://megraf.pl/druk-banerow-warszawa/
Branding w biznesie – budowanie marki
Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki.
Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem.
Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.
Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.
Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz