
Grupa CCC podsumowuje Q2’22 – 2,4 mld PLN sprzedaży, konsekwentny rozwój modelu omnichannel i dalsza poprawa marży brutto
On byGrupa CCC w Q2’22 (maj-lipiec) osiągnęła najwyższą w historii sprzedaż kwartalną, tj. 2,4 mld PLN. Pomimo wysokiej bazy, będącej efektem otwarcia sklepów po zniesieniu obostrzeń sanitarnych w maju ub.r., wynik ten jest wyższy o 17% rdr. Grupa CCC nieustająco rozwija omnichannelowy model sprzedaży, wzbogacając ofertę oraz dbając o doświadczenia zakupowe Klientów. W Q2’22 sprzedaż cyfrowa odpowiadała za blisko 50% przychodów, rosnąc dynamicznie do 1,2 mld PLN (+26% rdr) – powyżej trendów rynkowych. Dzięki efektywnej polityce cenowej i promocyjnej, w ujęciu rdr, szósty kwartał z rzędu wzrosła także marża brutto Grupy CCC. Zysk brutto na sprzedaży przekroczył poziom 1,1 mld PLN (+18% rdr).
– Modowy produkt, nowoczesne i angażujące technologie, innowacyjne omnichannelowe sklepy stacjonarne, sprawna logistyka oraz atrakcyjna cenowo oferta, to kluczowe elementy, dzięki którym kolejny kwartał z rzędu wypracowujemy wzrosty zarówno w kanale online, jak i offline. Monitorujemy
i kontrolujemy też relację kosztów do przychodów, co jest szczególnie ważne mając na uwadze obecne wyzwania makroekonomiczne i geopolityczne. Dziś w Grupie CCC wskaźnik ten znajduje się na poziomie zgodnym z oczekiwaniami – mówi Marcin Czyczerski, Prezes Zarządu Grupy CCC – Zbudowaliśmy solidne fundamenty dla naszego modelu biznesowego, na których konsekwentnie rozwijamy sprzedaż i wyniki naszych pięciu linii biznesowych – zgodnie z kierunkiem obranym w strategii biznesowej GO.25.
W Q2’22 Grupa CCC wypracowała najwyższą w historii sprzedaż kwartalną, która osiągnęła poziom
2,4 mld PLN (+17% rdr). Dobra dynamika wzrostu została osiągnięta pomimo wysokiej zeszłorocznej bazy, związanej z ponownym otwarciem sklepów po czasie wzmożonych obostrzeń pandemicznych. Sprzedaż online stanowiła ok. 50% (+4 p.p. rdr) przychodów Grupy, co odpowiada blisko 1,2 mld PLN (+26% rdr).
– Sprzedaż rośnie, bo podejmujemy szereg działań związanych nie tylko z rozwojem produktu,
ale również z pracą nad doświadczeniem zakupowym Klientów. Na początku roku powołaliśmy specjalną jednostkę w organizacji – Data&AI Hub, który poprzez zaawansowaną analitykę danych, stymuluje rozwój wszystkich obszarów biznesowych, m.in. jeszcze lepsze dostosowanie oferty do oczekiwań konsumentów. Dzięki temu Klient regularnie do nas wraca. Dziś jesteśmy beneficjentami szybko rozwijanego w ostatnich latach modelu omnichannelowego. Grupa CCC napędzana jest dwoma mocnymi silnikami: online i offline, które nierozerwalnie się przenikają, dając nam najlepsze synergie – tłumaczy Marcin Czyczerski.
W drugim kwartale 2022 r. sprzedaż omnichannelowa w szyldzie CCC wyniosła niemal 1,2 mld PLN
(+5% rdr). Wzrost przychodów został osiągnięty przy istotnie mniejszej rdr powierzchni handlowej
(-5%), wynikającej z optymalizacji sieci sklepów i był możliwy dzięki skokowej poprawie sprzedaży z m2 – do poziomu 720 PLN (+12% rdr). Do osiągniętego wyniku w dużym stopniu przyczynił się kanał online ccc.eu (ze wzrostem o 140% rdr), który stanowi już 20% udziałów w sprzedaży segmentu.
– Pod względem dynamiki sprzedaży ccc.eu znacząco wyprzedza rynek i konkurencję. Będziemy dalej podążać w kierunku cyfryzacji sprzedaży i nowych technologii, wzmacniając w ten sposób nasz omnichannelowy model biznesowy – mówi Marcin Czyczerski.
W ubiegłym kwartale intensywnie rozwijał się najmłodszy szyld Grupy – HalfPrice, który wygenerował obroty w wysokości ok. 180 mln PLN, co oznacza wzrost o blisko 50% w ujęciu kdk. W drugim kwartale otwartych zostało 10 nowych lokalizacji.
– Dziś sieć HalfPrice to 76 sklepów w 7 krajach. Ważne jest to, że przy tak dynamicznym rozwoju, obecnie przychody rosną szybciej od powierzchni handlowej. Nasz koncept dojrzewa, budujemy swoją pozycję
na rynku, wzmacniamy ofertę produktową (m.in. kategorię „home”), a sprzedaż z m2 sukcesywnie wzrasta – mówi Adam Holewa, Prezes Zarządu HalfPrice – Kolejnym rynkiem, na którym zadebiutujemy,
będzie Rumunia. W dalszych planach mamy także ekspansję międzynarodową naszego e-commerce.
Marża brutto Grupy wzrosła w ubiegłym kwartale o 0,3 p.p. rdr i osiągnęła poziom 47,5%. Głównym czynnikiem wpływającym na ten wynik jest dalsza poprawa marży brutto w szyldzie CCC – o 2,4 p.p. rdr. W drugim kwartale wyniosła ona 54,6%. W ujęciu rdr rośnie ona nieprzerwanie od pięciu kwartałów
z rzędu. Na tak dobry wynik wpływ ma m.in. nowa, efektywna polityka cenowa
i promocyjna.
W omawianym okresie odnotowano spadek wskaźnika kosztów do przychodów o blisko 8 p.p. kdk.
Jego wartość w Q2’22 wyniosła 44% i znajduje się na poziomie zgodnym z oczekiwaniami. Dziś rozwój Grupy koncentruje się na wzmocnieniu najbardziej perspektywicznych obszarów zapewniających stosunkowo szybką monetyzację – kanałów e-commerce i sieci HalfPrice.
Grupa odnotowała zysk operacyjny w kwocie 79 mln PLN oraz wynik EBITDA w wysokości 224 mln PLN, tj. na poziomie zbliżonym rok do roku.
Grupa Modivo wypracowała w ubiegłym kwartale przychody na poziomie 1 mld PLN (+23% rdr). Najwyższą dynamikę przychodów w Grupie, po raz kolejny zanotował szyld MODIVO, tj. +91% rdr
(181 mln PLN). Przychody eobuwie.pl rosły natomiast w tempie 14% rdr, osiągając w drugim kwartale 2022 roku poziom 820 mln PLN.
W Q2’22 marża brutto Grupy Modivo wyniosła 40,4%, co stanowi spadek o 2,7 p.p. rdr.
Jest on związany z intensywną pracą nad dalszym wzrostem dynamiki rozwoju sprzedaży
w wymagającym otoczeniu konkurencyjnym. – Nasze działania przynoszą zamierzony efekt. Odnotowujemy wyższe dynamiki przychodów od innych graczy na rynku. Realizujemy ambitne plany, które sobie wyznaczyliśmy. Aktywnie inwestujemy w rozwój sieci sprzedaży – m.in. zwiększamy liczbę sklepów hybrydowych, intensyfikujemy i precyzyjnie profilujemy działania marketingowe oraz rozwijamy własny marketplace – mówi Damian Zapłata, Prezes Zarządu Grupy Modivo.
W minionym okresie koszty SG&A Grupy Modivo wyniosły 383 mln PLN i rosły w tempie 27% rdr,
tj. zbliżonym do dynamiki przychodów. Wzrost kosztów związany jest głównie z dalszym rozwojem działalności Grupy – ekspansją na nowe rynki, rozwojem technologii oraz pracami związanymi
z wdrożeniem marketplace.
Grupa Modivo wypracowała zysk EBITDA w wysokości ok. 40 mln PLN, przy marży na poziomie 4%.
***
CCC S.A. jest jedną z największych europejskich spółek w segmencie obuwia. Grupa posiada ok. 90 platform
e-commerce i prawie 1000 sklepów w 28 krajach pod markami CCC, eobuwie.pl, MODIVO i DeeZee.
Od maja 2021 r. Spółka poprzez sieć sklepów HalfPrice rozwija sprzedaż również w segmencie off-price.
CCC S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie od 2004 roku.
Więcej informacji dostępnych jest na: LinkedIn, Twitterze oraz www.corporate.ccc.eu.
Branding w biznesie – budowanie marki
W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.
Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.
Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.
Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.
Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
Budowanie biznesu na własnej marce wymaga silnej, zaangażowanej marki, a także społeczności. Aby móc osiągnąć ten pułap, należy systematycznie i konsekwentnie budować swój profesjonalny wizerunek.
Pierwszym etapem jest świadome określenie swoich mocnych stron i umiejętności, na podstawie których budowany będzie późniejszy biznes. Te aspekty powinny odpowiadać zainteresowaniom, ale także wpasowywać się w potrzeby rynku. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie opłacalnego biznesu dającego wiele pozytywnych emocji i motywacji.
Na etapie definiowania marki należy odpowiedzieć sobie na pytanie „co mnie wyróżnia?”. Umożliwi to stworzenie produktu lub usługi, z którą będzie można dotrzeć do odbiorców. Unikatowy aspekt marki osobistej spowoduje, że będzie ona silna i budząca zaufanie.
Drugim krokiem do budowania biznesu na własnej marce jest stworzenie wizerunku spójnego z wartościami, którymi w przyszłości będzie rządzić się firma. Muszą być one dopasowane zarówno do indywidualnego temperamentu, jak i do profilu odbiorcy – niemniej jednak muszą być prawdziwe i szczere, oszustwo na tym etapie wyjdzie bardzo szybko i zburzy zaufanie odbiorców.
Identyfikacja wizualna marki własnej również jest bardzo istotna. Nie tylko rodzaj komunikatu, ale też jego forma liczą się w obecnych czasach. Wszystkie aspekty powinny być maksymalnie jednolite. Zdjęcia, kolorystyka, logo, itp.
Ostatnim kluczem do silnej, poprawnie zbudowanej marki osobistej, którą można przekuć w dobrze prosperujący biznes, jest regularna i charakterystyczna komunikacja. Bez kontaktowania się z obserwatorami nie da się wzbudzić ich sympatii i zaufania – a to właśnie one sprzedają późniejsze usługi.
Samodzielne zbudowanie marki osobistej oraz oparcie o nią własnego biznesu jest długoterminowym zadaniem. Wymaga systematyczności, wiary w siebie i czasu.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz