
Lafarge w Polsce realizuje cele dekarbonizacji
i wycofuje z produkcji pierwszy cement portlandzki
On by
- W 2021 Lafarge w Polsce zadeklarował stopniowe odejście od produkcji podstawowych cementów portlandzkich do roku 2025. Od 1 września realizuje pierwszy krok w tym kierunku, zaprzestając produkcji cementu CEM I 42,5 R Special w worku.
- W ten sposób zwiększa przestrzeń do sukcesywnego wprowadzania i promowania na rynku zielonych rozwiązań o zbliżonych właściwościach technicznych i wysokich walorach ekologicznych takich jak zielone cementy ECOPlanet czy zielony beton ECOPact.
Wycofanie z produkcji CEM I
Lafarge w Polsce konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju do 2030 roku, której nadrzędnym celem jest dekarbonizacja produkcji poprzez redukcję emisji CO2, dbałość o środowisko oraz dostarczanie innowacyjnych i zrównoważonych materiałów budowlanych. Jednym z elementów osiągnięcia tych celów jest całkowite odejście od produkcji podstawowych cementów portlandzkich do 2025 roku, zgodnie z deklaracją złożoną przez Lafarge w Polsce w 2021 roku. Proces ten będzie odbywał się stopniowo a jego pierwszy etap nastąpi 1 września 2022 roku wycofaniem z produkcji cementu CEM I 42,5 Special w worku.
Wycofanie tych cementów tworzy już dziś przestrzeń dla zupełnie nowych produktów o niskim śladzie węglowym takich jak cement z rodziny ECOPlanet. Pozwalają one na redukcję śladu węglowego między 40 a 70% m.in. dzięki zastosowaniu materiałów z recyklingu.
Blisko rok temu zapowiedzieliśmy wycofanie CEM I, dzięki czemu nasi klienci i dystrybutorzy mieli czas na przygotowanie się do zmiany. Jednocześnie nasze zielone produkty, w tym grupa cementów ECOPlanet została bardzo dobrze przyjęta przez rynek. Obecnie ich udział w sprzedaży przekracza nasze oczekiwania, co pokazuje, że rynek jest gotowy na zrównoważone materiały budowlane – mówi Maciej Sypek, Dyrektor Generalny Sprzedaży, Wiceprezes Zarządu Lafarge w Polsce.
Redukcja emisji CO2
W 2021 roku Lafarge, również zgodnie z zapowiedziami, obniżył swoje całkowite emisje z produkcji o 100 000 ton co stanowi redukcję o 5 procent w porównaniu do roku 2020. Uzyskany wynik to rezultat podejmowanych działań modernizacyjnych, wprowadzenia zdekarbonizowanych surowców do produkcji cementu i rozpoczęcia produkcji zielonych cementów z rodziny ECOPlanet, szczególnie CEM IV Dynamic w Cementowni Kujawy oraz ECOPlanet CEM V w Małogoszczu.
ECOPlan – kompleksowa transformacja Lafarge w Polsce
Projekt jest krokiem w realizacji długofalowej strategii zielonej transformacji Lafarge w Polsce, która skoncentrowana jest na dekarbonizacji procesów produkcji cementu, kruszyw i betonu, jak również produkcji niskoemisyjnych materiałów budowlanych w oparciu o model gospodarki obiegu zamkniętego. Działania te są realizowane zgodnie z przyjętymi przez Lafarge celami strategii zrównoważonego rozwoju do 2030 roku.
Więcej o Lafarge na: https://www.lafarge.pl/
Branding w biznesie – budowanie marki
Branding to termin, który odnosi się do wszystkich różnych sposobów, jakie firma wykorzystuje w celu stworzenia właściwego i pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Branding jest ściśle powiązany z procesem marketingowym firmy, ale nie jest to tożsamy. Budowanie marki jest strategią, podczas gdy marketing jest taktyką, która będzie realizowana, aby ta strategia działała. Można powiedzieć, że branding jest terminem parasolowym, który obejmuje taktykę firmy w celu promowania swoich produktów, usług i nazwy.
W ciągu ostatnich kilku lat w budowaniu marki zaszły ogromne zmiany. Przed rokiem 2000 budowanie marki odnosiło się do nazwy konkretnego produktu lub usług danej firmy. To, co dziś określamy mianem " znaku towarowego". Dziś branding nabrał zupełnie innego znaczenia. Odnosi się do "wizerunku" samej firmy. Zaufanie, jakim konsumenci darzą firmę oraz jej produkty i usługi.
Moc marki decyduje o tym, czy uda nam się przebić i utrzymać na rynku. Silne marki zdobywają pozycje lidera, a firmy z markami słabymi (albo co gorsza bez nich), wypadają z gry lub na zawsze pozostają na szarym końcu w wyścigu o klienta, a ich jedyną strategią przetrwania jest zaniżanie cen. Z tego względu odpowiedź na pytanie: wykreować markę czy nie, nie powinna przysparzać żadnemu przedsiębiorcy trudności.
Czy firma sprzedaje produkty lub świadczy usługi, trzeba ustanowić dobrą strategię budowania marki i trzymać się go. Zmiany mogą nadejść, ale idea musi pozostać. Znajdź odpowiednią strategię budowania marki dla swojej firmy już dziś i zacznij budować na niej swoją przyszłość.
Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki.
Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem.
Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.
Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.
Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.
Budowanie biznesu na własnej marce wymaga silnej, zaangażowanej marki, a także społeczności. Aby móc osiągnąć ten pułap, należy systematycznie i konsekwentnie budować swój profesjonalny wizerunek.
Pierwszym etapem jest świadome określenie swoich mocnych stron i umiejętności, na podstawie których budowany będzie późniejszy biznes. Te aspekty powinny odpowiadać zainteresowaniom, ale także wpasowywać się w potrzeby rynku. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie opłacalnego biznesu dającego wiele pozytywnych emocji i motywacji.
Na etapie definiowania marki należy odpowiedzieć sobie na pytanie „co mnie wyróżnia?”. Umożliwi to stworzenie produktu lub usługi, z którą będzie można dotrzeć do odbiorców. Unikatowy aspekt marki osobistej spowoduje, że będzie ona silna i budząca zaufanie.
Drugim krokiem do budowania biznesu na własnej marce jest stworzenie wizerunku spójnego z wartościami, którymi w przyszłości będzie rządzić się firma. Muszą być one dopasowane zarówno do indywidualnego temperamentu, jak i do profilu odbiorcy – niemniej jednak muszą być prawdziwe i szczere, oszustwo na tym etapie wyjdzie bardzo szybko i zburzy zaufanie odbiorców.
Identyfikacja wizualna marki własnej również jest bardzo istotna. Nie tylko rodzaj komunikatu, ale też jego forma liczą się w obecnych czasach. Wszystkie aspekty powinny być maksymalnie jednolite. Zdjęcia, kolorystyka, logo, itp.
Ostatnim kluczem do silnej, poprawnie zbudowanej marki osobistej, którą można przekuć w dobrze prosperujący biznes, jest regularna i charakterystyczna komunikacja. Bez kontaktowania się z obserwatorami nie da się wzbudzić ich sympatii i zaufania – a to właśnie one sprzedają późniejsze usługi.
Samodzielne zbudowanie marki osobistej oraz oparcie o nią własnego biznesu jest długoterminowym zadaniem. Wymaga systematyczności, wiary w siebie i czasu.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz