
Lafarge w Polsce realizuje cele dekarbonizacji
i wycofuje z produkcji pierwszy cement portlandzki
On by
- W 2021 Lafarge w Polsce zadeklarował stopniowe odejście od produkcji podstawowych cementów portlandzkich do roku 2025. Od 1 września realizuje pierwszy krok w tym kierunku, zaprzestając produkcji cementu CEM I 42,5 R Special w worku.
- W ten sposób zwiększa przestrzeń do sukcesywnego wprowadzania i promowania na rynku zielonych rozwiązań o zbliżonych właściwościach technicznych i wysokich walorach ekologicznych takich jak zielone cementy ECOPlanet czy zielony beton ECOPact.
Wycofanie z produkcji CEM I
Lafarge w Polsce konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju do 2030 roku, której nadrzędnym celem jest dekarbonizacja produkcji poprzez redukcję emisji CO2, dbałość o środowisko oraz dostarczanie innowacyjnych i zrównoważonych materiałów budowlanych. Jednym z elementów osiągnięcia tych celów jest całkowite odejście od produkcji podstawowych cementów portlandzkich do 2025 roku, zgodnie z deklaracją złożoną przez Lafarge w Polsce w 2021 roku. Proces ten będzie odbywał się stopniowo a jego pierwszy etap nastąpi 1 września 2022 roku wycofaniem z produkcji cementu CEM I 42,5 Special w worku.
Wycofanie tych cementów tworzy już dziś przestrzeń dla zupełnie nowych produktów o niskim śladzie węglowym takich jak cement z rodziny ECOPlanet. Pozwalają one na redukcję śladu węglowego między 40 a 70% m.in. dzięki zastosowaniu materiałów z recyklingu.
Blisko rok temu zapowiedzieliśmy wycofanie CEM I, dzięki czemu nasi klienci i dystrybutorzy mieli czas na przygotowanie się do zmiany. Jednocześnie nasze zielone produkty, w tym grupa cementów ECOPlanet została bardzo dobrze przyjęta przez rynek. Obecnie ich udział w sprzedaży przekracza nasze oczekiwania, co pokazuje, że rynek jest gotowy na zrównoważone materiały budowlane – mówi Maciej Sypek, Dyrektor Generalny Sprzedaży, Wiceprezes Zarządu Lafarge w Polsce.
Redukcja emisji CO2
W 2021 roku Lafarge, również zgodnie z zapowiedziami, obniżył swoje całkowite emisje z produkcji o 100 000 ton co stanowi redukcję o 5 procent w porównaniu do roku 2020. Uzyskany wynik to rezultat podejmowanych działań modernizacyjnych, wprowadzenia zdekarbonizowanych surowców do produkcji cementu i rozpoczęcia produkcji zielonych cementów z rodziny ECOPlanet, szczególnie CEM IV Dynamic w Cementowni Kujawy oraz ECOPlanet CEM V w Małogoszczu.
ECOPlan – kompleksowa transformacja Lafarge w Polsce
Projekt jest krokiem w realizacji długofalowej strategii zielonej transformacji Lafarge w Polsce, która skoncentrowana jest na dekarbonizacji procesów produkcji cementu, kruszyw i betonu, jak również produkcji niskoemisyjnych materiałów budowlanych w oparciu o model gospodarki obiegu zamkniętego. Działania te są realizowane zgodnie z przyjętymi przez Lafarge celami strategii zrównoważonego rozwoju do 2030 roku.
Więcej o Lafarge na: https://www.lafarge.pl/
Branding w biznesie – budowanie marki
Branding to termin, który odnosi się do wszystkich różnych sposobów, jakie firma wykorzystuje w celu stworzenia właściwego i pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Branding jest ściśle powiązany z procesem marketingowym firmy, ale nie jest to tożsamy. Budowanie marki jest strategią, podczas gdy marketing jest taktyką, która będzie realizowana, aby ta strategia działała. Można powiedzieć, że branding jest terminem parasolowym, który obejmuje taktykę firmy w celu promowania swoich produktów, usług i nazwy.
W ciągu ostatnich kilku lat w budowaniu marki zaszły ogromne zmiany. Przed rokiem 2000 budowanie marki odnosiło się do nazwy konkretnego produktu lub usług danej firmy. To, co dziś określamy mianem " znaku towarowego". Dziś branding nabrał zupełnie innego znaczenia. Odnosi się do "wizerunku" samej firmy. Zaufanie, jakim konsumenci darzą firmę oraz jej produkty i usługi.
Moc marki decyduje o tym, czy uda nam się przebić i utrzymać na rynku. Silne marki zdobywają pozycje lidera, a firmy z markami słabymi (albo co gorsza bez nich), wypadają z gry lub na zawsze pozostają na szarym końcu w wyścigu o klienta, a ich jedyną strategią przetrwania jest zaniżanie cen. Z tego względu odpowiedź na pytanie: wykreować markę czy nie, nie powinna przysparzać żadnemu przedsiębiorcy trudności.
Czy firma sprzedaje produkty lub świadczy usługi, trzeba ustanowić dobrą strategię budowania marki i trzymać się go. Zmiany mogą nadejść, ale idea musi pozostać. Znajdź odpowiednią strategię budowania marki dla swojej firmy już dziś i zacznij budować na niej swoją przyszłość.
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
Marka jest wartością niematerialną, wymykającą się jednoznacznym definicjom oraz twardym ramom. Niektórzy specjaliści ds. marketingu twierdzą, że żyje ona w umysłach klientów. American Marketing Association podaje nieco bardziej przyziemną definicję, która zakłada, że marka to nazwa, termin, znak, symbol albo kombinacja wszystkich elementów, a jej celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Wydaje się jednak, że sprowadzenie marki jedynie do pojedynczych elementów, takich jak nazwa czy znak (logo), nie jest już aktualne. Czasy, w których sam fakt posiadania markowego produktu, np. kultowych jeansów, robił duże wrażenie na otoczeniu i sprawiał, że ich właściciel czuł się wyjątkowo, minęły. Dzisiaj marki niosą ze sobą konkretne przekazy, emocje i historie. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Claire Underwood z House of Cards ma telefon z jabłkiem, a Frank niszczy kolejne modele sygnujące się jeżynami? Nikt nie kwestionuje potęgi firmy Apple, ale są osoby, które wybierają biznesowe BlackBerry, bo produkty tej właśnie marki oceniają jako bardziej funkcjonalne i dopasowane do swojej osobowości.
Pojęcie marki kojarzy nam się głównie z największymi koncernami, cieszącymi się uznaniem i szeroką rozpoznawalnością. Zazwyczaj, aby osiągnąć swoją pozycję, musiały pracować na to latami, angażując w to siły i umiejętności wielu osób. Czy jednak marka zawsze musi być związana bezpośrednio z przedsiębiorstwem i oferowanymi przez nie produktami czy usługami? Oczywiście, że nie. Termin ten wyszedł poza dawne ramy i w naszej świadomości funkcjonuje w zdecydowanie szerszym zakresie. Za „dobrą markę” uznajemy niemal wszystko, co jesteśmy w stanie wyodrębnić z bogatych rynkowych zasobów i obdarzyć zaufaniem. Coraz większe znaczenie zyskuje przy tym marka osobista, która okazuje się kluczem do zbudowania relacji z klientami i osiągnięcia biznesowych sukcesów. Personal branding powinien stać się podstawowym narzędziem w tworzeniu strategii marketingowej i PR-owej.
Branding jest niezbędny dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy mówimy o produktach, usługach, czy o prawie wszystkim innym. Jest to sposób, w jaki klient postrzega firmę, jej produkty i usługi. Im lepszy branding, tym bardziej prawdopodobne jest, że klient zaufa firmie i poleci ją innym. Uczucie, jakie ludzie mają, kiedy myślą o firmie lub produkcie, odgrywa najważniejszą rolę w tworzeniu marki firmy. Pozytywne odczucia mogą zaważyć na przyszłości firmy, natomiast negatywne z pewnością ją zepsują.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz