
Pomysłowe matki
On byW internecie, zwłaszcza na portalach społecznościowych, istnieje wiele grup przeznaczonych dla młodych mam lub też tych z nieco dłuższym stażem, w których kobiety dzielą się swoimi doświadczeniami związanymi z prowadzeniem własnej firmy. Wbrew pozorom urlop macierzyński czy też wychowawczy to niekiedy czas, który mobilizuje mamy do poważnego rozważenia swojej przyszłości, do wprowadzenia zmian w życiu swoim i swojej rodziny. Wówczas rodzą się wyjątkowe pomysły na jedyny w swoim rodzaju biznes – taki wyjątkowy, ponieważ od początku do końca dopasowany do oczekiwań i potrzeb konkretnej kobiety. Coraz częściej mamy stają się aktywne zawodowo, a dzięki temu, że same tworzą swój biznes i same są sobie szefami.
Nieograniczone możliwości
Wielu osobom wydaje się, że posiadanie dziecka, w dodatku małego, to ogromne ograniczenie, zamknięcie się na świat. Owszem, zdarzają się przypadki, zwłaszcza wtedy, kiedy dziecko choruje, że naprawdę tak jest, ale często jest wręcz odwrotnie: posiadanie potomstwa uczy kobiety jeszcze lepszej organizacji czasu, dzięki czemu mogą sobie one pozwolić na o wiele więcej, zrobić jeszcze więcej.
Wsparcie na starcie
Biznes młodych mam staje się coraz bardziej popularny nie tylko dlatego, że zmieniło się myślenie kobiet, ale i dlatego, że powstało wiele programów, które wspierają kobiety po urlopie macierzyńskim i pomagają im w zakładaniu ich własnych biznesów. Tworzenie nowych miejsc pracy, które dopasowane są w stu procentach do oczekiwań zainteresowanych osób, to doskonały pomysł.
Branding w biznesie – budowanie marki
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
Branding to termin, który odnosi się do wszystkich różnych sposobów, jakie firma wykorzystuje w celu stworzenia właściwego i pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Branding jest ściśle powiązany z procesem marketingowym firmy, ale nie jest to tożsamy. Budowanie marki jest strategią, podczas gdy marketing jest taktyką, która będzie realizowana, aby ta strategia działała. Można powiedzieć, że branding jest terminem parasolowym, który obejmuje taktykę firmy w celu promowania swoich produktów, usług i nazwy.
W ciągu ostatnich kilku lat w budowaniu marki zaszły ogromne zmiany. Przed rokiem 2000 budowanie marki odnosiło się do nazwy konkretnego produktu lub usług danej firmy. To, co dziś określamy mianem " znaku towarowego". Dziś branding nabrał zupełnie innego znaczenia. Odnosi się do "wizerunku" samej firmy. Zaufanie, jakim konsumenci darzą firmę oraz jej produkty i usługi.
Moc marki decyduje o tym, czy uda nam się przebić i utrzymać na rynku. Silne marki zdobywają pozycje lidera, a firmy z markami słabymi (albo co gorsza bez nich), wypadają z gry lub na zawsze pozostają na szarym końcu w wyścigu o klienta, a ich jedyną strategią przetrwania jest zaniżanie cen. Z tego względu odpowiedź na pytanie: wykreować markę czy nie, nie powinna przysparzać żadnemu przedsiębiorcy trudności.
Czy firma sprzedaje produkty lub świadczy usługi, trzeba ustanowić dobrą strategię budowania marki i trzymać się go. Zmiany mogą nadejść, ale idea musi pozostać. Znajdź odpowiednią strategię budowania marki dla swojej firmy już dziś i zacznij budować na niej swoją przyszłość.
W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.
Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.
Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.
Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.
Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.
You may also like
2 komentarze
Skomentuj Patrycjusz Anuluj pisanie odpowiedzi
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
W naszym mieście istnieje specjalne stowarzyszenie, które pomaga kobietom stawiającym pierwsze kroki w biznesie po urodzeniu dziecka
No właśnie, o ile dziecko jest zdrowe, w przypadku poważniejszych chorób czy chociażby głupich kolek sprawa naprawdę jest trudna