Sezonowość na rynku nieruchomości, czyli kiedy najlepiej kupić mieszkanie?
On byZakup mieszkania to jedna z najważniejszych inwestycji w życiu. Nic więc dziwnego, że nie podejmuje się tej decyzji pochopnie. Potencjalni kupujący analizują wszystkie „za i przeciw”, prześwietlają każdą ofertę i starannie sprawdzają wszystkie aspekty, które mają wpływ na komfort lokalu oraz opłacalność całego przedsięwzięcia. Ważny jest także okres, w którym dokonuje się inwestycji. Na rynku nieruchomości widoczny jest bowiem trend sezonowości. Jaki okres uważany jest za najgorętszy? Dlaczego warto kupić mieszkanie właśnie wtedy?
Czy warto w obecnych czasach kupić mieszkanie?
Rok 2022 nie jest łaskawy dla rynku nieruchomości. W II kwartale odnotowano najgorsze wyniki sprzedaży mieszkań od pierwszego lockdownu w 2020 roku. Polacy nabyli nieco ponad 9 tys. lokali mieszkalnych na rynku pierwotnym. Przyczyn takiej sytuacji jest wiele – od wysokich cen spowodowanych szalejącą inflacją aż do niskich zdolności kredytowych i rosnących stóp procentowych. Kupujący chcą czekać na lepsze czasy. Ale czy warto? Wbrew pozorom to dobry czas na zakup mieszkania – a szczególnie teraz, w okresie jesiennym. Dlaczego?
Kiedy najchętniej kupujemy mieszkania?
Statystyki prowadzone w minionych latach pokazują, że na rynku nieruchomości panuje trend sezonowości. Wraz z kolejnymi porami roku zmieniają się tendencje inwestorów. W ciągu 12 miesięcy dwukrotnie następuje szczyt zainteresowania kupnem mieszkania. Pierwszy wzrost ma miejsce wiosną, kiedy kupujący zaczynają realizować swoje noworoczne postanowienia i plany. Wielu z nich chce jak najszybciej przenieść się „na swoje” i wkroczyć w nowy rok z przytupem. Inny natomiast chętnie inwestują w mieszkania na wynajem, co pozwala im generować dodatkowe zyski już od pierwszych tygodni nowego roku.
Najwyższe zainteresowanie zakupem mieszkań odnotowuje się w sezonie jesiennym. Mimo powszechnego przekonania, że jesień to ponury okres, który pozbawia energii i chęci do rozmaitych aktywności, na rynku nieruchomości panuje niemałe poruszenie. Jesień to idealny moment na rozwój czy realizację ważnych planów. W lipcu czy sierpniu wiele osób nie myśli o inwestycjach. To beztroski czas odpoczynku, dobrej zabawy i radosnych wyjazdów z najbliższymi. Zrelaksowani po wakacyjnym urlopie, potencjalni nabywcy chętniej angażują się w działania na rynku nieruchomości.
Jesienią odbywają się prestiżowe targi nieruchomości, podczas których można porozmawiać z deweloperami, dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy czy znaleźć swoje wymarzone cztery kąty. Co ciekawe, to właśnie w okresie jesiennym inwestorzy mogą liczyć na najciekawsze promocje. Jakie?
Atrakcyjna jesień – wyjątkowe promocje od deweloperów
Deweloperzy zachęcają inwestorów atrakcyjnymi promocjami – szczególnie w okresie jesiennym, kiedy popyt na mieszkania jest największy. Kupcy mogą liczyć na wyjątkowe korzyści, które zwiększają opłacalność całej inwestycji. Jednym z najciekawszych rozwiązań jest specjalny harmonogram płatności. Według klasycznego schematu wysokość i terminy opłat rozkładane są na kilka rat na podstawie stopnia ukończenia budowy. Oznacza to, że inwestor musi dysponować dużym kapitałem jeszcze przed ostatecznym odbiorem mieszkania. Alternatywą dla takiej formy płatności jest system 20/80. Firma RealCo poszła o krok dalej, oferując swoim klientom harmonogram spłat 10/90. Co oznacza to w praktyce?
Pierwszą ratę, która stanowi 10% pełnej sumy, inwestor wpłaca przy podpisaniu umowy deweloperskiej, natomiast pozostałą kwotę, czyli 90%, uiszcza chwilę przed odbiorem mieszkania – wyjaśnia Urszula Krukowska – Kierownik ds. marketingu i sprzedaży i ekspert RealCo.
System 10/90 to bezpieczna i korzystna forma płatności dla kupującego, która pozwala na zakup wymarzonego mieszkania bez wysokiego kapitału początkowego. Inwestor może opóźnić zaciągnięcie pożyczki w banku lub zwiększyć swoją zdolność kredytową. Ci, którzy zgromadzili niezbędne środki finansowe, mogą nimi swobodnie obracać przez kolejne kilka czy kilkanaście miesięcy przed ostateczną płatnością.
Co ciekawe, harmonogram spłat 10/90 czy 20/80 zwiększa wiarygodność finansową dewelopera. Dla dewelopera sprzedaż mieszkań w takim systemie jest dość kosztowna. Budowa finansowana jest bowiem z własnego kapitału firmy. To tworzy pewną wiarygodność finansową, która dla inwestora jest bardzo istotna – podkreśla Urszula Krukowska z RealCo.
Zakup mieszkania w okresie jesiennym to opłacalne rozwiązanie – nawet dziś, w dobie kryzysu. Inwestycja w nieruchomość jest swego rodzaju lokatą zgromadzonego kapitału. Wartość pieniądza spada, mieszkań – stale rośnie. Inwestycja w mieszkanie to inwestycja w dobrą przyszłość!
Branding w biznesie – budowanie marki
Marka jest wartością niematerialną, wymykającą się jednoznacznym definicjom oraz twardym ramom. Niektórzy specjaliści ds. marketingu twierdzą, że żyje ona w umysłach klientów. American Marketing Association podaje nieco bardziej przyziemną definicję, która zakłada, że marka to nazwa, termin, znak, symbol albo kombinacja wszystkich elementów, a jej celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Wydaje się jednak, że sprowadzenie marki jedynie do pojedynczych elementów, takich jak nazwa czy znak (logo), nie jest już aktualne. Czasy, w których sam fakt posiadania markowego produktu, np. kultowych jeansów, robił duże wrażenie na otoczeniu i sprawiał, że ich właściciel czuł się wyjątkowo, minęły. Dzisiaj marki niosą ze sobą konkretne przekazy, emocje i historie. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Claire Underwood z House of Cards ma telefon z jabłkiem, a Frank niszczy kolejne modele sygnujące się jeżynami? Nikt nie kwestionuje potęgi firmy Apple, ale są osoby, które wybierają biznesowe BlackBerry, bo produkty tej właśnie marki oceniają jako bardziej funkcjonalne i dopasowane do swojej osobowości.
Pojęcie marki kojarzy nam się głównie z największymi koncernami, cieszącymi się uznaniem i szeroką rozpoznawalnością. Zazwyczaj, aby osiągnąć swoją pozycję, musiały pracować na to latami, angażując w to siły i umiejętności wielu osób. Czy jednak marka zawsze musi być związana bezpośrednio z przedsiębiorstwem i oferowanymi przez nie produktami czy usługami? Oczywiście, że nie. Termin ten wyszedł poza dawne ramy i w naszej świadomości funkcjonuje w zdecydowanie szerszym zakresie. Za „dobrą markę” uznajemy niemal wszystko, co jesteśmy w stanie wyodrębnić z bogatych rynkowych zasobów i obdarzyć zaufaniem. Coraz większe znaczenie zyskuje przy tym marka osobista, która okazuje się kluczem do zbudowania relacji z klientami i osiągnięcia biznesowych sukcesów. Personal branding powinien stać się podstawowym narzędziem w tworzeniu strategii marketingowej i PR-owej.
Branding jest niezbędny dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy mówimy o produktach, usługach, czy o prawie wszystkim innym. Jest to sposób, w jaki klient postrzega firmę, jej produkty i usługi. Im lepszy branding, tym bardziej prawdopodobne jest, że klient zaufa firmie i poleci ją innym. Uczucie, jakie ludzie mają, kiedy myślą o firmie lub produkcie, odgrywa najważniejszą rolę w tworzeniu marki firmy. Pozytywne odczucia mogą zaważyć na przyszłości firmy, natomiast negatywne z pewnością ją zepsują.
W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.
Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.
Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.
Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.
Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.
W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.
Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.
Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.
Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.
Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.
Wynajem agregatów w budownictwie
Wynajmując agregat prądotwórczy otrzymasz kompleksową i profesjonalną usługę wspartą wiedzą i pomocą w każdej chwili. Profesjonalna wypożyczalnia agregatów prądotwórczych Warszawa oraz cała Polska. Dostarczymy agregat w każde miejsce w Polsce. https://www.power-factory.pl/
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz