Sukces usługi K-Scan w testowych marketach Kaufland
On byWe wrześniu tego roku Kaufland rozpoczął testowanie usługi K-Scan w kilku marketach na Śląsku. To nowoczesne rozwiązanie umożliwiające samodzielne skanowanie produktów zostało entuzjastycznie przyjęte przez klientów. Największym zainteresowaniem usługą cieszą się sklepy Kaufland w Katowicach.
Kaufland regularnie inwestuje w rozwiązania zwiększające komfort klientów. Obok kas samoobsługowych, które można znaleźć w większości sklepów sieci, firma we wrześniu wdrożyła usługę K-Scan. Klienci sześciu sklepów w Polsce mogą korzystać z oferowanego narzędzia oraz testować jego funkcjonalność. Mobilne skanery są obecne w marketach na Śląsku – w Tarnowskich Górach, w Katowicach (w dwóch sklepach), w Siemianowicach Śląskich oraz w Chorzowie (w dwóch sklepach).
Debiut K-Scan – jakie wyniki?
Kaufland przeanalizował dane dotyczące zainteresowania klientów usługą K-Scan. Zgromadzone wyniki wskazały, że z tygodnia na tydzień cieszyła się ona coraz większą popularnością. Do 11 grudnia z usługi K-Scan skorzystało łącznie 63 803 odwiedzających sklepy Kaufland. Co ciekawe, wskaźniki pokazują, że na samodzielne skanowanie zdecydowali się konsumenci o wyższej średniej wartości koszyka zakupowego niż klienci korzystający z kas tradycyjnych. Nowa usługa cieszy się największą popularnością w markecie w Katowicach, gdzie z usługi K-Scan skorzystało blisko 8% klientów.
Przyszłość K-Scan
Usługa K-Scan ma na celu zwiększenie komfortu oraz skrócenie czasu zakupów. Wyniki, które zebrano w trakcie okresu testowego, wskazują na pozytywny odbiór klientów oraz rosnące zainteresowanie rozwiązaniami tego typu. Z tego względu do końca 2023 r. Kaufland planuje wdrożyć usługę w ponad 60 sklepach.
Samodzielne skanowanie produktów to jednak nie jedyne usprawnienie technologiczne w sieci Kaufland. Osoby zainteresowane pracą w firmie mogą np. skorzystać z pomocy interaktywnego chatbota rekrutacyjnego Kala. Dodatkowo w marketach dostępne są m.in. cyfrowe panele, przy pomocy których kupujący mogą sprawdzić cenę produktu, ekrany reklamowe digital signage oraz kasy samoobsługowe.
INFORMACJA O KAUFLAND
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 239 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.
Branding w biznesie – budowanie marki
Branding to termin, który odnosi się do wszystkich różnych sposobów, jakie firma wykorzystuje w celu stworzenia właściwego i pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Branding jest ściśle powiązany z procesem marketingowym firmy, ale nie jest to tożsamy. Budowanie marki jest strategią, podczas gdy marketing jest taktyką, która będzie realizowana, aby ta strategia działała. Można powiedzieć, że branding jest terminem parasolowym, który obejmuje taktykę firmy w celu promowania swoich produktów, usług i nazwy.
W ciągu ostatnich kilku lat w budowaniu marki zaszły ogromne zmiany. Przed rokiem 2000 budowanie marki odnosiło się do nazwy konkretnego produktu lub usług danej firmy. To, co dziś określamy mianem " znaku towarowego". Dziś branding nabrał zupełnie innego znaczenia. Odnosi się do "wizerunku" samej firmy. Zaufanie, jakim konsumenci darzą firmę oraz jej produkty i usługi.
Moc marki decyduje o tym, czy uda nam się przebić i utrzymać na rynku. Silne marki zdobywają pozycje lidera, a firmy z markami słabymi (albo co gorsza bez nich), wypadają z gry lub na zawsze pozostają na szarym końcu w wyścigu o klienta, a ich jedyną strategią przetrwania jest zaniżanie cen. Z tego względu odpowiedź na pytanie: wykreować markę czy nie, nie powinna przysparzać żadnemu przedsiębiorcy trudności.
Czy firma sprzedaje produkty lub świadczy usługi, trzeba ustanowić dobrą strategię budowania marki i trzymać się go. Zmiany mogą nadejść, ale idea musi pozostać. Znajdź odpowiednią strategię budowania marki dla swojej firmy już dziś i zacznij budować na niej swoją przyszłość.
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz