
TTO – bezproblemowe znakowanie opakowań elastycznych
On byElastyczne opakowania produktów szybkozbywalnych stanowią wyzwanie dla druku przemysłowego. Aby zagwarantować wysoką jakość nadruku na cienkich powierzchniach takich jak plastikowe folie, zakłady przemysłowe wykorzystują nowoczesną technologię TTO. Daje ona możliwość wykonania z dużą wydajnością trwałych i czytelnych nadruków jeszcze na linii produkcyjnej.
Czym charakteryzuje się technologia TTO?
Technologia TTO, czyli Thermal Transfer Overprinting, jest przeznaczona do realizacji nadruku na elastycznych materiałach, takich jak foliowe worki lub rękawy. Od tradycyjnego druku termotransferowego różni się więc nośnikiem, na którym zostanie wykonany nadruk. Metodę tę stosuje się do nanoszenia zmiennych danych w postaci daty przydatności do spożycia, partii produkcji, opisu produktów z wykazem składników czy też logotypów. Co istotne, informacje te zostają umieszczone na opakowaniach jeszcze na etapie przemieszczania się ich po linii produkcyjnej. Obecnie po rozwiązanie to sięga chętnie coraz większa liczba producentów. Co oferuje im w tym zakresie rynek?
– W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania wykorzystujące technologię TTO oferujemy Graphite Mix Pack, czyli taśmę z barwnikiem na bazie mieszanki woskowo-żywicznej. Przeznaczona jest ona do bezpośredniego znakowania produktu. Tak przygotowana formuła gwarantuje wysoką trwałość druku oraz odporność na zadrapania. Eliminuje także ładunki elektrostatyczne, chroniąc głowicę drukującą przed jej przedwczesnym uszkodzeniem. Uniwersalne taśmy dostępne w różnych szerokościach są kompatybilne z urządzeniami znanych producentów drukarek przemysłowych.– tłumaczy Mariusz Baranowski, menedżer produktu w Dziale Rozwoju Produktu w firmie Etisoft.
Zastosowanie TTO w branży FMCG
Technologia TTO znajduje zastosowanie przede wszystkim w branży FMCG. Produkcja tego typu artykułów wymaga utrzymania wysokiej wydajności procesów – drukowanie inline nie może generować przestojów. Prędkość linii produkcyjnej w trakcie pracy dochodzi nawet do 500 mm/s. TTO nie tylko bez problemu utrzymuje to tempo, ale też jednocześnie zapewnia wysoką jakość nadruku, współpracując z wyjątkowo cienkimi, elastycznymi materiałami.
Jedną z największych zalet technologii TTO jest druk bezpośrednio na opakowaniu. Producenci chętnie stosują tę metodę do tworzenia nadruków na produktach takich jak proszki do prania, pieluchy czy przekąski. Jednak równie chętnie opcję tę wykorzystują także dostawcy niewielkich akcesoriów elektrycznych czy artykułów metalowych pakowanych w opakowania zbiorcze, na przykład gwoździ, śrubek, podkładek czy nakrętek.
TTO – korzyści dla producenta
Wymagania co do wydajności oraz jakości procesów stale rosną. Rynek oczekuje od producentów, że będą nadążać za tymi potrzebami. Wykorzystanie technologii TTO pozwala spełniać coraz wyższe oczekiwania odbiorców, a także stanowi doskonały sposób na utrzymywanie konkurencyjnej pozycji na rynku.
TTO gwarantuje czytelny druk, zachowujący nienaganną trwałość na elastycznych powierzchniach, co wpływa korzystnie na wskaźniki jakościowe zakładu, a także wzrost zaufania odbiorców, którzy zyskują bezproblemowy dostęp do niezbędnych informacji o produkcie. Jednak największą zaletą tej technologii jest możliwość wysoce wydajnego druku bezpośrednio na opakowaniu realizowanego jeszcze na linii produkcyjnej.
– Formuła Graphite Mix Pack jest zdolna do przekazania barwnika na powierzchnię surowca przy prędkości dochodzącej do 1000 mm/s, zachowując przy tym wysoką jakość druku. Rozwiązanie to zapewnia dobre krycie powierzchni, a także kontrast między powierzchnią materiału a nadrukowanym kodem kreskowym czy QR, gwarantującym czytelność niezbędną na dalszych etapach produkcji. Technologia ta sprawdza się także przy drukowaniu niewielkich znaków. W takim przypadku pomocne jest zastosowanie modułu drukującego z głowicą o rozdzielczości 600 dpi – radzi ekspert z Etisoft.
Bezpośredni druk eliminuje konieczność stosowania dodatkowego nośnika, stanowiącego kolejny koszt – zbędny z punktu widzenia cyklu życia produktów szybkozbywalnych. Technologia TTO przynosi więc zakładom produkcyjnym korzyści w postaci wysokiej jakości druku, utrzymania wydajnej produkcji, eliminacji niepotrzebnych kosztów, a także nadążania za coraz szybciej rosnącymi wymaganiami rynku.
Branding w biznesie – budowanie marki
Marka jest wartością niematerialną, wymykającą się jednoznacznym definicjom oraz twardym ramom. Niektórzy specjaliści ds. marketingu twierdzą, że żyje ona w umysłach klientów. American Marketing Association podaje nieco bardziej przyziemną definicję, która zakłada, że marka to nazwa, termin, znak, symbol albo kombinacja wszystkich elementów, a jej celem jest wyróżnienie na rynku danych produktów lub usług. Wydaje się jednak, że sprowadzenie marki jedynie do pojedynczych elementów, takich jak nazwa czy znak (logo), nie jest już aktualne. Czasy, w których sam fakt posiadania markowego produktu, np. kultowych jeansów, robił duże wrażenie na otoczeniu i sprawiał, że ich właściciel czuł się wyjątkowo, minęły. Dzisiaj marki niosą ze sobą konkretne przekazy, emocje i historie. Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego Claire Underwood z House of Cards ma telefon z jabłkiem, a Frank niszczy kolejne modele sygnujące się jeżynami? Nikt nie kwestionuje potęgi firmy Apple, ale są osoby, które wybierają biznesowe BlackBerry, bo produkty tej właśnie marki oceniają jako bardziej funkcjonalne i dopasowane do swojej osobowości.
Pojęcie marki kojarzy nam się głównie z największymi koncernami, cieszącymi się uznaniem i szeroką rozpoznawalnością. Zazwyczaj, aby osiągnąć swoją pozycję, musiały pracować na to latami, angażując w to siły i umiejętności wielu osób. Czy jednak marka zawsze musi być związana bezpośrednio z przedsiębiorstwem i oferowanymi przez nie produktami czy usługami? Oczywiście, że nie. Termin ten wyszedł poza dawne ramy i w naszej świadomości funkcjonuje w zdecydowanie szerszym zakresie. Za „dobrą markę” uznajemy niemal wszystko, co jesteśmy w stanie wyodrębnić z bogatych rynkowych zasobów i obdarzyć zaufaniem. Coraz większe znaczenie zyskuje przy tym marka osobista, która okazuje się kluczem do zbudowania relacji z klientami i osiągnięcia biznesowych sukcesów. Personal branding powinien stać się podstawowym narzędziem w tworzeniu strategii marketingowej i PR-owej.
Branding jest niezbędny dla każdej firmy, niezależnie od tego, czy mówimy o produktach, usługach, czy o prawie wszystkim innym. Jest to sposób, w jaki klient postrzega firmę, jej produkty i usługi. Im lepszy branding, tym bardziej prawdopodobne jest, że klient zaufa firmie i poleci ją innym. Uczucie, jakie ludzie mają, kiedy myślą o firmie lub produkcie, odgrywa najważniejszą rolę w tworzeniu marki firmy. Pozytywne odczucia mogą zaważyć na przyszłości firmy, natomiast negatywne z pewnością ją zepsują.
Branding to termin, który odnosi się do wszystkich różnych sposobów, jakie firma wykorzystuje w celu stworzenia właściwego i pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Branding jest ściśle powiązany z procesem marketingowym firmy, ale nie jest to tożsamy. Budowanie marki jest strategią, podczas gdy marketing jest taktyką, która będzie realizowana, aby ta strategia działała. Można powiedzieć, że branding jest terminem parasolowym, który obejmuje taktykę firmy w celu promowania swoich produktów, usług i nazwy.
W ciągu ostatnich kilku lat w budowaniu marki zaszły ogromne zmiany. Przed rokiem 2000 budowanie marki odnosiło się do nazwy konkretnego produktu lub usług danej firmy. To, co dziś określamy mianem " znaku towarowego". Dziś branding nabrał zupełnie innego znaczenia. Odnosi się do "wizerunku" samej firmy. Zaufanie, jakim konsumenci darzą firmę oraz jej produkty i usługi.
Moc marki decyduje o tym, czy uda nam się przebić i utrzymać na rynku. Silne marki zdobywają pozycje lidera, a firmy z markami słabymi (albo co gorsza bez nich), wypadają z gry lub na zawsze pozostają na szarym końcu w wyścigu o klienta, a ich jedyną strategią przetrwania jest zaniżanie cen. Z tego względu odpowiedź na pytanie: wykreować markę czy nie, nie powinna przysparzać żadnemu przedsiębiorcy trudności.
Czy firma sprzedaje produkty lub świadczy usługi, trzeba ustanowić dobrą strategię budowania marki i trzymać się go. Zmiany mogą nadejść, ale idea musi pozostać. Znajdź odpowiednią strategię budowania marki dla swojej firmy już dziś i zacznij budować na niej swoją przyszłość.
Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.
Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz