Skip to content
  • Interesy i Biznes
  • Technologia
  • Budownictwo
  • Aktualności

Kontakt

redakcja@galkastudio.pl

  • Interesy i Biznes
  • Technologia
  • Budownictwo
  • Aktualności
GALKA StudioPortal o markach, biznesie, finansach
Technologia

TTO – bezproblemowe znakowanie opakowań elastycznych

On by

Elastyczne opakowania produktów szybkozbywalnych stanowią wyzwanie dla druku przemysłowego. Aby zagwarantować wysoką jakość nadruku na cienkich powierzchniach takich jak plastikowe folie, zakłady przemysłowe wykorzystują nowoczesną technologię TTO. Daje ona możliwość wykonania z dużą wydajnością trwałych i czytelnych nadruków jeszcze na linii produkcyjnej.

Czym charakteryzuje się technologia TTO?

Technologia TTO, czyli Thermal Transfer Overprinting, jest przeznaczona do realizacji nadruku na elastycznych materiałach, takich jak foliowe worki lub rękawy. Od tradycyjnego druku termotransferowego różni się więc nośnikiem, na którym zostanie wykonany nadruk. Metodę tę stosuje się do nanoszenia zmiennych danych w postaci daty przydatności do spożycia, partii produkcji, opisu produktów z wykazem składników czy też logotypów. Co istotne, informacje te zostają umieszczone na opakowaniach jeszcze na etapie przemieszczania się ich po linii produkcyjnej. Obecnie po rozwiązanie to sięga chętnie coraz większa liczba producentów. Co oferuje im w tym zakresie rynek?

– W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na rozwiązania wykorzystujące technologię TTO oferujemy Graphite Mix Pack, czyli taśmę z barwnikiem na bazie mieszanki woskowo-żywicznej. Przeznaczona jest ona do bezpośredniego znakowania produktu. Tak przygotowana formuła gwarantuje wysoką trwałość druku oraz odporność na zadrapania. Eliminuje także ładunki elektrostatyczne, chroniąc głowicę drukującą przed jej przedwczesnym uszkodzeniem. Uniwersalne taśmy dostępne w różnych szerokościach są kompatybilne z urządzeniami znanych producentów drukarek przemysłowych.– tłumaczy Mariusz Baranowski, menedżer produktu w Dziale Rozwoju Produktu w firmie Etisoft.

Zastosowanie TTO w branży FMCG

Technologia TTO znajduje zastosowanie przede wszystkim w branży FMCG. Produkcja tego typu artykułów wymaga utrzymania wysokiej wydajności procesów – drukowanie inline nie może generować przestojów. Prędkość linii produkcyjnej w trakcie pracy dochodzi nawet do 500 mm/s. TTO nie tylko bez problemu utrzymuje to tempo, ale też jednocześnie zapewnia wysoką jakość nadruku, współpracując z wyjątkowo cienkimi, elastycznymi materiałami.

Jedną z największych zalet technologii TTO jest druk bezpośrednio na opakowaniu. Producenci chętnie stosują tę metodę do tworzenia nadruków na produktach takich jak proszki do prania, pieluchy czy przekąski. Jednak równie chętnie opcję tę wykorzystują także dostawcy niewielkich akcesoriów elektrycznych czy artykułów metalowych pakowanych w opakowania zbiorcze, na przykład gwoździ, śrubek, podkładek czy nakrętek.

TTO – korzyści dla producenta

Wymagania co do wydajności oraz jakości procesów stale rosną. Rynek oczekuje od producentów, że będą nadążać za tymi potrzebami. Wykorzystanie technologii TTO pozwala spełniać coraz wyższe oczekiwania odbiorców, a także stanowi doskonały sposób na utrzymywanie konkurencyjnej pozycji na rynku.

TTO gwarantuje czytelny druk, zachowujący nienaganną trwałość na elastycznych powierzchniach, co wpływa korzystnie na wskaźniki jakościowe zakładu, a także wzrost zaufania odbiorców, którzy zyskują bezproblemowy dostęp do niezbędnych informacji o produkcie. Jednak największą zaletą tej technologii jest możliwość wysoce wydajnego druku bezpośrednio na opakowaniu realizowanego jeszcze na linii produkcyjnej.

– Formuła Graphite Mix Pack jest zdolna do przekazania barwnika na powierzchnię surowca przy prędkości dochodzącej do 1000 mm/s, zachowując przy tym wysoką jakość druku. Rozwiązanie to zapewnia dobre krycie powierzchni, a także kontrast między powierzchnią materiału a nadrukowanym kodem kreskowym czy QR, gwarantującym czytelność niezbędną na dalszych etapach produkcji. Technologia ta sprawdza się także przy drukowaniu niewielkich znaków. W takim przypadku pomocne jest zastosowanie modułu drukującego z głowicą o rozdzielczości 600 dpi – radzi ekspert z Etisoft.

Bezpośredni druk eliminuje konieczność stosowania dodatkowego nośnika, stanowiącego kolejny koszt – zbędny z punktu widzenia cyklu życia produktów szybkozbywalnych. Technologia TTO przynosi więc zakładom produkcyjnym korzyści w postaci wysokiej jakości druku, utrzymania wydajnej produkcji, eliminacji niepotrzebnych kosztów, a także nadążania za coraz szybciej rosnącymi wymaganiami rynku.

Branding w biznesie – budowanie marki

Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.

Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.

W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.

Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.

Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.

Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.

Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.

Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki. 

Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem. 

Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.

Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.   

Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.

You may also like

Technologia druku na tkaninach

Polskie maszyny sadownicze

Jak robi się butelki plastikowe?

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

  • Aktualności
  • Budownictwo
  • Człowiek sukcesu
  • Interesy i Biznes
  • Kobiety
  • Technologia

Ostatnie wpisy

  • Przypinki reklamowe, magnesy i kalendarze – jak wybrać odpowiedni gadżet dla swojej kampanii?
  • Technologia druku na tkaninach
  • ESG oraz Well-being w biznesie
  • Polskie maszyny sadownicze
  • Jak robi się butelki plastikowe?

Kontakt

redakcja@galkastudio.pl

Marka w biznesie

W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.

Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.

Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.

Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.

Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.

Copyright GALKA Studio 2025 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress