
Kaufland oferuje świeże ryby z certyfikatem MSC w kolejnych sklepach
On byRozwój asortymentu o produkty zrównoważone oraz troska o dobrostan zwierząt to kluczowe elementy strategii odpowiedzialnego biznesu sieci Kaufland. Z tego powodu firma rozszerzyła liczbę marketów, w których klienci mają dostęp do świeżych ryb, jakie zostały pozyskane zgodnie z międzynarodowym Standardem Zrównoważonego Rybołówstwa MSC.
Kaufland już od wielu lat podejmuje szereg działań mających na celu ochronę ryb i ich siedlisk. Sieć nie sprzedaje gatunków zagrożonych wyginięciem oraz rozwija ofertę ryb pochodzących ze zrównoważonych połowów. Pierwsze produkty ze znakiem MSC pojawiły się w sklepach detalisty już w 2010 r. W roku ubiegłym Kaufland poszedł o krok dalej i jako pierwsza sieć handlowa w Polsce zaoferował klientom w wybranych sklepach posiadających ladę rybną świeże ryby pozyskane zgodnie z międzynarodowym Standardem Zrównoważonego Rybołówstwa. W tym roku dotychczasowe lokalizacje, w których pojawiły się świeże ryby ze znakiem MSC, tj. sklepy w Krakowie (os. Kombatantów 16a i przy ul. Wielickiej 259), Warszawie (ul. Fieldorfa 41) oraz we Wrocławiu (ul. Legnicka 62a) po raz kolejny przeszły przez proces certyfikacji. Ponadto do listy tych marketów dołączyły dwie kolejne placówki – w Szczecinie przy ul. Krygiera 7 oraz w Lublinie przy ul. Orkana 4. W przyszłości sieć planuje wprowadzić do sprzedaży świeże ryby z certyfikatem MSC w kolejnych lokalizacjach, m.in. w Starachowicach.
Zdrowe i świadome wybory Polaków
Jak wynika z badań, aż 40% klientów obawia się, że ze względu na niewłaściwe podejście do ochrony zasobów morskich, w ciągu najbliższych lat z powierzchni Ziemi znikną gatunki, po które sięgają najczęściej. Dlatego ponad dwie trzecie kupujących deklaruje wprowadzenie zmian w wyborze ryb i owoców morza, stawiając na produkty bardziej przyjazne ochronie środowiska wodnego[1].
Na przestrzeni lat zauważamy, że wybory konsumentów są coraz bardziej świadome. Rozszerzając listę sklepów oferujących świeże ryby z certyfikatem MSC, wychodzimy naprzeciw ich oczekiwaniom i umożliwiamy zakup produktów, które nie tylko spełniają podstawowe potrzeby, ale także zostały pozyskane z dbałością o zasoby naturalne mórz i oceanów. Podchodząc do zakupów w ten sposób, wspólnie możemy zadbać o zachowanie bioróżnorodności środowisk wodnych – informuje Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Decyzja sieci Kaufland o ciągłym poszerzaniu oferty certyfikowanych ryb i owoców morza jest odpowiedzią na rosnące oczekiwania polskich konsumentów, dotyczące zakupu produktów pochodzących z odpowiedzialnych, sprawdzonych źródeł. To także krok w stronę realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, które stawiają przed nami ambitne zadania ograniczenia ubóstwa, ochrony środowiska i zapewnienia ogólnego dobrobytu dla wszystkich ludzi na świecie. Dzięki takim działaniom wspólnie możemy zapewnić, że zasoby mórz i oceanów pozostaną w dobrej kondycji także dla naszych dzieci, wnuków i przyszłych pokoleń – komentuje Anna Dębicka, Dyrektorka Programu MSC w Polsce i Europie Centralnej.
Obecnie certyfikat MSC można znaleźć na ponad 20 tysiącach produktów dostępnych na półkach sklepowych w ponad 100 krajach. Rozszerzając ofertę o certyfikowane artykuły, Kaufland zachęca klientów do świadomych wyborów zakupowych oraz zaangażowania na rzecz ochrony mórz i oceanów.
INFORMACJA O KAUFLAND
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.
[1] Wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie MSC przez niezależną agencję badawczą GlobeScan od stycznia do marca 2020. W badaniu wzięło udział 26 535 respondentów (w tym 20 876 konsumentów ryb i owoców morza) z 23 krajów. W Polsce przebadanych zostało 714 respondentów (w tym 632 konsumentów ryb i owoców morza).
Branding w biznesie – budowanie marki
Do budowania biznesu na własnej marce konieczna jest zaangażowana społeczność. Zaufanie dużej grupy ludzi oraz znacząca rozpoznawalność w branży to kluczowa zaleta posiadania silnej marki osobistej.
Dzięki odpowiedniej rozpoznawalności można mieć ułatwiony start biznesu. Kontakty zawierane za pośrednictwem nie tylko form tradycyjnych, ale także w mediach społecznościowych mogą znacznie przyspieszyć rozwój firmy.
Docieranie ze swoją treścią może pomóc uzyskać nie tylko zaufanych współpracowników, ale również chętnych klientów.
Rozpoznawalność osobista może bezpośrednio przełożyć się na liczniejsze, atrakcyjne oferty – zarówno pracy, jak i współpracy. Pod względem finansowym, budowanie marki własnej nie jest angażujące. Przez pewien czas jest to inwestycja przede wszystkim czasowa – zarówno pod względem rzeczywistej obecności np. na profilu, jak i podczas pracy koncepcyjnej.
Posiadanie silnej marki własnej ma bezpośredni wpływ na tempo oraz skalę rozwoju biznesu. Jest ona istotna na każdym etapie rozwijania swojej firmy i nie warto z niej samodzielnie rezygnować. Dzięki odpowiednio zbudowanemu wizerunkowi biznesowemu można określić, w jaki sposób odbiorcy będą widzieli firmę.
To forma najskuteczniejszej autopromocji. Ze względu na systematyczność komunikatów, można nieustannie poszerzać grono odbiorców. Oczywiście, wizerunek przedsiębiorcy oraz firmy trwa nieustannie, ale gdy w żaden sposób nim nie kierujemy, bardzo szybko może stać się negatywny lub neutralny – niewspierający rozwoju.
Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki.
Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem.
Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.
Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.
Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.
W obecnych czasach marka firmy lub przedsiębiorstwa jest kluczowym elementem w świecie biznesu, jak i codziennym. Pod pojęciem marki każdy rozumie coś innego. Otóż w klasycznym ujęciu, utożsamiana jest ona najczęściej z logo, nazwą labo symbolem, który wyróżnia dany produkt bądź usługę spośród wielu podobnych towarów. Jednak obecnie markę nie posiadają tylko produkty, ale też instytucje i konkretne osoby. Zbudowanie marki na ogół kojarzy się z czasochłonnym oraz żmudnym procesem. Oczywiście jest to prawda, ale w biznesie najczęściej patrzymy bardziej perspektywicznie.
Jeżeli marka chce na stałe zagościć w świadomości klientów, musi być gotowa wyjść naprzeciw ich różnorakim potrzebom i zaoferować na tyle bliskie wartości, jakość i podejście, aby klient mógł się z nimi utożsamić i emocjonalnie przywiązać.
Branding to właśnie budowanie świadomości marki. Klient nie tylko rozpoznaje naszą markę, ale wiąże z nią konkretne odczucia. Dzięki brandingowi dana marka może kreować swój pożądany wizerunek i być postrzegana dokładnie w taki sposób, w jaki zostało to określone w strategii marki.
Mocny brand oferuje doświadczenie, wiedzę i umiejętności, a co istotniejsze - unikalny świat przeżyć, który wyróżnia go spośród innych konkurencyjnych marek. Marka to pewien koncept, który jest kojarzony przez klientów z oferowanymi przez firmę produktami czy usługami. Aby był odczytywany pozytywnie niezbędna jest dobra reputacja marki, a przekaz, który marka ze sobą niesie, powinien być spójny i skierowany do konkretnej grupy docelowej. Wtedy staje się ona kluczowym zasobem firmy i buduje jej wartość finansową.
Warto zainwestować w branding i opracować strategię spójnej marki, która po zintegrowaniu z odpowiednim planem biznesowym może przynieść ogromne zyski finansowe.
You may also like
Ostatnie wpisy
Kontakt
redakcja@galkastudio.pl
Dodaj komentarz