Skip to content
  • Interesy i Biznes
  • Technologia
  • Budownictwo
  • Aktualności

Kontakt

redakcja@galkastudio.pl

  • Interesy i Biznes
  • Technologia
  • Budownictwo
  • Aktualności
GALKA StudioPortal o markach, biznesie, finansach
Aktualności

Posadź z nami drzewa w Krakowie

On by

W piątek 28 października, w Centrum Handlowym Bonarka odbędą się warsztaty przygotowane przez startup społeczny Dotlenieni.org, działający na rzecz poprawy jakości środowiska naturalnego. Mieszkańcy Krakowa będą mogli dowiedzieć się, dlaczego warto dbać o tereny zielone i jak mogą zaangażować się w sadzenie drzew w najbliższym otoczeniu. Następnie zostaną zaproszeni do sadzenia Wirtualnych Drzew, które jeszcze tej jesieni, zostaną zamienione na prawdziwe i zasadzone w regionie Krakowa. Akcję rzeczywistych nasadzeń poprzedzą warsztaty z sadzenia skrzydłokwiatów w kokedamach, czyli wywodzących się z Japonii naturalnych doniczkach stworzonych z ziemi i mchu. Warsztaty połączone z zielonym konkursem są bezpłatne i nie obowiązują na nie wcześniejsze zapisy. Akcja jest kolejną odsłoną kampanii edukacyjnej „Nie bądź plastik”.

Dlaczego sadzimy drzewa

Terenom zielonym zawdzięczamy znacznie więcej niż tylko życiodajny tlen. Drzewa oczyszczają powietrze ze szkodliwych substancji, działają jak naturalne klimatyzatory i pełnią wiele innych pożytecznych funkcji. Ponadto regulują obieg wody w przyrodzie, zmniejszają zagrożenie powodziami i łagodzą skutki suszy. Są także odpowiedzialne za ochładzanie powietrza atmosferycznego. Odpowiednie rozmieszczenie drzew w przestrzeni miejskiej pozwala obniżyć temperaturę powietrza nawet o 8 stopni. Na potrzebę sadzenia drzew zwracają uwagę naukowcy oraz organizacje zajmujące się ekologią, takie jak Dotlenieni.org. Ten startup społeczny nagrodzony został tytułem „Startup Pozytywnego Wpływu”, bo nie tylko edukuje na temat korzyści związanych z obecnością zieleni w przestrzeni publicznej, ale także, angażuje firmy w nasadzenia drzew w miejscach, w których szczególnie brakuje roślinności. W akcje zaangażowała się krakowska Bonarka, który w ramach współpracy z tym doświadczonym partnerem posadzi jesienią 2000 drzew.

– Zdrowe dziesięciometrowe drzewo produkuje średnio około 118 kg tlenu rocznie, człowiek zużywa 176 kg. Zatem łatwo wyliczyć, że dwa drzewa średniej wielkości zaspokajają potrzeby jednej osoby. Właśnie dlatego Dotlenieni od lat angażują się w tworzenie nowych miejsc zielonych w całej Polsce. Sadząc nowe drzewa, tworzymy również naturalne filtry, które doskonale pochłaniają i neutralizują substancje toksyczne, takie jak: dwutlenek węgla, dwutlenek siarki oraz metale ciężkie. Nasze zielone przestrzenie dają też możliwość zrelaksowania się po ciężkim dniu. W leśnym powietrzu znajdują się fitoncydy, które mają działanie antystresowe i uspokajające. Cieszymy się, że możemy zaprosić mieszkańców Zielonej Góry i okolic do wspólnego sadzenia. Naszą akcję wzbogaciliśmy o warsztaty i konkurs, bo zdajemy sobie sprawę z tego, że ekologia nie może istnieć bez edukacji – mówi Marek Kołkowski z Dotlenieni.org.

Edukacja ekologiczna

Akcję rzeczywistych nasadzeń poprzedzą bezpłatne warsztaty z sadzenia skrzydłokwiatów w kokedamach, które odbędą się w CH Bonarka w piątek, 28 października br. w godz. od 12 do 19. Stoisko z warsztatami będzie ustawione na poziomie 0 pasażu w pobliżu sklepu Apart. Własnoręcznie stworzone naturalne dekoracje będzie można zabrać do domu i w ten sposób choć odrobinę zazielenić

swoje najbliższe otoczenie. Warsztaty będą również okazją do poszerzenia wiedzy o roślinach. Każdy będzie mógł także wziąć udział w specjalnym quizie sprawdzającym wiedzę z zakresu ekologii, w którym będzie można wygrać nagrody, m.in. hulajnogę.

– To już kolejna odsłona naszej kampanii „Nie bądź plastik”. W sierpniu zapraszaliśmy osoby odwiedzające Bonarkę do udziału w warsztatach z robienia woskowijek. Teraz zapraszamy na warsztaty z sadzenia skrzydłokwiatów w kokedamach, które odbędą się o godz. 12, 14, 16 i 18.Jednorazowo będzie mogło wziąć w nich udział ok. 20 osób. Warsztatom będzie towarzyszył konkurs. Zachęcamy do wspólnej nauki i zabawy, której namacalnym efektem będzie zasadzenie dwóch tysięcy drzew w naszej okolic. Wierzę, że nasza inicjatywa będzie kolejnym elementem integrującym lokalną społeczność do wspólnych działań na rzecz ochrony środowiska w bliskim nam otoczeniu – podkreśla Katarzyna Kasprzak Marketing Manager Centrum Handlowego Bonarka. 

Drzewa wirtualne zamienimy na prawdziwe

Każdy, kto w dniu warsztatów odwiedzi centrum będzie mógł zasadzić wirtualnie swoje drzewo. Wystarczy w tym celu zeskanować specjalny kod QR umieszczony na plakacie w miejscu warsztatów lub wejść na stronę www.wirtualnedrzewa.pl. Każde z takich Wirtualnych Drzew zostanie jesienią zamienione na prawdziwą sadzonkę, która w przyszłości będzie współtworzyć nowy obszar zielony. Osoba, która weźmie udział w akcji, zostanie następnie zaproszona na uroczyste wspólne sadzenie drzew w przestrzeni miejskiej. Będzie to kolejna okazja, by zaangażować się na rzecz ochrony środowiska, a także możliwość poznania innych ludzi ceniących sobie kontakt z naturą.

Sadzenie drzew i warsztaty ekologiczne odbywają się w ramach akcji „Nie bądź plastik” zainicjowanej przez NEPI Rockcastle. Partnerem merytorycznym akcji w 12 miejscach na terenie całej Polski, podczas których zostanie zasadzone łącznie 24 tys. drzew, jest organizacja Dotlenieni.org. Nasadzenia będą realizowane we współpracy z samorządem lokalnym i podległymi im zarządami zieleni.

Branding w biznesie – budowanie marki

Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki. 

Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem. 

Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.

Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.   

Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.

Budowanie marki to proces kosztowny i czasochłonny. Jak postrzegana jest moja firma? Co sobą komunikuje? Z czym się kojarzy? Jak jest widziana przez klientów? Czym się wyróżnia na tle konkurencji? Jaka jest jej tożsamość? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań to punkt wyjścia do analizy i zdefiniowania głównych aspektów działalności firmy. W połączeniu z diagnostyką rynku, otoczenia, klientów i innych obszarów mających kluczowe znaczenie dla firmy powstaje strategia marki. Ma ona tak przekazać jej misję, aby była zrozumiana przez potencjalnego klienta i podkreślała unikatowość danej marki. 

Budowanie współczesnej marki to coś więcej niż nazwanie produktu lub firmy. Zatem wykreowanie odpowiedniego wizerunku nie powinno skupić się tylko na działaniach promocyjnych, których celem jest uwidocznienie logo czy znaku firmowego producenta. Tak naprawdę są to działania w wiele szersze, które skupiają się na tworzeniu takich skojarzeń oraz emocjach konsumentów, które będą identyfikować z konkretnym produktem. Specjaliści pomagają w kreowaniu własnej marki osobistej i biznesowej, jak również w wybraniu właściwej strategii. Dzięki profesjonalistom każdy jest w stanie zbudować swoją markę od podstaw, co nie jest łatwym zadaniem. 

Celem brandingu jest zbudowanie wizerunku firmy, wywołanie u konsumentów skojarzeń i emocji, które będą kojarzyć się jednoznacznie z daną marką, a ich kopiowanie, czy naśladowanie dla konkurentów będzie nieopłacalne. Branding to odpowiedź na potrzeby klientów, ale tak idealnie dopasowana i wyjątkowa, że pozwala wytworzyć u klienta więź z naszą marką.

Na proces brandingu składa się wiele elementów, także to, jak marka jest opisywana przez klientów w różnych kanałach komunikacyjnych (w tym w mediach społecznościowych czy forach internetowych). Oprócz budowania wizerunku i świadomości marki istotne jest także umiejętne nimi zarządzanie.   

Skuteczny branding to więcej niż kreatywność i strategiczna błyskotliwość. To długotrwały proces, który ma opowiedzieć o tym, czym jest marka i dlaczego ta marka idealnie spełnia potrzeby konsumentów. Ma nadać firmie niepowtarzalne cechy i wyróżnić ją na tle konkurencji, a przede wszystkim na stałe trafić do świadomości klientów i w pewien, oczywiście pozytywny, sposób “zawłaszczyć” sobie niektóre z emocji klientów.

Branding to termin, który odnosi się do wszystkich różnych sposobów, jakie firma wykorzystuje w celu stworzenia właściwego i pozytywnego wizerunku w oczach swoich klientów. Branding jest ściśle powiązany z procesem marketingowym firmy, ale nie jest to tożsamy. Budowanie marki jest strategią, podczas gdy marketing jest taktyką, która będzie realizowana, aby ta strategia działała. Można powiedzieć, że branding jest terminem parasolowym, który obejmuje taktykę firmy w celu promowania swoich produktów, usług i nazwy.

W ciągu ostatnich kilku lat w budowaniu marki zaszły ogromne zmiany. Przed rokiem 2000 budowanie marki odnosiło się do nazwy konkretnego produktu lub usług danej firmy. To, co dziś określamy mianem " znaku towarowego". Dziś branding nabrał zupełnie innego znaczenia. Odnosi się do "wizerunku" samej firmy. Zaufanie, jakim konsumenci darzą firmę oraz jej produkty i usługi.

Moc marki decyduje o tym, czy uda nam się przebić i utrzymać na rynku. Silne marki zdobywają pozycje lidera, a firmy z markami słabymi (albo co gorsza bez nich), wypadają z gry lub na zawsze pozostają na szarym końcu w wyścigu o klienta, a ich jedyną strategią przetrwania jest zaniżanie cen. Z tego względu odpowiedź na pytanie: wykreować markę czy nie, nie powinna przysparzać żadnemu przedsiębiorcy trudności.

Czy firma sprzedaje produkty lub świadczy usługi, trzeba ustanowić dobrą strategię budowania marki i trzymać się go. Zmiany mogą nadejść, ale idea musi pozostać. Znajdź odpowiednią strategię budowania marki dla swojej firmy już dziś i zacznij budować na niej swoją przyszłość.

You may also like

Vectra ze specjalną ofertą dla graczy<br>– jako pierwszy operator w Polsce oferuje dostęp do Blacknut

Po choinkę do Kauflandu

Październik na Zgody 7

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Kategorie

  • Aktualności
  • Budownictwo
  • Człowiek sukcesu
  • Interesy i Biznes
  • Kobiety
  • Technologia

Ostatnie wpisy

  • Przypinki reklamowe, magnesy i kalendarze – jak wybrać odpowiedni gadżet dla swojej kampanii?
  • Technologia druku na tkaninach
  • ESG oraz Well-being w biznesie
  • Polskie maszyny sadownicze
  • Jak robi się butelki plastikowe?

Kontakt

redakcja@galkastudio.pl

Marka w biznesie

Marka jest to element lub kompozycja wielu elementów zawierających zintensyfikowane treści, które wyrażane są za pomocą różnych znaków, zarówno językowych (wyrazów, wyrażeń), ideograficznych (liczb, liter), jak i ikonicznych (symbole graficzne, rysunki, fotografie), a czasem także fonicznych (np. melodia), przekazujących treści umowne. Marka zatem to nazwa, termin, znak, symbol, wzór albo ich kombinacja, stworzona celem oznakowania i rozpoznania oferty przedsiębiorstwa (produktu) oraz wyróżnienia jej spośród ofert konkurencyjnych.

Nie da się ukryć, że marka przynosi firmie wiele korzyści. Oczywiście zarządzanie przedsiębiorstwem związane jest z wielką odpowiedzialnością do kupujących oraz osób uczestniczących w działalności organizacji. Dlatego też klasyczne podejście do problematyki marki, która jest adresowana do klientów, jest coraz częściej zamieniana koncepcją marki organizacji, w centrum zainteresowania, której stawia się wszystkich interesariuszy. Najważniejszą zaletą, jaką daję silna marka, jest dyktowanie warunków cenowych. Otóż rozpoznawalne branże nie muszą brać udziału w negacjach cenowych. Konsumenci bardzo często przywiązują się do marki i osiągają prestiż posiadania logo z konkretnej firmy. Poza tym duże i popularne marki mają większe możliwości w zakresie realizowania wspólnych projektów biznesowych czy też reklamowych. Tym samym posiadając mocną i stabilną markę, łatwiej jest nakłonić właścicieli innych branż do prowadzenia wspólnych działań marketingowych, np. w ramach croos marketingu. Bez wątpienia dwie potężne marki mogą zrealizować świetną kampanię reklamową, a jednocześnie dzielą się kosztami i zyskują obopólne zyski.

Copyright GALKA Studio 2025 | Theme by ThemeinProgress | Proudly powered by WordPress